Управління толінговими операціями

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.05.E.115
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: к.е.н. Калиновський А.О.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Управління толінговими операціями» є оволодіння теоретичними знаннями та одержання практичних навичок щодо здійснення управління толінговими операціями.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. загальні компетентності (ЗК): 1. ЗК14. Здатність працювати у міжнародному контексті. фахові компетентності (ФК): 1. ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. 2. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. 3. ФК13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності. фахові компетентності професійного спрямування (ФКС): 1. ФКС 4.2. Уміння забезпечувати взаємодію між суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та митними органами, здійснювати митне оформлення товарів, осіб та транспортних засобів забезпечувати інформаційно-документальний супровід митної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (ПРН): 1. ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 2. ПРН20. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ресурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу. 3. ПРН21. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів міжнародної співпраці та міжнародного бізнесу, інтегрування та глобалізації, факторів та параметрів сучасного міжнародного економічного середовища, систем управління зовнішньоекономічною та митною діяльністю. 4. ПРН26. Уміння досліджувати іноземні ринки, формувати технології зовнішньоекономічних операцій, укладати та виконувати угоди з іноземними контрагентами, розробляти міжнародні проекти. 5. ПРН27. Уміння обґрунтовувати, діагностувати та реалізовувати різноманітні види зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати митне оформлення та декларування товарів. Комунікація (КОМ): 1. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Автономія і відповідальність (АіВ): 1. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи управління митною діяльністю, Економічна діагностика діяльності підприємства, Митне обслуговування міжнародних транспортних перевезень
Короткий зміст навчальної програми: Сутність та мотиви здійснення толінгових операцій на підприємствах. Типологія толінгових операцій на підприємствах. Нормативно-правове забезпечення реалізації толінгових операцій на підприємствах. Місце толінгових операцій у системі зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Технологія реалізації толінгових операцій на підприємствах. Сутність управління толінговими операціями на підприємствах. Структурна декомпозиція управління толінговими операціями на підприємствах. Фактори впливу на толінгові операції підприємств. Планування діяльності переробного підприємства в умовах реалізації толінгових операцій. Організування толінгових операцій на підприємствах. Діагностування толінгових операцій на підприємствах.
Опис: Сутність та мотиви здійснення толінгових операцій на підприємствах. Типологія толінгових операцій на підприємствах. Нормативно-правове забезпечення реалізації толінгових операцій на підприємствах. Місце толінгових операцій у системі зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Технологія реалізації толінгових операцій на підприємствах. Сутність управління толінговими операціями на підприємствах. Структурна декомпозиція управління толінговими операціями на підприємствах. Фактори впливу на толінгові операції підприємств. Планування діяльності переробного підприємства в умовах реалізації толінгових операцій. Організування толінгових операцій на підприємствах. Діагностування толінгових операцій на підприємствах.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку. Поточний контроль проводиться у формі виконання робіт, контрольної роботи та оцінювання публічних доповідей та презентацій, усного опитування та розв’язання тестів та ситуаційних задач.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100 балів): усне опитування (40 балів), індивідуальна контрольна робота (30 балів), підготовка виступів та презентацій (30 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Кузьмін, О.Є., Мельник, О.Г., Адамів, М.Є., Коць, І.В., & Коць, І.І., (2018). Концептуальні засади та інструментарій управління толінговими операціями: монографія. Львів: Галицька видавнича спілка. 2. Мельник, О.Г., Адамів, М.Є., & Коць І.І., (2018). Теоретичні та прикладні засади управління толінговими операціями. Бізнес Інформ. 1, 140-145. 3. Сосновська,Т.О., & Жихорєва, Ю.В., (2022). Державна митна справа в Україні Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого Харків: ХДНБ ім. В. Г. Короленка. 4. Босак, А.О., Григор’єв, О.Ю., Дорошкевич, К.О., Тодощук, А.В., & Скибінський О.С., (2021). Економічна діагностика митної діяльності. Львів: «Міські інформаційні системи». 5. Адамів, М.Є., & Коць, І.І., (2018). Фактори впливу на толінгові операції підприємств: змістовий та типологічний аспекти. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. –2(4), 5-14. Допоміжна 1. Кузьмін, О.Є., Поплавська, Ж.В., Мельник, О.Г., Калиновський, А.О., & Калиновська. Н.Л., (2018). Відновлення авіаційної техніки: чинники забезпечення та економічна ефективність. Львів «Міські інформаційні системи». 2. Науменко В. (2019). Мінімізація ризиків при митному оформленні: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. ЗАТ «Август». 3. Несторишен, І.В., & Бережнюк, І.Г., (2017). Митне оформлення толінгових операцій в контексті активізації євроінтеграційних процесів Електронне наукове видання «Глобальні та національні проблеми економіки». 16. http://global-national.in.ua/issue-16-2017 4. Твіннінг К. (2020). Розробка нових статистичних методологій і показників в окремих сферах статистики згідно зі статистичними стандартами ЄС. Звіт про роботу місії Україна. 5. Адамів, М.Є., & Коць, І.І., (2020). Аналізування факторів впливу на толінгові операції підприємств. Журнал «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». 2, 1. 1-12. 6. Kopytko, M., Fleychuk, M., Vereskla, M., Petryshyn, N., & Kalynovskyy, A. (2021). Management of security activities at innovative-active enterprises. Business: Theory and Practice. 22, 2, 299–309.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).