Основи інвентики та дизайн-мислення

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.065
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. каф. МО Беспалюк Х.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Основи інвентики та дизайн-мислення» є сформувати у студентів системні знання у сфері винахідництва, маркетингу інновацій, дизайну-мислення. Також вивчення дисципліни формуватиме: здатність виявляти нові ідеї, створювати та засвоювати нові академічні знання, бути адаптивним до соціальної взаємодії та роботі у команді, розуміти ринкові тенденції та прогнози бізнес-футурологів, визначати архетипи винаходів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: 1) здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; 2) здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; 3) здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахових: 1) Поглиблені знання з визначення ефективності менеджменту інноваційної діяльності з використанням програмного забезпечення, сучасних інформаційних систем і технологій.
Результати навчання: 1. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. 2. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень 3. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління інноваційною діяльністю. кореквізити: Економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації, Управління комунікаціями туристичних організацій (КП), Інвент менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи інвентики та дизайн-мислення» допомагає розкрити суть управління творчим процесом прийняття рішень; дослідити механізм винахідництва; краще розкрити власний креативний потенціал.
Опис: Сутність інвентики. Техніки дизайн-мислення. Винахід: побачити невидиме для інших. Організаційне знання як продукт креативного мислення. Поява нових професій: аспекти винахідництва. Архетипи брендів та організацій. Чотири світи майбутнього та місце в них винахідництву. Латеральне мислення і свідома творчість у бізнесі
Методи та критерії оцінювання: Опис методів оцінювання рівня досягнення результатів навчання: •письмові роботи з практичних занять, усне опитування на практичних, контрольна робота (60%), • виконання тестів (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки для практичних занять з курсу «Основи інвентики» для студентів стаціонарної та заочної форми навчання спеціальності 073«Менеджмент» / Х.М. Беспалюк – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2020. – 18 с. 2. Електронний навчально-методичний комплекс «Основи інвентики та дизайн-мислення» у Віртуальному навчальному середовищі «Львівська політехніка». Львів: №02969 від 2018р.. URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7471. 3. Методичні вказівки до практичних занять та самостійної роботи з курсу “Інвентика” для студентів стаціонарної та заочної форм навчання спеціальності 073 “Менеджмент”/ Укл.: Щербата Т.С. — Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2018. – 22 с. Базова: 1. Беспалюк Х.М. Побудова організації, що самонавчається на засадах Проектів модернізації. Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком : колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. – С. 235-245. 2. Беспалюк Х. М., Процак К. В. Дизайн-мислення як ефективний метод адаптації до змін. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. 2021. № 1 (7). С. 121-131. https://doi.org/10.23939/semi2021.01.121 3. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 324 c. 4. Чухрай Н.І., Демків Я.В. Маркетинг на ринках високотехнологічних товарів: монографія Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 203 с. 5. Martyniak Z. Wstep do inwentyki. — Krakow: AE, 1997. — 134 s. 6. Богоявленская Д.Б. Интелектуальная активность как проблема творчества. - Ростов-на-Дону: Издательство Ростовского Университета, 1983. - 173 с. 7. Богоявленская Д.Б. Психология творческих способностей. М.: Академия, 2002. - 320 с. 8. Стефік Марк, Стефік Барбара «Прориви. Історії та стратегії радикальних новацій» / Пер. з англ. Д. Конарєва, Л. Савицька – К., Видавництво Олексія Капусти (підрозділ Агенції «Стандарт»), 2005. – 322 с. 9. Барнет Білл, Еванз Дейв Дизайн-мислення: Спроектуй своє життя / пер. з англ. Валерія Глінка. – 2-ге вид. – К.: Наш формат, 2019. – 224 с. 10. Марк М., Пирсон К. Герой и бунтарь. Создание бренда с помощью архетипов / Пер. с англ. под ред. В. Домнина, А. Сухенко. — СПб.: Питер, 2005. — 336 е.: ил. 11. Якимова Н.С. Економічні індикатори трансформації поведінкових моделей суб’єктів ринку праці // Науковий журнал «Підприємництво та інновації». – Видавничий дім «Гельветика»., 2019. –випуск 10. – С. 148-153. 12.Nataliya Chukhray, Khrystyna Bespaliuk (2019), Studing the Values of Profesions for the Millennials as Subject of the Labor Market [w:] Zarzadzanie kapitalem ludzkim w uczelniach, Spoleczna Akademia Nauk, Lodz, ss. 163-179. 13. Сігман М. Таємне життя розуму : як ми мислимо, відчуваємо й вирішуємо / Маріано Сігман ; пер. з англ. Ю. Костюк. – Х. : Віват, 2019. – 288 с. Допоміжна: 1. Дочинець Мирослав Діти папороті [Текст] : роман. – Мукачево: «Карпатська вежа», 2020. – 328 с. 2.Талеб Насім Ніколас Чорний лебідь. Про (не)ймовірне у реальному житті / пер. з англ. Микола Климчук. – 3-тє вид. – К.: Наш Формат, 2020. – 392 с. 3. Лісовська Л.С. Формування систем взаємодії у інноваційних процесах: концепція налагодження та інструменти оцінювання [Текст] : монографія / Лідія Степанівна Лісовська ; за заг. науковою ред. О.М. Лютак. – Луцьк : Вежа-Друк, 2020. – 388 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).