Складська логістика

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.158
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань для розв’язання складних спеціалізованих завдань та практичних проблем під час професійної діяльності в галузі менеджменту або у процесі навчання, що забезпечують застосування певних теорій та методів відповідної науки, формування у майбутніх спеціалістів системних знань і розуміння концептуальних положень процесів планування, контролю та управління. складуванням, раціоналізації товароруху та економічної ефективності логістики, набуття навичок самостійної роботи при створенні навчального матеріалу щодо новітніх методів управління складською діяльністю підприємств у сучасних умовах та взаємодією її з іншими об’єктами при обслуговуванні глобальних і регіональних товарних ринків.
Завдання: - здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов у сфері менеджменту або у процесі навчання, що застосовуються теорії та методів соціальних та поведінкових наук; - здатність отримати знання в практичних ситуаціях; - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність працювати в міжнародному контексті; - здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту; - здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань; - уміння планувати потреби постачання, виробництва та дистрибуції; використовувати різні моделі управління запасами; вибір методи прогнозування попиту; розуміти системи інших методів планування потреб та методів оптимізації управління запасами.
Результати навчання: - демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень; - описувати зміст функціональних сфер діяльності організацій; - виявляти навички організаційного планування; - спілкуватися в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами; - знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з сучасних ІТ-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок використання логістичних компетенцій; - уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складською, постачальницько-збутовою, та виробничою системами, ідентифікувати та усувати "вузькі" місця в логістичних сайтах; - донесення до фахівців і неспеціалістів інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Транспортна логістика. - кореквізити: Екологістика, Економіко-математичні моделі і методи в логістиці, Складська логістика (КП).
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні вивчаються процеси у сфері логістичного планування та управління складами, розглядаються технології просування матеріальних потоків та основні принципи логістичного управління складською діяльністю, а також принципи та методи формування та розвитку складської логістичної системи, особливості та тенденції управління й оптимізації роботи відповідно як елемента логістичної системи. і пов'язаних з його обслуговуванням витрат.
Опис: Управління запасами. Визначення запасів, їх роль та функції. Класифікація запасів. Матеріальні запаси. Запаси готової продукції. Запаси сировини і матеріалів. Інвентаризація запасів. Методи оцінки запасів продукції. Проектування і розробка систем управління запасами. Розрахунок оптимального розміру партії – економічного розміру замовлення. Організація роботи складів. Основи проектування складів. Організація складської діяльності. Організація обліку запасів продукції на складі. Розробка типового складського технологічного пооцесу. Організація надходження продукції на склад. Організація зберігання продукції на складі. Організація випуску продукції зі складу. Вантажопереробка. Методика розрахунку технологічних показників складу роботи. Методика розрахунку показників використання складських приміщень. Методика розрахунку економічних показників складу роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання усне опитування, виконання практичних завдань та лабораторних робіт, виконання та захист контрольних робіт, підсумковий контроль у вигляді тестування. Поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання усне опитування, виконання практичних завдань та лабораторних робіт, виконання та захист контрольних робіт, підсумковий контроль у вигляді тестування. Критерії оцінювання практичних занять: 1. Усна відповідь за тему практичного заняття - 3 бали; 2. Розв'язування задачі біля дошки - 3 бали. Загальна кількість балів для практичних занять - 6 балів. Критерії оцінювання лабораторних робіт: загальна кількість балів для лабораторних робіт - 10 балів. Загальна кількість балів для контрольної роботи №1 - 7 балів. Загальна кількість балів для контрольної роботи №2 - 7 балів. Разом практичний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль - 70 балів. Разом: 100 балів. На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, які мають бути подані пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється, що є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи вимагається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Безсмертна О.В., Мороз О.О., Білоконь Т.М., Шварц І.В. Логістика: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ, 2018. 161 с. 2. Григорак М., Марчук В., Гармаш О., Овдієнко О. Складська логістика. Навчальний посібник. Видавництво Олді-Плюс, 2020. 256 с. 3. Гринів Н.Т., Кіндій М.В., Жданович Р.В. Актуальні проблеми управління запасами. Вісник Хмельницького національного університету. Хмельницький, 2011. №6. Т. 2. С. 168–172. 4. Гринів Н.Т., Наконечна Т.В., Данилович Т.Б. Особливості розвитку ринку логістичних послуг в Україні. Науковий вісник Ужгородського національного університету.Ужгород, 2019. Випуск 24. Частина 2. С. 139-144. 5. Гурч Л.М. Логістика: навч. посіб. Для студ. ВНЗ. К.: Персонал, 2008. 555 с. 6. Крикавський Є. В. Логістика. Основи теорії: Підручник. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2006. 456 с. 7. Крикавський Є., Похильченко О., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: Навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 844 с. 8. Павленко А.Ф., Кривещенко В.В. Складське господарство: підручник. Київ: КНЕУ, 2016. 395 с. 9. Сокур М.І., Сокур Л.М., Петченко М.В. Транспортна і складська логістика: підручник. К.: ПП Щербатих О.В., 2016. 328 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Складська логістика (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.162
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: ст. викладач Кобилюх О.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчити студента використовувати теоретичні знання з курсу «Складська логістика» при проектуванні складу підприємства.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни згідно компетентностей: Загальних: ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. Фахових: ФК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. ФК14. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків. Фахових компетентностей професійного спрямування: ФКП6.4. Поглиблене розуміння складської логістики, основних проблем управління складом, різних стратегій комплектації замовлень, оптимізації упакування товарів, умови зберігання різних вантажів, роль постачальників логістичних послуг, процедури безпеки на складі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН23. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних ІТ-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Транспортна логістика (КР), Складська логістика. - кореквізит: Економіка логістики (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Складський або логістичний комплекс - необхідний елемент інфраструктури будь-якого великого підприємства. Тому на етапі розширення або оптимізації торговельної, господарської або виробничої діяльності вкрай важливо грамотно вирішити задачу будівництва і проектування складу. Системний підхід до будівництва складського приміщення з дотриманням всіх необхідних норм проектування в будь-якому випадку окупиться більш раціональними витратами на логістику і дозволить знизити втрати при зберіганні продукції.
Опис: Основи проектування складу, вибір виду складського приміщення. Вимоги до планування складських приміщень. Проектування основних складських зон. Вибір складського обладнання. Вибір організаційної структури управління складським господарством. Визначення принципів організації зберігання товарів на складі. Вибір системи вантажопереробки: механізованої, напівавтоматизованої, комп’ютеризованої. Розрахунок технологічних показників роботи складу та коефіцієнта нерівномірності завантаження складу. Визначення потреби в стелажному обладнанні. Розрахунок місткості складу та необхідної кількості складського обладнання. Розрахунок показників використання складських приміщень. Визначення загальної та корисної площі складу, розрахунок коефіцієнта використання місткості складу, складських витрат та собівартості зберігання продукції. Розроблення рекомендацій для мінімізації витрат на утримання складу.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%, залік). Бали за курсовий проект виставляються на підставі виконання та публічного захисту курсового проекту. Курсовий проект оцінюються від 0 до 100 балів (включно), у тому числі за виконання проекту максимально виставляється 70 балів, за захист – максимально 30 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) ставиться за курсовий проект, у якому грунтовно розкриті всі розділи відповідно до методичних вказівок до курсового проекту на основі засвоєного теоретичного матеріалу, правильно проведені необхідні обчислення. Він характеризується композиційною чіткістю, у ньому критично і творчо використано різні джерела інформації з досліджуваної теми та подано посилання на них, проведено якісний аналіз зібраної інформації, аргументовані коректні висновки й узагальнення. Такий курсовий проєкт характеризується високим рівнем наукової, мовної і стилістичної культури, охайно і грамотно оформлений. При його захисті автор виявляє грунтовні знання з проблеми дослідження на прикладі конкретного об’єкту, вільне володіння нормами літературної мови, високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу. Оцінка «добре» (71-87 балів) ставиться тоді, коли курсовий проект має позитивні якості, властиві курсовому проекту з оцінкою «відмінно», але у ньому допущені незначні наукові, стилістичні, орфографічні, й пунктуаційні помилки, не повністю аргументованими є висновки та узагальнення, некоректно використані окремі джерела. При захисті курсового проекту автор виявляє знання з проблеми дослідження на прикладі конкретного об’єкту, володіння нормами літературної мови, належний рівень засвоєння теоретичного матеріалу. Оцінка «задовільно» (50-70 балів) ставиться тоді, коли студентом тему курсового проекту розкрито, проте спостерігаються неточності у проведенні розрахунків, існує недостатня аргументованість висновків та рекомендацій, у роботі зустрічаються порушення системи викладу, немає композиційної чіткості. При захисті курсового проекту автор виявляє посередні знання з проблеми дослідження на прикладі конкретного об’єкту, володіння нормами літературної мови, посередній рівень засвоєння теоретичного матеріалу. Оцінка «незадовільно» з можливістю повторного складання студентом семестрового контролю (26-50 балів) ставиться тоді, коли тему курсового проекту розкрито поверхнево, студент не дотримувався календарного графіку виконання роботи, у роботі є неправильні розрахунки, наявне порушення системи викладу, немає композиційної чіткості. Студент не володіє у достатньому обсязі аналітико-синтетичними вміннями й навичками, не використовує сучасні наукові досягнення з теми дослідження. Оцінка «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням (0-25 балів) ставиться тоді, коли курсовий проект не відповідає за змістом методичним вказівкам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Волгин В. В. Склад: логистика, управление, анализ. – 9-е изд., перераб. и доп. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2008. – 768 с. 2. Волгин В. В. Логистика хранения товаров: Практическое пособие. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», 2008. – 368 с. 3. Дыбская В.В. Логистика для практиков. Эффективные решения в складировании и грузопереработке. М.: ВИНИТИ РАН, 2008. – 259 с. 4. Крикавський Є. В. Логістика. Основи теорії: Підручник – 2-е вид., доп. і переробл. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2006. – 456 с. 5. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. – Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. – 684 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).