Інвестиційні рішення в інноваційній діяльності

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.081
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Просович О.П.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи спеціальних знань у сфері інвестування та практичних навичок застосування методів та способів інвестування для розвитку інноваційної діяльності організацій, планування та контролю інвестицій за напрямами інноваційної діяльності підприємств, знаходження оптимальних інвестиційних рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: 1. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. 2. Уміння приймати інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 2. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. 3. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. Методи навчання і викладання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Дослідження ринку інноваційних продуктів. кореквізити: Інвестиційні рішення в інноваційній діяльності (КР), Формування і розвиток команди інноваційного проекту (КП), Практика за темою БКР, Виконання БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність інвестиційного менеджменту в інноваційній діяльності організацій. Методологічні засади інвестиційного менеджменту. Інвестиційне забезпечення інноваційної стратегії організації. Управління формуванням інвестиційних ресурсів організації. Оптимізація структури джерел інвестиційних ресурсів організації. Методи оцінки економічної ефективності інновацій. Управління інноваційними проектами в умовах інфляції та невизначеності. Оцінка ризиків інвестування в інновації.
Опис: Інновації як пріоритетний напрям розвитку економіки. Суть та види інвестицій в інноваційній діяльності. Управління інвестиційною діяльністю інноваційних підприємств. Обґрунтування інвестиційних рішень в інноваційній діяльності. Методи оцінювання інноваційних проектів. Аналіз ризиків інвестицій в інноваційній діяльності.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання лабораторних завдань; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • Поточний крнтроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%); • Підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (70%). Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, індивідуальну і самостійну роботу та всі види контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Алейнікова О. В. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посібник / О. В. Алейнікова, Н. М. Притула. К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. 614 с. 2. Гук О. В., Шендерівська Л. П., Мохонько Г. А. Інвестування інноваційної діяльності: начальний посібник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2022. 186 с. 3. Костюкевич Р. М. Інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2011. 270 с. 4. Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 432 с. 5. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, та ін. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. 6. Формування та використання інвестиційних портфелів підприємства : методологія та інструментарій : монографія / Кузьмін О. Є. [та ін.]. Львів : Центр Європи, 2017. 189 с. 7. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Конспект лекцій. -Режим доступу: https://buklib.net/books/35259/ 8. Погодіна Т.В. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Підручник і практикум. - Режим доступу: https://stud.com.ua/88329/investuvannya/investitsiyniy_menedzhment 9. Інвестування інноваційної діяльності: [Електронний ресурс]: навч. посіб.: конспект лекцій для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування», за спеціальністю 073 «Менеджмент», освітньої програми «Менеджмент інвестицій та інновацій» другого (магістерського) рівня вищої освіти» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: О.В. Гук. – Електронні текстові дані (1 файл: 622 Кбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 85 с.https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/39750/1/Invest.pdf 10. Портал про інвестиції: http://investycii.org.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інвестиційні рішення в інноваційній діяльності (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.084
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Просович Ольга Петрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування практичних навичок застосування методів та способів інвестування для розвитку інноваційної діяльності організацій, планування та контролю інвестицій за напрямами інноваційної діяльності підприємств, знаходження оптимальних інвестиційних рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: 1. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. 2. Уміння приймати інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Результати навчання: Результати навчання: • Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень; • Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації; • Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління. Методи навчання і викладання: Інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Методи оцінювання знань: усне опитування; оцінка правильності оформлення звіту та розв’язку, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управлінський облік. кореквізити: Практика за темою БКР, Виконання БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Інвестиційне забезпечення інноваційної стратегії організації. Управління формуванням інвестиційних ресурсів організації. Оптимізація структури джерел інвестиційних ресурсів організації. Оцінювання економічної ефективності інновацій. Аналізування ризиків інвестування в інновації.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: Курсова робота (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • - оцінювання повноти роботи та правильності розрахунків; • - оцінювання доповіді студента; • - оцінювання відповідей на поставлені питання. Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів завдань, передбачених методичними вказівками до виконання курсової роботи; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за курсову роботу, складається з балів, нарахованих йому за правильність і повноту виконання курсової роботи, відповідей на поставлені питання та доповідь.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Алейнікова О. В. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посібник / О. В. Алейнікова, Н. М. Притула. К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. 614 с. 2. Гук О. В., Шендерівська Л. П., Мохонько Г. А. Інвестування інноваційної діяльності: начальний посібник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Видавництво «Політехніка», 2022. 186 с. 3. Костюкевич Р. М. Інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2011. 270 с. 4. Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 432 с. 5. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, та ін. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. 6. Формування та використання інвестиційних портфелів підприємства : методологія та інструментарій : монографія / Кузьмін О. Є. [та ін.]. Львів : Центр Європи, 2017. 189 с. 7. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Конспект лекцій. -Режим доступу: https://buklib.net/books/35259/ 8. Погодіна Т.В. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Підручник і практикум. - Режим доступу: https://stud.com.ua/88329/investuvannya/investitsiyniy_menedzhment 9. Інвестування інноваційної діяльності: [Електронний ресурс]: навч. посіб.: конспект лекцій для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування», за спеціальністю 073 «Менеджмент», освітньої програми «Менеджмент інвестицій та інновацій» другого (магістерського) рівня вищої освіти» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: О.В. Гук. – Електронні текстові дані (1 файл: 622 Кбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 85 с.https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/39750/1/Invest.pdf 10. Портал про інвестиції: http://investycii.org.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).