Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н. Бондаренко Юлія Григорівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій” є розширення знань з теорії процесного менеджменту у розробці і становленні систем управління у туристичних і рекреаційних організаціях, формування у майбутніх менеджерів навиків аналізування кон'юнктури ринку туристично-рекреаційних продуктів і вмінню планувати туристично-рекреаційну діяльність та приймати зважене управлінське рішення на основі проведеного аналізу.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахові компетентності (ФК): ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 2.4. Уміння здійснювати прогнозування кон’юнктури ринку інноваційних туристично-рекреаційних послуг.
Результати навчання: ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування. ПРН 19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично- рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. ПРН 25. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично- рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Управління бізнесом, Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій (КР). кореквізити: Управління комунікаціями туристичних організацій.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни підносяться питання термінологічного порівняння понять туризм і рекреація, що є представленими у законодавстві України; організаційні основи туристичної діяльності і його розвиток в регіонах України. Розглядається процесний менеджмент, зокрема бізнес-процеси у туристичних і рекреаційних організаціях, їх сутність та класифікація. Також важливу увагу приділяється питанню планування бізнес-процесів та їх ефективності в туристичних і рекреаційних організаціях, важливість реінжинірингу у бізнес-процесах та інструментарій його використання туристичними і рекреаційними організаціями. Вивчення даних питань дозволить по новому подивитися на формування туристичного продукту, його просування та реалізацію, що в умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій є надзвичайно важливим і дозволяє підвищити власну конкурентоспроможність. Зокрема, важливим етапом в навчанні є вміти оцінювати ефективність інтернет-технологій в управлінні бізнес-процесами та вміти використовувати інтернет-технології в управлінні бізнес-процесами туристичних і рекреаційних організацій.
Опис: 1. Туристична організація як об'єкт управління. Принципи і методи менеджменту. Туризм і рекреація: відмінності та спорідненість термінів 2. Поняття бізнес-процесу: сутність та класифікація 3. Бізнес-процеси туристичних і рекреаційних організацій 4. Основи управління бізнес-процесами туристичних і рекреаційних організацій 5. Інформаційні технології в бізнес-процесах туристичних і рекреаційних організаціях 6. Реінжиніринг бізнес-процесів та інструментарій його застосування туристичними і рекреаційними організаціями 7. Туристичний продукт і бізнес-процеси в туризмі: основи проектування і організації.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття - пошук джерел інформації та використання інформаційно-рецептивного методу, абстрактно-логічний і системно-структурний, критичний аналіз, інтерпретація, командна робота, вирішення кейсів. Самостійна робота – дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Оцінювання усних відповідей на практичних заняттях, рішення кейсу. Використання методів оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, дискусія, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо Поточний контроль – виконання case study, розв’язування задач, опитування на практичних заняттях; Підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: лабораторні роботи - 30 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 60 балів, усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій» для студентів спеціальності «Менеджмент» (укладачі: Бондаренко Ю.Г.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12678 Рекомендована література 1. Ковешніков В. С, Ковешнікова О. В. Основи проектування туристично-рекреаційних комплексів : Навч. посіб. 2-ге вид. / В. С Ковешніков, О. В. Ковешнікова. - Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. – 288 с. 2. Гуцол А.В. Інноваційні технології в туризмі. Навчальний посібник / А.В. Гуцол. – Сєвєродонецьк: ПП «Поліграф-Сервіс», 2015. – 343 с. 2. Інновінг в туризмі : монографія / A. A. Мазаракі, С. В. Мельниченко, Г. І. Михайліченко, Т. І. Ткаченко та ін. ; за заг. ред. A. A. Мазаракі. — Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. – 532 с 3. Інноваційний розвиток підприємства. Навчальний посібник. / П.П Микитюк, Ж.Л. Крисько, О.Ф. Овсянюк-Бердадіна, С.М. Скочиляс – Тернопіль: ПП «Принтер Інформ», 2015. –224 с. 4. Інформаційні технології та моделювання бізнес-процесів: Навчальний посібник / О.М. Томашевський, Г.Г. Цегелик, М.Б. Вітер, В.І. Дубук. - К.: Видавництво «Центр учбової літератури», 2012. - 296 с. - ISBN 978-617-673-003-3. 5. 6. Мальська М. П., Бордун О. Ю. Організація та планування діяльності туристичних підприємств: теорія та практика. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2012. – 248 с 7. Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі: монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. К.: Київ. нац. торг.- екон. ун-т., 2015. – 264 с. 8. Пономаренко В.С. Теорія та практика моделювання бізнес-процесів: монографія / В.С. Пономаренко, С.В. Мінухін, С.В. Знахур. – Харків: Видавництво ХНЕУ, 2013. – 244 с. 9. Таранюк Л.М. Реінжиніринг бізнес - процесів промислових підприємств: теорія, методологія, практика: монографія /Л.М. Таранюк. – Суми: «Мрія-1», 2014. – 608 с. Інформаційні ресурси 1. Офіційний сайт Державного агентства України з туризму та курортів [Електронний ресурс]. – URL: www.tourism.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.064
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н. Бондаренко Юлія Григорівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виконання курсової роботи “Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій” є формування у студентів сучасного підходу до планування туристичної і рекреаційної діяльності в Україні з врахуванням динаміки соціально-економічних змін та з застосуванням процесного підходу до управління та фокусування на бізнес-процесах з використанням програмного продукту ArisExpress, що допомагає взаємоузгоджувати між собою бізнес операції, спрямовані на досягнення цілей господарської діяльності та набуття практичних навичок щодо ефективного застосування цих знань у туристичних і рекреаційних організаціях.
Завдання: загальні компетентності (ЗК): ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 15. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності (ФК): ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 2.4. Уміння здійснювати прогнозування кон’юнктури ринку інноваційних туристично-рекреаційних послуг.
Результати навчання: ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування; ПРН 25. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: прореквізити: Планування бізнес-процесів туристичних і рекреаційних організацій, Управління бізнесом (КП). кореквізити: Управління комунікаціями туристичних організацій (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота є важливою частиною самостійної навчально-наукової роботи з елементами дослідження і виконується студентами з метою поглиблення, узагальнення і закріплення теоретичних знань, вміння їх використовувати для комплексного вирішення проблемних питань, які повстають перед туристично-рекреаційними організаціями. Виконуючи курсову роботу, студент повинен: -виробити вміння узагальнювати теоретичні матеріали, аналізувати практичну інформацію, працювати з інформаційними пошуковими системами, програмним забезпеченням, довідковими виданнями тощо; - проаналізувати наявні інноваційні бізнес-процеси на обраних в курсовій роботі об’єктах туристично-рекреаційної галузі; - проаналізувати вибрані об’єкти та їх близьких конкурентів; - використовуючи програмний продукт ARIS, необхідно змоделювати бізнес-процеси на обраному об’єкті; - вибирається з переліку описаних бізнес-процесів пріоритетні та проводиться їх ранжування; - на останньому етапі необхідно запропонувати шляхи покращення наявних бізнес-процесів на об’єктах туристично-рекреаційної галузі та їх змоделювати, використовуючи інноваційні технології та програмний продукт ARIS.
Опис: Курсова робота є важливою частиною самостійної навчально-наукової роботи з елементами дослідження і виконується студентами з метою поглиблення, узагальнення і закріплення теоретичних знань, вміння їх використовувати для комплексного вирішення проблемних питань, які повстають перед туристично-рекреаційними організаціями. Виконуючи курсову роботу, студент повинен: -виробити вміння узагальнювати теоретичні матеріали, аналізувати практичну інформацію, працювати з інформаційними пошуковими системами, програмним забезпеченням, довідковими виданнями тощо; - проаналізувати наявні інноваційні бізнес-процеси на обраних в курсовій роботі об’єктах туристично-рекреаційної галузі; - проаналізувати вибрані об’єкти та їх близьких конкурентів; - використовуючи програмний продукт ARIS, необхідно змоделювати бізнес-процеси на обраному об’єкті; - вибирається з переліку описаних бізнес-процесів пріоритетні та проводиться їх ранжування; - на останньому етапі необхідно запропонувати шляхи покращення наявних бізнес-процесів на об’єктах туристично-рекреаційної галузі та їх змоделювати, використовуючи інноваційні технології та програмний продукт ARIS.
Методи та критерії оцінювання: письмове виконання поставлених завдань та оформлення КР (70 %), усний захист КР: (30%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Камушков О.С. Регіональні аспекти управління бізнес-процесами в індустрії туризму: теорія, методологія, моделювання / О.С. Камушков. – М.: Іліон, 2021. С.422 2. Кожухівська Р. Б. Оптимізація бізнес-процесів туристичних підприємств / Р.Б. Кожухівська. Бізнес Інформ №1. Розділ: Економіка торгівлі та послуг 2021 C. 185–190. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-1-185-190 3. Данченко О.Б. Практичні аспекти реінжинірингу бізнес-процесів / О.Б. Данченко. – К.: Університет економіки та права «КРОК», 2017. С.238. 4. Пустовіт О.Г., Пустовіт Є.В. Особливості бізнес-процесів у туристичних компаніях / О.Г. Пустовіт, Є.В. Пустовіт. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2020. № 1 (70). С. 115-126. DOI 10.31375/2226-1915-2020-1-115-126. 5. Сакун Л.М., Сухомлин Л.В., Різніченко Л.В., Вєлькін Б.О. Реінжиніринг бізнес-процесів як сучасний метод управління стратегічними змінами на підприємстві Економiка i органiзацiя управлiння № 2 (38) 2020. С. 81-97. DOI 10.31558/2307-2318.2020.2.7 6. Сагалакова Н.О. Туризм: бізнес-процеси, ціни і ціноутворення : монографія / Н.О. Сагалакова. – Київ : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2016. С.416 7. Мельниченко С.В. Управління бізнес-процесами в туризмі : монографія / С.В. Мельниченко, К.А. Шеєнкова. – К. : Київ. нац. торг.- екон. ун-т, 2015. С. 264 8. Ковешніков В. С, Ковешнікова О. В. Основи проектування туристично-рекреаційних комплексів : Навч. посіб. 2-ге вид. / В.С. Ковешніков, О.В. Ковешнікова. - Київ : Видавництво Ліра-К, 2018. С.288 9. Миронов Ю.Б., Миронова М.І. Теоретико-методологічні підходи до оцінювання ефективності бізнес-процесів туристичного підприємства / Ю.Б. Миронов, М.І. Миронова. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Економіка». 2020. Т.7. №2. C.22-30.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).