Управління інтелектуальним потенціалом організації

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.145
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: доцент кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Навчально-наукового інституту економіки та менеджменту, кандидат економічних наук, доцент - Бойківська Галина Миколаївна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни «Управління інтелектуальним потенціалом організації» має на меті формування компетенцій у сфері нагромадження та інтегрування інтелектуальних ресурсів організації в умовах хаотичного і конкурентного середовища, що вимагає використання сучасних підходів.
Завдання: інтегральна компетентність (ІНТ): ІТН. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. загальні компетентності: ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. фахові компетентності: ФК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. ФК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. ФКС6.1. Здатність організовувати систему управління персоналом організації на засадах інтелектуалізації, соціалізації та гуманізації менеджменту. ФКС6.2. Уміння реалізувати процес управління персоналом організацій (підприємств, установ) різних форм власності на засадах ціннісних орієнтацій таких організацій та особистості із застосуванням інноваційних персонал-технологій.
Результати навчання: ПРН2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. ПРН14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. ПРН24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. ПРН28. Уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації. Комунікація: КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. Автономія і відповідальність: АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Управління людським капіталом. Організаційна поведінка. Кореквізити: Управління репутацією організації.
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни «Управління інтелектуальним потенціалом організації» розроблена на основі освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» освітньої кваліфікації: бакалавр менеджменту затвердженої Вченою радою Університету (протокол №50 від 20.12.2018 р.). Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до системи управління інтелектуальним потенціалом організації. Розглядаються методологічні основи ідентифікації інтелектуальних ресурсів і оцінювання інтелектуального потенціалу. Акцентується увага на засадах формування і використання інтелектуального потенціалу підприємства. Висвітлюються особливості мотивації інтелектуальної активності персоналу організації, а також моделювання розвитку особистісно-інтелектуального потенціалу. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управлінців інтелектуально-знаннєвими активами корпоративного рівня, підприємств, організацій та усіх зацікавлених осіб.
Опис: 1. Розум і інтелект як природні чинники інтелектуалізації організації 2.Сутність та структура інтелектуальних складових організації 3.Система управління інтелектуальним потенціалом організації 4.Методологічні засади ідентифікації інтелектуальних ресурсів та оцінювання інтелектуального потенціалу 5.Концептуальні засади формування і використання інтелектуального потенціалу організації 6.Формування інтелектуальної активності персоналу організації 7.Моделювання розвитку особистісно-інтелектуального потенціалу 8.Економічно-власницька політика в системі управління інтелектуальним потенціалом організації 9.Стратегія управління інтелектуальним потенціалом організації 10.Синергійні механізми в управлінні інтелектуальним потенціалом 11.Міжнародний досвід в управлінні інтелектуальною власністю 12. Актуалізація системи управління інтелектуальним потенціалом організації 13.Оцінювання та ефективність використання інтелектуального потенціалу організації 14.Тенденції та перспективи розвитку інтелектуального потенціалу
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на практичних заняттях; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних ідей та рішень, уточнень, доповнень, визначень тощо, виконання лабораторних робіт. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (45%): розв’язування творчих завдань, усне опитування, тести. Підсумковий контроль (55%, контрольні заходи, екзамен): тестування, теоретичні питання, проблемно-пошукові та імітаційні завдання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с. 2. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248с. 3. Ситник Й.С., Бойківська Г.М. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Управління інтелектуальним потенціалом організації». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8530 4. Управління інтелектуальним потенціалом. Конспект лекцій / Упоряд.: Й.С. Ситник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 110 с. 5. Управління персоналом в умовах інтелектуалізації й трансформації суспільства: ідеологія та пріоритети; монографія / Г.М. Захарчин, Й.С. Ситник, А.О. Касич, Г.В. Назарова та ін.; Й.С. Ситник. Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2021. 280с. 6. Довженко В. А., Лазаренко В. В. Управління інтелектуальним потенціалом національної економіки. Економіка та держава. 2021. № 2. С. 78–83. DOI: 10.32702/2306-6806.2021.2.78
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).