Економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.072
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: професор Лісовська Лідія Степанівна.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи спеціальних знань і навичок обгрунтування інноваційних рішень, спрямованих на створення та забезпечення ефективного, прибуткового функціонування суб’єктів господарської діяльності в індустрії туризму та рекреації.
Завдання: загальні: 1. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. фахові: 1. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. 2. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. 3. Здатність здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. 2. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 3. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. 4. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Основи інвентики та дизайн-мислення, Управління комунікаціями туристичних організацій. кореквізити: Управлінський облік, Формування і розвиток команди інноваційного проекту.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна розроблена для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої школи галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 073 «Менеджмент». Метою вивчення дисципліни є: - засвоєння закономірностей стратегії бізнесу та становлення організаційної концепції підприємства, методів та процедур управління організації; - підготовка професіональних управлінських кадрів нового стилю мислення, які розуміють особливості ринкової економіки, мають знання, вміння та навики, які необхідні для прийняття та реалізації ефективних управлінських рішень, які можуть бути лідерами; - отримання знань та навиків, які необхідні для прогнозування діяльності, розробки стратегічних планів та програм, управління бізнес-процесами; - оволодіння мистецтвом управління бізнесом в умовах конкуренції; - налагоджування комунікацій та партнерства для розвитку бізнесу.
Опис: 1. Поняття інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації. 2. Методичні підходи до оцінювання інноваційних процесів. 3. Методичні підходи до економічного оцінювання інноваційних процесів. 4. Методичні підходи до оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації. 5. Моделі економічного оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист практичних робіт, домашніх завдань, усне та фронтальне опитування, вибіркове усне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень, визначень. Контрольні роботи – письмове опитування, тестовий контроль. Екзаменаційний контроль – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль, (30%, усне опитування, письмові звіти з індивідуальних завдань), підсумковий контроль (70%, контрольний захід, екзамен).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Чухрай Н.І. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник /Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 324 c. 2. Управління інноваціями: навч. посібник / Н.І.Чухрай, Л.С.Лісовська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 248 с. 3. Економіка туризму: теорія та практика : підручник / М. П. Мальська, М. Й. Рутинський, С. В. Білоус, Н. Л. Мандюк. – К. : «Центр учбової літератури», 2016. – 554 с. 4. Інновації в туристичному бізнесі: Навчальний посібник (за заг. ред. Ципко В. В.) – К.:НТУ, 2021. – 251 с. 5. Trends in the development of international tourism in the current context of globalization. Editors: Jadwiga Ratajczak, Victoriia Tsypko. Collective Scientific Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2020; 215. 6. Сучасні тенденції та напрями інноваційного розвитку індустрії туризму: Навчально-методичний посібник. / Ципко В. В., Васильчук В. М., Горячко К. К., Івасишина Н. В., Іванчук С. І. – К.: НТУ , 2020. – 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.077
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Просович Ольга Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: .
Завдання: загальні: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. 2. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. фахові: 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. 2. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. 3. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. 4. Здатність здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень; 2. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно–правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування” 3. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій (КП). кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Аналіз інноваційного процесу в організації туристично-рекреаційної індустрії. Оцінка перспективних напрямів розвитку інноваційних процесів організації. Оцінка ресурсного забезпечення інноваційного процесу організації. Визначення економічної ефективності інноваційного процесу. Оцінка ризиків в інноваційному процесі організації.
Опис: Аналіз інноваційного процесу в організації туристично-рекреаційної індустрії. Оцінка перспективних напрямів розвитку інноваційних процесів організації. Оцінка ресурсного забезпечення інноваційного процесу організації. Визначення економічної ефективності інноваційного процесу. Оцінка ризиків в інноваційному процесі організації.
Методи та критерії оцінювання: Курсовий проект (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Алейнікова О. В., Притула Н. М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посібник. К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. 614 с. 2. Захарченко В. І. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки: навч. посіб. / В. І. Захарченко та ін. К.: Центр учб. л-ри, 2012. 448с. 3. Кожухівська Р.Б. Туризм в Україні: стан, фактори та перспектива розвитку // Інноваційна економіка. Всеукраїнський науково-виробничий журнал. 2012. №3(29). С.43–49. 4. Коюда П.М., Шейко І.А. Ефективність інноваційної діяльності підприємств: теорія та практика: Монографія. Х.:ХНУРЕ, 2013. 337 с. 5. Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс (основи інноваційного менеджменту) : підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. Суми : ВТД «Університетська книга», 2013. 858 с. 6. Терешко Ю.В., Петрашевська А.Д. Економічне обґрунтування інноваційних рішень: навч. посіб. Одеса: ОНАЗ, 2016. 116 с. 7. Чорна М. В., Глухова С. В. Оцінка ефективності інноваційної діяльності підприємств: монографія. Харків : ХДУХТ, 2012. 210с. 8. Чухрай Н. І., Просович О.П. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 500 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).