Публічне адміністрування

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: Доцент Процак Катерина Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань публічного адміністрування та набуття практичних вмінь і навичок щодо застосування законів, принципів, методів, технологій та процедур в управлінні суб’єктами публічної сфери; набуття умінь та формування компетенцій, необхідних для виконання функцій та реалізації повноважень керівника (фахівця) суб’єктам публічного адміністрування, в тому числі для органів державної влади і місцевого самоврядування.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК 6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Фахові компетентності (ФК): ФК 6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. ФК 13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.6. Поглиблені знання з публічного адміністрування в громадських організаціях, органах державної влади та місцевого самоврядування.
Результати навчання: ПРН 1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ПРН 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН 9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН 12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. ПРН 25. Здатність продемонструвати поглибленні знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу. КОМ 2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом, Управління персоналом. кореквізити: Соціальний менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст і взаємозв’язок ключових понять публічного адміністрування. Предмет і форми публічного адміністрування. Методологічна основа публічного адміністрування. Джерела ідей управління суспільством і країною. Формування та розвиток теорій управління суспільством і країною. Бюрократія в системі публічного адміністрування. Антикорупційна діяльність у сфері публічного адміністрування. Результативність та ефективність публічного адміністрування. Сутнісні характеристики громадянського суспільства. Основні засади публічного адміністрування в соціальній сфері.
Опис: Предмет і методологічна основа публічного адміністрування. Основні теорії управління суспільством. Організація публічного адміністрування. Громадянське суспільство як суб’єкт формування цілей публічного адміністрування. Публічне адміністрування в соціальній та економічній сферах. Публічне адміністрування та муніципальна публічна влада. Адміністративні послуги. Державно-приватне партнерство. Розвиток лідерства.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, дискусія, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль. Поточний контроль – виконання case study, розв’язування задач, виконання лабораторних, проміжний тестовий контроль. Підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі), усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Карий О. І., Гумін О. М., Мавріна А. О., Ортинська Н. В., Процак К. В. Публічне адміністрування: Навчальний посібник. – Львів : ЛА “Піраміда”, 2018. – 228 с. 2. Кальниш Ю. Г. Публічне управління та адміністрування [Текст] : навч. посіб. / Ю. Г. Кальниш, Т. М. Лозинська, В. І. Тимцуник ; Полтав. держ. аграр. акад. - Полтава : РВВ ПДАА, 2015. - 279 с. 3. Особливості публічного управління та адміністрування: навч. посіб. / Бакуменко В.Д., Бондар І.С., Горник В.Г., Шпачук В.В. – К.: Видавництво Ліра-К, 2017. – 256 с. 4. Політика в публічному управлінні: навч. посібник / Бондар І.С., Горник В.Г., Кравченко С.О., Кравченко В.В. – К.: Видавництво Ліра-К, 2016. – 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).