Управління якістю

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.051
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Грибик Ігор Іванович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомитися з складовими що забезпечують якість в організації та досвідом з управління якістю.
Завдання: Загальні компетентності: 1.Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Фахові компетентності: 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. 2. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. 3. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. 4. Поглиблені знання з методів і моделей вирішення управлінських завдань в операційній діяльності організацій.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 2. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 3. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. 4. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 5. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Соціальний менеджмент (КР). кореквізити: Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Якість як економічна категорія та об’єкт управління. Управління якістю на основі стандартів ISO та принципах TQM. Формування якості продукту. Якість продукту: виробництво та сфера послуг. Контроль та оцінка якості. Управління витратами на забезпечення якості. Мотивування персоналу як інструмент управління якістю. Вплив змін на управління якістю.
Опис: Еволюція поняття якості в компаніях Тойота та Форд. Петля якості та фактори що впливають на її складові. Спільне та відмінне в якості у виробничій сфері та сфері послуг. Досвід управління якістю в США, Японії, ЄС.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт/ та практичних завдань (кейсів), усне опитування (50%); • підсумковий контроль (50%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (50 балів): практичні та лабораторні завантажені у внс (до10+до10 балів), усне опитування/активні дискусії на практичних та лабораторних (до 10 + до 10 балів); 10 балів за активні дискусії на лекціях. • Підсумковий контроль (50 балів): лабораторне завдання (10б), практичне завдання (10б), теоретичне питання (10 балів), усна компонента (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Вакуленко А.В. Управління якістю: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. — К.: КНЕУ, 2004. — 167 с 2. Гличев А.В. Основи управлення качеством продукции. — 2-е изд. — М.:РИА "Стандартьі и качество", 2001. — 425 с. 3. Койфман Ю.І., Герус О.В., Кисельова Т.М. та ін. Міжнародна стандартизація та сертифікація систем якості: Довідник. — К.; Л.: ТК-93 "Управління якістю та забезпечення якості", 1995. — 260 с 4. Шаповал М.І. Основи стандартизації, управління якістю і серифікації:Підручник. — 3-тє вид., перероб. і доп. — К.: Європ. ун-т фінансів, інформ.систем менеджм. і бізнесу, 2000. — 174 с. 5. Шемаєва Л.Г. Управління якістю бізнес-процесів на підприємстві: монографія . / Л.Г. Шемаєва – Харків : ХНЕУ, 2009 . - 240 с. 6. Янгмен К. Менеджмент качества: цель и необходимые условия. Опыт Северной Америки и Японии / К.Янгмен // Управление качеством. - 2010. - № 6. - С. 22-25 7. Безродна С. М. Управління якістю : навч. посібник / С. М. Безродна ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Чернівці : ПВКФ "Технодрук", 2017. – 174 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління якістю

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.168
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Балик Уляна Олегівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ФК9. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань. ФК13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності. ФКП6.2. Уміння описувати ланцюги створення доданої цінності, застосовувати концепції ощадливості, розраховувати загальні витрати ланцюга поставок, використовувати системи управління якістю.
Результати навчання: ПРН2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: операційний менеджмент - кореквізити: виробнича логістика
Короткий зміст навчальної програми: Сутність менеджменту якості та його сучасна концепція. Еволюція підходів до управління якістю. Функції управління якістю. Методи та інструменти управління якістю. Економіка якості. Концепція TQM – як ефективний спосіб управління бізнесом. Премії з якості. Стандартизація вимог до якості. Міжнародні стандарти ISO, QS, GMP. Побудова системи менеджменту якості у відповідності з вимогами стандартів ISO серії 9000-22000. Порядок та процедура сертифікації систем менеджменту якості. Правове забезпечення процесів управління якістю.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (60%): робота на практичних заняттях, усне опитування - підсумковий контроль (40%): семестровий контроль .
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Басаков М.И. Сертификация продукции и услуг с основами стандартизации и метрологии: Учебное пособие. – Київ: МарТ, 2019. – 256 с. 2. Басовский Л.Е., Протасьев В.Б. Управление качеством: Учебник. – К.: ІНФРА-К, 2019. – 212 с. 3. Бичківський Роман Управління якістю: Навч.посібник. – Львів: ДУ “Львівська політехніка”, 2020. – 329 с. 4. Варакута С.А. Управление качеством продукции: Учебное пособие. – К.: ІНФРА – К, 2018. – 207 с. 5. Герчикова И.Н. Международные экономические организации: регулирование мирохозяйственных связей и предпринимательской деятельности: Учебное пособие. – Д.: Консалтбанкир, 2017. – 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).