Стратегічне управління підприємством

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Карий Олег Ігорович; к.е.н., доц. Просович Ольга Петрівна.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Стратегічне управління підприємством” є розширення знань з теорії стратегічного менеджменту, формування у майбутніх фахівців твердої переконаності в необхідності стратегічного підходу до управління організацією, опанування методологією розроблення та впровадження її стратегії. Ця мета досягається шляхом засвоєння системи логічних, методичних прийомів і способів стратегічного менеджменту та набуття навиків їх застосування відповідно до завдань, які стоять перед організацією, її можливостей та особливостей зовнішнього середовища.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності: 1. Здатність визначати перспективи розвитку організації. 2. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. 3. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. 4. Здатність організовувати процес управління організацією з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку.
Результати навчання: 1. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. 2. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 3. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 4. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. 5. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. 6. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. 7. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. 8. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. 9. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. 10. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальний менеджмент Кореквізити: Стратегічне управління підприємством (КР).
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, етапи розвитку, основні елементи та стадії процесу стратегічного управління, його особливості в сучасних умовах. Формулювання місії та цілей організації. Методи стратегічної діагностики середовища організації. Можливості PEST та SWOT-аналізу. Аналіз стратегічних зон господарювання. Конкурентні переваги та конкурентоспроможність підприємства. Методи генерації стратегічних альтернатив на бізнес- та корпоративному рівнях. Основні типи загальних та корпоративних стратегій підприємства. Аналіз господарського портфеля підприємства. Вибір та оцінка стратегії організації. Запровадження стратегічних змін в організації.
Опис: Базові принципи теорії стратегічного управління. Рівні стратегічних рішень і типологія стратегій підприємства. Стратегічне планування. Формування бачення, місії та цілей підприємства. Стратегічний аналіз внутрішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз зовнішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз конкурентоздатності в галузі. Формування стійких конкурентних переваг підприємства. Рівні стратегій. Стратегії конкуренції. Корпоративні стратегії. Портфельний аналіз у стратегічному управлінні. Реалізація стратегії та стратегічне контролювання на підприємстві.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання case study, розв’язування задач, опитування на практичних заняттях; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі).
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали за поточний контроль на практичних заняттях виставляються під час практичних занять згідно розкладу. Бали за контрольну роботу виставляються на підставі публічного захисту контрольної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Гевко О.Б., Шведа Н.М. Стратегічне управління: Навчальний посібник. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2016. 152 с. 2. Дикань В.Л., Зубенко В.О., Маковоз О.В., Токмакова І. В., Шраменко О. В. Стратегічне управління [текст]: навч. посіб. К.: «Центр учбової літератури», 2013. 272 с. 3. Петрович Й.М., Кривешко О.В., Ступак І.О. Стратегічне управління конкурентоспроможністю промислового підприємства: монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 228 с. 4. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 400с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Стратегічне управління підприємством (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.052
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Карий Олег Ігорович; к.е.н., доц. Просович Ольга Петрівна.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсової роботи з дисципліни "Стратегічне управління підприємством" полягає в закріпленні та поглибленні теоретичних знань, набутих студентом у процесі вивчення курсу, виробленні уміння самостійно працювати з навчальною, спеціальною літературою і статистичними матеріалами, робити узагальнення і висновки.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: 1. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. 2. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. 3. Здатність організовувати процес управління організацією з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. 2. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. 3. Виявляти навички організаційного проектування. 4. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. 5. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. 6. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. 7. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. 8. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 9. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Стратегічне управління підприємством. кореквізити: Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика господарської діяльності організації. Аналіз макро- та мезо- оточення організації. Аналіз внутрішнього середовища організації. Аналіз конкурентних сил. Вибір стратегічних альтернатив розвитку організації. Вибір та обґрунтування стратегії розвитку організації. Реалізація обраної стратегії розвитку організації.
Опис: Загальна характеристика господарської діяльності організації. Аналіз макро- та мезо- оточення організації. Аналіз внутрішнього середовища організації. Аналіз конкурентних сил. Вибір стратегічних альтернатив розвитку організації. Вибір та обґрунтування стратегії розвитку організації. Реалізація обраної стратегії розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Основна література 1. Василенко В.О. Стратегічне управління підприємством: навч. посіб. / В.О. Василенко, Т.І. Ткаченко – 2-ге вид., виправл. і допов. – К.: Центр навч. л-ри, 2004. – 400 с. 2. Ігнатьєва І.А. Стратегічний менеджмент : підручник / І.А. Ігнатьєва. – К. : Каравела, 2008. – 480 с. 3. Забродська Л.Д. Стратегічне управління: реалізація стратегії: навч. посіб. [для студ. вищ.навч.закл.] / Л.Д. Забродська . – Х. : Консум, 2004. – 208 с. 4. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Г.І. Кіндрацька – 2-ге вид., доп.і перероб. - Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 406 с. 5. Мізюк Б.М. Стратегічне управління: підручник / Б.М. Мізюк. – 2-ге вид., переробл. і доповн. - Львів.: Магнолія плюс, 2006. - 392 с. 6. Осовська Г.В. Стратегічний менеджмент: теорія і практика : навч. посіб. для студ. вищ. навч.закл./Г.В. Осовська, О.Л. Іщук, І.В. Жалінська. – К. Кондор, 2003. – 194с. 7. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Н.Ю. Подольчак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 400 с. 8. Шершньова З.Є. Стратегічне управління: підручник / З.Є. Шершньова. – 2-ге вид., переробл. і допов. - К.: КНЕУ, 2004. - 699 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).