Управління персоналом

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Винничук Роксолана Олександрівна,к.е.н,доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування комплексу теоретичних знань і умінь щодо розроблення та здійснення кадрової політики в сучасних організаціях, добір та розміщення персоналу, його оцінювання та навчання, забезпечення цілеспрямованого використання персоналу організації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук загальні компетентності: ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; ЗК13. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності; ЗК15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). фахові компетентності: ФК6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо; ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом; ФК14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності; ФК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. фахові компетентності професійного спрямування: ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу. ФКП 5.2. Здатність організувати процес аналітичної обробки управлінської інформації із застосуванням сучасних інформаційних систем та технологій. ФКП 5.3. Здатність застосувати необхідні знання щодо управління працею й регулювання соціально-трудових відносин, мотивації персоналу та формування корпоративної культури організації. ФКП 5.4. Поглиблені знання психологічних процесів станів і закономірностей роботи психіки людини, пов'язані з трудовою діяльністю з метою формування в найманого персоналу лідерських навиків мислення, поведінки та діяння. ФКП 5.5. Уміння приймати та реалізовувати рішення в сфері управління інтелектуальним потенціалом та розвитку персоналу організації. ФКП 5.6. Поглиблені знання в сфері розвитку та регулювання соціально трудових правовідносин роботодавців та найманих працівників. ФКП 5.7. Уміння використовувати теоретичні та емпіричні методи дослідження, а також розробляти логічні та обґрунтовані алгоритми вивчення конкретних економічних об'єктів.
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання. ПРН3 Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства ПРН9 Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи ПРН10 Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації ПРН14 Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. ПРН22 Здатність продемонструвати поглибленні знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу. ПРН28 Уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації КОМ2 Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію АіВ2 Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:Економіка підприємства Кореквізити : Основи охорони праці та безпеки життєдіяльності
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни «Управління персоналом» розроблена на основі освітньо-професійної програми «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» Кваліфікація: бакалавр з менеджменту затвердженої Вченою радою Університету (протокол № 61 від «28» січня 2020 р.). Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до вивчення системи управління персоналом підприємства: - обґрунтування методологічних принципів управління персоналом; формування та аналізування кадрової політики; управління соціальним розвитком трудового колективу; застосування сучасних методів планування потреб у персоналі; організація набору і відбору персоналу у конкретних умовах; атестування персоналу та використання його результатів; оцінювання ефективності та результативності управління персоналом; дати студентам теоретичні знання про суть та тенденції розвитку управління персоналом; дати майбутнім фахівцям відомості про досягнення світової та вітчизняної практики в галузі управління персоналом; формування у студента знань і вмінь щодо роботи з людьми, зокрема, у групах, забезпечення здорового соціально-психологічного клімату в колективі; - формування у студентів здатності творчо підходити до розв’язання конфліктів в трудовому колективі тощо.
Опис: 1. Сутність управління персоналом в організації Управління персоналом як економічна категорія. Система управління персоналом в організації: структура, функції, принципи побудови. HR-менеджер як ключова особа системи управління персоналом в організації 2. Рекрутинг: пошук, підбір та набір персоналу організації Сутність процесу рекрутингу в організації. Співбесіда: види та методи проведення. Альтернативні джерела залучення працівників. Використання моделі DISC при підборі працівників організації 3. Адаптація (онбординг) персоналу Сутність процесу адаптації в організації. Види та етапи процесу адаптації. Гейміфікація процесу управління персоналом. Карта досвіду працівника 4. Мотивація персоналу Сутність процесу мотивації працівників організації. Базові теорії мотивації. 5. Розвиток персоналу. Модель компетенцій працівника. Види розвитку персоналу. Навчання персоналу: моделі та методи. Формування кадрового резерву 6. Оцінювання персоналу (асесмент) Система показників ключової ефективності KPI. Цілі та ключові результати OKR. Оцінювання продуктивності та інші види оцінювання персоналу 7. Корпоративна культура організації Сутність корпоративної культури організації. Типи корпоративної культури. 8. Управління командою. Характеристика та основні ознаки команди. Етапи розвитку команди за Такманом. Командні ролі працівників 9.Залученість персоналу Сутність залученості персоналу організації. Показники залученості працівників. Управління залученістю в контексті теорії поколінь 10.Основи лідерства Типи лідерства. Стилі лідерства 11. Комунікаційний процес в управлінні персоналом Комунікації в управлінні персоналом. Канали сприйняття інформації. Ефективний зворотний зв'язок
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: розв’язування ситуаційних завдань, усне опитування, виконання індивідуальних завдань у ВНС Підсумковий контроль (контрольні заходи, залік): тестування, усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік(100%); виконання практичних завдань (50%); виконання контрольної роботи (20%); підсумкове контрольне тестування (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Балабанова, Л. В. Управління персоналом [Електронний ресурс] : підручник для студ. вищ. навч. закл. / Л. В. Балабанова, О. В. Сардак . - Київ: Центр учбової літератури, 2019 . - 468 с. 2. Виноградський М.Д., Бєляєва С.В., Виноградська А.М. Управління персоналом: Навч. посіб. К.: Центр навч. л-ри, 2016. 504 с. 3. Воронкова В.Г., Белыченко А.Г., Попов О.М. Управління людськими ресурсами: філософські засади: Навч. посіб. За ред. В. Г. Воронкової. К.: ВД “Професіонал”, 2016. 576 с. 4. Гавриш О. А., Довгань Л.Є. Управління персоналом сучасної організації : навч. посіб. Ред.: Т. В. Лазоренко; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". К., 2017. 333 c. 5. Грицяк Н. В., Глущенко В. О., Протасова Н. Г. Проблеми ефективності підвищення кваліфікації керівних кадрів: Кол. моногр. За заг. ред. І. В. Розпутенка. К.: Вид-во “К. І. С.”, 2015. 224 с. 6. Данюк В.М., Колот А.М., Суков Г.С. Управління персоналом: підручник. ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана", ПАТ "Новокраматор. машинобуд. з-д". Вид. 2-ге, зі змінами. Київ: КНЕУ, 2014. 666 c. 7. Доценко Н. В., Сабадош Л.Ю., Чумаченко І.В. Методи управління людськими ресурсами при формуванні команд мультипроєктів та програм: монографія. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О.М. Бекетова. Харків, 2015. 201 c. 8. Захарчин Г.М. Мотивування й розвиток персоналу: культурологічний аспект: [монографія] / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р. О. Винничук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 284c. 9. Корпоративна культура, навчальний посібник, рекомендовано Міністерством освіти і науки України / Г.М. Захарчин, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук, Н.В. Смолінська– Львів: "Новий Світ - 2000", 2011р. – 342 с. 10. Новікова М. М., Мажник Л.О. Технологія управління персоналом: теоретичні та методичні аспекти: навч. посіб. Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Х., 2014. 217 с 11. Савельєва В. С., Єськов О. Л. Управління персоналом: Навч. посіб. К.: ВД “Професіонал”, 2015. 336 с. 12. Управління персоналом, навчальний посібник / Г.М. Захарчин, Л.Р. Струтинська, Н.П. Любомудрова, Р.О. Винничук – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 260 с. 13. Цимбалюк С. О. Технології управління персоналом: навч. посіб. Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. К., 2016. 399 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).