Операційний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Сорочак Олег Зіновійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни «Операційний менеджмент» – формування у майбутніх менеджерів умінь розроблення операційної стратегії, створення та використання галузевих операційних підсистем як основи забезпечення досягнення місії організації та її цілей.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності (ФК): ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. ФК 7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФК 10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.4. Поглиблені знання з методів і моделей вирішення управлінських завдань в операційній діяльності організацій. ФКП 6.3. Уміння планувати потреби постачання, виробництва та дистрибуції; використовувати різні моделі управління запасами; застосовувати методи прогнозування попиту; розуміти різні методи планування потреб та методи оптимізації системи управління запасами.
Результати навчання: ПРН 3. демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства; ПРН 4. демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень; ПРН 5. описувати зміст функціональних сфер діяльності організації; ПРН 8. застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації; ПРН 18. здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами; ПРН 23. знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій; ПРН 29. уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних системах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Статистика. кореквізити: блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Основи операційного менеджменту: основні поняття та розвиток. Становлення та розвиток операційного менеджменту. Стратегічні питання операційного менеджменту. Системний підхід до операційного менеджменту. Функціональна модель операційної системи. Класифікація операційних систем. Операційні процеси організації. Операційна структура організації. Управління проектами підготовки операційної системи. Управління проектами. Управління ресурсним забезпеченням операційної системи. Управління обслуговуванням операційної системи. Оперативне управління діяльністю операційної системи. Управління якістю товарів і послуг. Управління продуктивністю операційної системи.
Опис: Основи операційного менеджменту: основні поняття та розвиток. Становлення та розвиток операційного менеджменту. Стратегічні питання операційного менеджменту. Системний підхід до операційного менеджменту. Функціональна модель операційної системи. Класифікація операційних систем. Операційні процеси організації. Операційна структура організації. Управління проектами підготовки операційної системи. Управління проектами. Управління ресурсним забезпеченням операційної системи. Управління обслуговуванням операційної системи. Оперативне управління діяльністю операційної системи. Управління якістю товарів і послуг. Управління продуктивністю операційної системи.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль – виконання практичних і лабораторних завдань; підсумковий контроль – письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: • виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; • глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; • вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; • характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); • вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; • вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, індивідуальну і самостійну роботу та всі види контролю. Бали за поточний контроль на практичних заняттях виставляються під час практичних занять згідно розкладу. Бали за контрольну роботу виставляються на підставі публічного захисту контрольної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Капінос Г.І. Операційний менеджмент [текст]: навч. посіб. / Г.І. Капінос, І.В. Бабій – К.: «Центр навчальної літератури», 2017. – 352 с. 2. Калінько І.В. Операційний менеджмент. Навчальний посібник. / І.В. Калінько, І.А. Косач, Г.В. Старченко – К.: Кондор, 2020. – 264 с. 3. Слак Н., Чеймберс С., Джонстон Р. Организация, планирование и проектирование производства. Операционный менеджмент. Пер. с англ.: М.: Инфра-М, 2015. – 790 с. 4. Ричард Б. Чейз, Ф. Роберт Джейкобз, Николас Дж. Аквилано. Производственный и операционный менеджмент, 10-е издание. Пер. с англ.: М.: Издательский дом «Вильямс», 2019. – 1094 с. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Операційний менеджмент» (укладач: Сорочак О.З.). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6680 Інформаційні ресурси: 1. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm 2. Портал про інвестиції: http://investycii.org 3. Статистика науки та інновацій: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/publnauka_u.htm 4. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Операційний менеджмент (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.040
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Сорочак Олег Зіновійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства; • демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень; • виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень; • застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації; • демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним; • здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами; • уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Управління бізнесом (КП). кореквізити: • Операційний менеджмент. • Інформаційно-комунікаційний менеджмент (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Перелік тем курсової роботи: Тема 1. Обґрунтування місця розташування виробничих потужностей організації. Тема 2. Планування роботи потокової виробничої лінії. Тема 3. Планування роботи виробничої дільниці в умовах серійного виробництва. Тема 4. Вибір систем управління запасами підприємства на основі АВС та XYZ-аналізу. Тема 5. Оптимізація виробничої програми підприємства із застосуванням лінійного програмування. Тема 6. Розробка проекту реінжинірингу операційної системи організації із застосуванням MS Project. Тема 7. Розробка стратегії та середовища операційного процесу сервісної організації. Тема 8. Розрахунок витрат на впровадження та сертифікацію системи управління якістю в організації. Тема 9. Розробка програми підвищення та управління продуктивністю операційної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: • звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення – 10%, захист – 20%).
Рекомендована література: 1. Павеллек Гюнтер. Комплексное планирование промышленных предприятий: Базовые принципы, методика, ИТ-обеспечение. Пер. с нем.: М.: Альпина Паблишер, 2015. – 368 с. 2. Слак Н., Чеймберс С., Джонстон Р. Организация, планирование и проектирование производства. Операционный менеджмент. Пер. с англ.: М.: Инфра-М, 2015. – 790 с. 3. Хакевер К., Рендер Б., Рассел Р., Мердик Р. Управление и организация в сфере услуг, 2-е изд. / Пер. с англ. под ред. В.В.Кулибановой. – СПб.: Питер, 2002. – 752 с. 4. Ричард Б. Чейз, Ф. Роберт Джейкобз, Николас Дж. Аквилано. Производственный и операционный менеджмент, 10-е издание. Пер. с англ.: М.: Издательский дом «Вильямс», 2019. – 1094 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).