Міжнародна логістика

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.155
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., професор Гринкевич Світлана Степанівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі менеджменту та логістики або у процесі навчання, що передбачає застосування системного підходу до побудови та управління логістичними ланцюгами в умовах невизначеності.
Завдання: - здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - здатність спілкуватися іноземною мовою; - цінування та повага різноманітності та мультикультурності; - здатність працювати у міжнародному контексті; - здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань; - здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення; - уміння застосовувати системний підхід в управлінні ланцюгами поставок, визначати «вузькі місця» та пропонувати управлінські рішення.
Результати навчання: - знати свої права i обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховентства права, прав i свобод людини i громадина в Україні; - зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя; - демонструвати навички виявлення проблем та обгрунтування управлінських рішень; - описувати зміст функціональних сфер діяльності організації; - застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації; - оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації; - демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності; - здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ресурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу; - здатність продемонструвати поглиблені знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу; - знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій; - уміння досліджувати іноземні ринки, формувати технології зовнішньоекономічних операцій, укладати та виконувати yгоди з іноземними контрагентами, розробляти міжнародні проекти; - уміння обгрунтовувати, діагностувати та реалізовувати різноманітні види зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати митне оформлення та декларування товарів; - уміння оптимізувати систему управління запасами, транспортно-складську, постачальницько-збутову та виробничу системи, ідентифікувати та усувати «вузькі» місця в логістичних система; - донесенння до фахівців i нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності; - здатність ефективно формувати комунікаційну стратегіію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Зовнішньоекономічна діяльність підприємства, логістика. Кореквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій, міжнародний бізнес.
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про суть, значення, моделювання логістичних систем, концепції міжнародної логістики, геопросторовий, геоінформаційний, фінансовий, митний та правовий аспекти міжнародної логістики, особливості застосування правил ІНКОТЕРМС 2020, документальне забезпечення міжнародних перевезень, світовий ринок та його регіональну структуру логістичних послуг, концептуально-організаційні засади єврологістики, розвиток логістики в окремих країнах Європи, Північної Америки та Азії, характеристику логістичних хабів та їх значення у міжнародній логістиці, організацію оптимальної системи товаропостачання, застосування кластерного та факторного аналізу в прийнятті рішень у логістичних системах, розрахунок оптимального маршруту завезення товарів відповідно до міжнародних транспортних коридорів, аналіз та оцінювання господарських договорів в міжнародній логістиці.
Опис: Концептуальні основи міжнародної логістики. Документальне забезпечення в міжнародній логістиці. ІНКОТЕРМС 2020. Фінансовий аспект міжнародної логістики. Зони вільної торгівлі. Логістичні хаби. Єврологістика: концептуальний базис, регіональні складники, напрямки розвитку в 21 столітті. Україна у системі Балто-Чорноморської транспортно-логістичної інтеграції. Розвиток логістики в країнах Азії. Супутникові та навігаційні системи в міжнародній логістиці. Глобальні ланцюги поставок. Новітні технології в логістиці.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті); оцінювання знань студентів на лабораторних заняттях (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи). Підсумковий контроль (60%): тестування (50%), усна відповідь (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті) – 30 балів; - виконання і захист лабораторних завдань – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”. • Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати практичні завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат практичних задач. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні практичних задач. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у практичних знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є. Логістика та управління ланцюгами поставок: Підручник / Є. Крикавський, О. Похильченко, М. Фертч. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 848 с. 2. Крикавський Є. Логістичні системи: Підручник / Є.В. Крикавський, Н.В. Чорнописька - Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2019. – 288 с. 3. Олійник Я.Б., Смирнов І.Г. Міжнародна логістика. Навчальний посібник. – К.: Обрії, 2011. – 544 с. 4. Гринкевич С. С., Сірик З. О., Пилипів Н. І. Сучасні особливості розвитку логістичноі? системи залізничних перевезень. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2021. Т. 6, № 3. С. 146–151. 5. Гринкевич С.С., Лаврів І.М. Формування експортного потенціалу аграрних підприємств. Підприємництво та інновації. 2019. В. 3. С. 95-101. 6. Chornopyska N., Stasiuk K. Railway market liberalization progress: the Ukrainian case. Проблеми системного підходу в економіці: збірник наукових праць. Національний авіаційний університет. Вип. 4 (78). 2020. С. 170–177.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).