Управління бізнесом

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: професор Лісовська Лідія Степанівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи спеціальних знань і навичок самостійної діяльності в підприємницькому середовищі, спрямованої на створення та забезпечення ефективного, прибуткового функціонування суб’єктів господарської діяльності.
Завдання: загальні компетентності (ЗК): ЗК 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). фахові компетентності (ФК): ФК3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту, ФК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. ФК 9. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. ФК 14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. ФК 15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм. ФКП 1.3. Уміння приймати та реалізовувати управлінські рішення у фінансово-господарській діяльності організації ФКП 1.4. Поглиблені знання з методів і моделей вирішення управлінських завдань в операційній діяльності організацій. ФКП 1.5. Уміння прогнозувати динаміку бізнес-процесів для потреб стратегічного і оперативного планування діяльності організацій. ФКП 1.6. Поглиблені знання з публічного адміністрування в громадських організаціях, органах державної влади та місцевого самоврядування. ФКП 1.7. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій в органах державної влади та місцевого самоврядування
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПРН 4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування. ПРН 9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН 14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. ПРН 18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. ПРН 19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. ПРН 23. Знання з логістичного менеджменту: володіння сучасними методами управління системою матеріальних потоків, методичними прийомами у визначенні ефективності логістики з використанням сучасних IT-технологій, методами підвищення конкурентоспроможності підприємств за рахунок логістичних компетенцій. ПРН 24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. ПРН 25. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Економіка підприємства; Менеджмент, Управління бізнесом (КП). кореквізити: Управління інноваційною діяльністю та блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління бізнесом» розроблена для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої школи галузі знань 07 «Управління та адміністрування» , спеціальності 073 «Менеджмент». Метою вивчення дисципліни є: - засвоєння закономірностей стратегії бізнесу та становлення організаційної концепції підприємства, методів та процедур управління організації; - підготовка професіональних управлінських кадрів нового стилю мислення, які розуміють особливості ринкової економіки, мають знання, вміння та навики, які необхідні для прийняття та реалізації ефективних управлінських рішень, які можуть бути лідерами; - отримання знань та навиків, які необхідні для прогнозування діяльності, розробки стратегічних планів та програм, управління бізнес-процесами; - оволодіння мистецтвом управління бізнесом в умовах конкуренції; - налагоджування комунікацій та партнерства для розвитку бізнесу.
Опис: 1. Економічна природа бізнесу. 2. Теоретичні основи бізнес-менеджменту. 3. Місце стратегічного управління в технології бізнесу 4. Маркетинговий підхід у бізнесі. 5. Виробнича функція бізнесу. 6. Роль управління кадрами в системі бізнесу. 7. Фінансовий менеджмент у бізнесі. 8. Управління інноваційними процесами в бізнесі. 9. Технологія бізнес-планування. 10. Інвестування та бізнес. 11. Управління бізнесом у кризових ситуаціях. 12. Роль консалтингу в сучасному бізнесі. 13. Безпека бізнесу. 14. Державне регулювання розвитку бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист практичних робіт, домашніх завдань, усне та фронтальне опитування, вибіркове усне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень, визначень. Контрольні роботи – письмове опитування, тестовий контроль. Екзаменаційний контроль – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%), підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Галаз Л. В. Електронний навчально-методичний комплекс «Управління бізнесом» / Л. В. Галаз, Ю. Г. Бондаренко, М. В. Гербут. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6329, №Е41-235-689/2018 від 08.05.2018 р. Рекомендована література 1. Васильців Т. Бізнес-планування : навч. посіб. / Т. Васильців, Я. Качмарик, В. Блонська – К.: Знання, 2013. – 207 с. 2. Іванюта Т. Економічна безпека підприємства: навч. посіб. / Т. Іванюта , А. Заїчківський. – К.: Центр учб. літ-ри, 2009. – 256 с. 3. Петрович Й. Економіка підприємства: підручник / за заг. Редакцією Й. Петровича. – Львів : «Магнолія 2006», 2008. – 580 с. 4. Скібіцький О. Організація бізнесу. Менеджмент підприємницької діяльності: навч. посіб. / О. Скібіцький, В. Матвєєва, Л. Скибіцька. – К.: Кондор, 2011. – 912 с. 5. Петрович Й. М. Теорія організації. Підручник./ Й. М. Петрович, Л. В. Галаз, К. В. Процак. –Л.: вид-во «Магнолія 2006», 2013.- 335 с. 6. Ситник Й.С. Менеджмент організацій. Навчальний посібник./ Й. С. Ситник. – Львів: «Тріада плюс», 2008. – 456 с. 7. Лепейко, Т. І. Реінжиніринг бізнес-процесів: навч.-практ. посібник у схемах і таблицях / Т.І. Лепейко, А.В. Котлик. – Х., 2009. – 79 с. 8. Виханский О. С. Менеджмент / О. С. Виханский, А. И. Наумов. – М.: Гардарика, 2010. – 320 с. Інформаційні ресурси 1.Сервер Верховної Ради України. // www.rada.gov.ua 2. Нормативні акти України. // www.nau.kiev.ua 3. Державний комітет статистики України // http://ukrstat.gov.ua. 4. Бібліотека українських підручників // http://pidrucniki/ws. 5. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка» Режим доступу http://vns.lp.edu.ua/enrol/index.php?id=12893
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління бізнесом (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Галаз Ліна Володимирівна, професор Лісовська Лідія Степанівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів системи спеціальних знань і навичок самостійної діяльності в підприємницькому середовищі, спрямованої на створення та забезпечення ефективного, прибуткового функціонування суб’єктів господарської діяльності.
Завдання: загальні компетентності (ЗК): ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). фахові компетентності (ФК): ФК 2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК 6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. ФК 15. Здатність організовувати процес управління організацією з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм. ФКП 2.1. Поглиблені знання з визначення ефективності менеджменту інноваційної діяльності з використанням програмного забезпечення, сучасних інформаційних систем і технологій. ФКП 2.2. Здатність формувати та обґрунтовувати довгострокову інноваційну політику щодо управління організаціями туристично-рекреаційної сфери. ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу. ФКП 5.2. Здатність організувати процес аналітичної обробки управлінської інформації із застосуванням сучасних інформаційних систем та технологій. ФКП 6.1. Уміння застосовувати системний підхід в управлінні ланцюгами поставок, визначати «вузькі місця» та пропонувати управлінські рішення.
Результати навчання: ПРН 3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. ПРН 7. Виявляти навички організаційного проектування. ПРН 9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН 14. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. ПРН 18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. ПРН 24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. ПРН 25. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом, Розробка системи менеджменту (КП). кореквізити: блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Метою першого завдання є моделювання динаміки та обчислення прогнозних значень показників господарської діляьності. Визначаються прогнозні значення виручки на підставі прогнозів обсягів продажів і середньої ціни, аналізування одержаних значень. Метою другого завдання є закріпити у студентів теоретичні знання та розвинути практичні навички з оцінювання економічної ефективності реальних інвестицій або капіталовкладень в інвестиційний проект.
Опис: РОЗДІЛ I. АНАЛІЗ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ СУБ'ЄКТА ГОСПОДАРЮВАННЯ 1.1. Дані про відвантаження та аналіз динаміки продажів товару. 1.2. Аналіз тенденцій та прогнозування показників реалізації продукції. РОЗДІЛ II. ОЦІНКА ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛЬНИХ ІНВЕСТИЦІЙ 2.1. Теорія та методологія оцінки інвестиційних проектів. 2.1.1. Основні поняття в галузі оцінки економічної ефективності реальних інвестицій. 2.1.2. Оцінка ефективності реальних інвестицій за допомогою розрахунку чистого приведеного доходу. 2.1.3. Оцінка ефективності реальних інвестицій за іншими показниками. 2.2. Індивідуальні завдання для оцінки альтернативних інвестиційних проектів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – виконання та захист практичних робіт, домашніх завдань, усне та фронтальне опитування, вибіркове усне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень, визначень. Контрольні роботи – письмове опитування, тестовий контроль. Екзаменаційний контроль – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: звіт за результатами виконання курсової роботи, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%), оформлення- 10%, захист -20%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова література 1. Горкавий В. К. Статистика : Підручник. Третє вид., переробл. і доповн. Київ : Алерта, 2020. 644 с. 2. Войцеховська Ю.В., Новаківський І.І. Основи статистичного прогнозування економічних процесів: навчальний посібник. Львів : Видавництво «Новий Світ – 2000», 2020. 200 с. 3. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник за заг.ред. Мацкул В.М. Одеса ОНЕУ, 2017. 405 с 4. Ковпак Е. О. Прогнозування обсягів продажу нових автомобілів в Україні. Економіка: реалії часу. 2015. № 2 (18). С. 82-88. 5. Міщук Г.Ю., Джигар Т.М., Шишкіна О.О. Економічний аналіз: навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2017. 156 с. 6. Оцінювання та підвищення ефективності інноваційних процесів: монографія / Л. І. Гальків та ін. Львів : Растр-7, 2019. 250 c. 7. Статистика : підручник / С. І. Пирожков та ін. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. 328 с. 8. Черчик Л. М. Інвестиційний менеджмент: навчальний посібник. Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2017. 171 с. Допоміжна література 1. Управління бізнесом: Підручник / С.В. Панченко, В.Л. Дикань, І.В. Воловельська та ін.; за заг. ред. В.Л. Диканя. Харків: УкрДУЗТ, 2017. 288с. 2. Орлова К. Є. Управління бізнесом: підручник. Житомир : Вид-во ДУ «Житомирська політехніка», 2019. 319 с. 3. Баррі Пірсон, Ніл Томас: MBA в кишені. Практичний посібник з розвитку ключових навичок управління. Київ: Альпіна Паблішер, 2019. 334 с. 4. Вайл П., Ворнер С. Цифрова трансформація бізнесу: Зміна бізнес-моделі для організації нового покоління. Київ: Альпіна Паблішер, 2019. 258 с. 5. Швабер К. Скрам: гнучке управління продуктом і бізнесом. Київ: Альпіна Паблішер, 2019. 250 с. Інформаційні ресурси 1. Портал Верховної Ради України. URL: http://www.rada.gov.ua 2. Нормативні акти України: е-збірник. URL: http://www.nau.kiev.ua 3. Державна служба статистики України: сайт. URL: http://ukrstat.gov.ua. 4. Е-бібліотека українських підручників. URL: http://pidrucniki/ws. 5. Управління бізнесом (КП) / Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12675
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).