Дослідження ринків

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.057
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Гвоздь Мар’яна Ярославівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни «Дослідження ринків» полягає у теоретичній і практичній підготовці студентів у сфері вивчення особливостей та закономірностей функціонування сучасного ринку, виявленні і оцінці ринкових факторів; набутті практичних навичок з проведення ринкових досліджень, здійсненні діагностики ринків товарів і послуг.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. 2. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності: 1. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. 2. Здатність визначати перспективи розвитку організації. 3. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту
Результати навчання: Програмні результати навчання: • Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. • Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. • Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. • Уміти планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. • Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. • Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Моделювання динаміки бізнес-процесів; Дослідження ринків (КП). кореквізити: Практика за темою БКР; Виконання БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Дослідження ринків» для студентів першого (бакалаврського) рівня освіти за спеціальністю 073 Менеджмент галузі знань 07 Управління та адміністрування.
Опис: Теоретичні основи дисципліни «Дослідження ринків». Інформаційне забезпечення для дослідження ринку. Опис ринку. Аналіз ринку. Кон’юнктура ринку. Конкуренція та конкурентне середовище. Особливості дослідження різнотипних ринків. Ризики у процесі дослідження ринку.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, дискусія, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%) підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%). • Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; • Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; • Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. • Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с. – Режим доступу : http://nmu.org.ua. 2. Оболенцева Л. В. Кон’юнктурні дослідження галузевого ринку: підручник / Л. В. Оболенцева; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 249 с. Електронний 184 ресурс. Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/17602/1/2010_печ._КДГР_ПІДРУ ЧНИК.pdf 3. Бєлова Т. Г. Маркетингові дослідження : конспект лекцій. – К. : НУХТ, 2010. – 131с. 3. Дорофеев В.Д. Маркетинг в управлении организации : монография / В.Д. Дорофеев, А.Б. Зубков – Изд. ПГУ, Пенза, 2001. – 108 с. - http://studentam.net/content/view/501/58/ 4. Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах нформаційної та цінової асиметрії: Монографія. Одеса: ОНМУ, 2015. 107 с. 5. Яшкіна О.І. Маркетингові дослідження інновацій. О.: ОНПУ, 2018. 102 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі: Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» спеціалізації 073.1 «Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)» / Укл.: Кулиняк І.Я., Гвоздь М.Я. – Львів, 2018. – 50 с. 2. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с. (Зареєстровано №6867 від 13.05.2016) Інформаційні ресурси: 1. Журнал «Бізнес Інформ». - http://www.business-inform.net/main/ 2. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua. 3. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Дослідження ринків (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.061
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Гвоздь Мар’яна Ярославівна, доцент Кулиняк Ігор Ярославович, доцент Дзюбіна Андрій Васильович.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсового проекту з дисципліни «Дослідження ринків» полягає у закріпленні студентами теоретичних і практичних навиків у сфері вивчення особливостей та закономірностей функціонування сучасного ринку, виявлення і оцінки ринкових факторів; набуття практичних навичок з проведення ринкових досліджень, здійснення діагностики ринків товарів і послуг різними методами та розроблення управлінських рішень щодо посилення конкурентних позицій на ринку досліджуваних товарів/послуг.
Завдання: Загальні компетентності: - Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. - Навички використання інформаціи?них і комунікаціи?них технологіи?. - Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності: - Здатність аналізувати результати діяльності організаціі?, зіставляти і?х з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. - Здатність аналізувати и? структурувати проблеми організаціі?, формувати обґрунтовані рішення. - Уміння прогнозувати динаміку бізнес-процесів для потреб стратегічного і оперативного планування діяльності організації.
Результати навчання: • Демонструвати навички виявлення пробм та обґрунтування управлінських • Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. • Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. • Уміти планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. • Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію • Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Дослідження ринків. кореквізити: Практика за темою БКР; Виконання БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект «Дослідження ринків» розроблений для студентів першого (бакалаврського) рівня освіти за спеціальністю 073 Менеджмент галузі знань 07 Управління та адміністрування.
Опис: .Опис ринку продукту (послуги). Оцінювання конкурентоспроможності товару (підприємства) на ринку. Сегментування споживачів методами багатовимірної класифікації.Моделювання вибору ринкового сегменту. Моделювання маркетингових комунікацій і бюджету в умовах безлічі цілей.Моделювання маркетингових комунікацій за допомогою методу пріоритетного програмування. Обгрунтування управлінських рішень на основі отриманих результатів дослідження.
Методи та критерії оцінювання: звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; • Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; • Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. • Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Маркетингові дослідження: підручник : [Електронний ресурс] / Т.Б. Решетілова, С.М. Довгань ; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 357 с. – Режим доступу : http://nmu.org.ua. 2. Оболенцева Л. В. Кон’юнктурні дослідження галузевого ринку: підручник / Л. В. Оболенцева; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 249 с. Електронний 184 ресурс. Режим доступу: http://eprints.kname.edu.ua/17602/1/2010_печ._КДГР_ПІДРУ ЧНИК.pdf 3. Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах нформаційної та цінової асиметрії: Монографія. Одеса: ОНМУ, 2015. 107 с. 4. Яшкіна О.І. Маркетингові дослідження інновацій. О.: ОНПУ, 2018. 102 с. Навчально-методичне забезпечення: 1. Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі: Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» спеціалізації 073.1 «Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)» / Укл.: Кулиняк І.Я., Гвоздь М.Я. – Львів, 2018. – 50 с. 2. Гвоздь М.Я. «Прийняття управлінських рішень» Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 «Менеджмент». //. / Укл.: Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. – Львів.: 2016. – 90 с. (Зареєстровано №6867 від 13.05.2016) Інформаційні ресурси: 1.Дані Деожавної служби Статистики України - https://ukrstat.gov.ua/ 2. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua. 3. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).