Менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: кандидат економічних наук, доцент, Вільгуцька Роксолана Богданівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів необхідних базових знань з управління організацією, підготовка їх до свідомого і ефективного сприйняття виробничого менеджменту, менеджменту персоналу, фінансового менеджменту, маркетингу та вироблення у них потреб у постійному інтелектуальному і загальнокультурному самовдосконаленню.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). фахові компетентності: ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту ФК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФК9. Здатність працювати в команді та налагоджувати міжособистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань. ФК15. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички.
Результати навчання: ПРН3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. ПРН4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН8. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. ПРН10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. ПРН13. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. ПРН20. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ресурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу. ПРН21. Здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння процесів міжнародної співпраці та міжнародного бізнесу, інтегрування та глобалізації, факторів та параметрів сучасного міжнародного економічного середовища, систем управління зовнішньоекономічною та митною діяльністю. ПРН24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Вступ до фаху «Менеджмент», Українська мова (за професійним спрямуванням), Розробка системи менеджменту (КП). кореквізити: Економіка підприємства, Бухгалтерський облік, Маркетинг, Управління бізнесом.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво та лідерство. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Опис: 1. Лекційні заняття Тема 1. Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Тема 2. Історичні парадигми розвитку менеджменту Тема 3. Організація як об’єкт управління. Тема 4. Функції та технологія менеджменту. Тема 5. Планування як загальна функція менеджменту. Тема 6. Організування як загальна функція менеджменту. Тема 7. Мотивування як загальна функція менеджменту. Тема 8. Контролювання як загальна функція менеджменту. Тема 9. Регулювання як загальна функція менеджменту. Тема 10. Методи менеджменту. Тема 11. Управлінські рішення як важливий інструмент менеджменту Тема 12. Інформація та комунікації в системі управління організацією Тема 13. Керівництво та лідерство. Тема 14. Відповідальність та етика у менеджменті. Тема15. Організаційні зміни та ефективність менеджменту. 2. Лабораторні заняття Л.р. № 1 «Дослідження трудової діяльності менеджерів за допомогою фотографії робочого часу» Л.р. № 2 «Оцінка внутрішнього і зовнішнього середовища організації в умовах обраної стратегії розвитку підприємства» Л.р. № 3 «Аналізування та вдосконалення організаційної структури управління підприємством» Л.р. № 4 «Використання менеджером форм та систем оплати праці з мотиваційною метою» Л.р. № 5 «Реалізація управлінських рішень щодо вдосконалення діяльності організації» Л.р. № 6 «Вибір та застосування стилів керівництва» Л.р. № 7 «Аналізування та знешкодження конфліктів і стресових ситуацій в апараті управління організації» 3. Самостійна робота Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів: - підготовка до лабораторних робіт - підготовка до здачі екзамену
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них: - виконання та захист лабораторних робіт, робота у ВНС, усне опитування; Підсумковий контроль (70%),з них: тестування - письмові завдання (50%); усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Лабораторні заняття 30 балів. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента 50 балів; Усна компонента 20 балів. Разом за дисципліну – 100 балів Рівень знань на лабораторних роботах оцінюється за 30-бальною шкалою: 24-30 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання лабораторних робіт; 16-23 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лабораторні заняття, вчасно виконує завдання; 8-15 балів студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних та лабораторних занять, вчасність виконання завдань; 0-7 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою лабораторних робіт, не може пояснити змісту лабораторних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до проведення лабораторних занять з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 075 «Маркетинг» усіх форм навчання / Укл. Процик І.С., Вільгуцька Р.Б., Дарміць Р.З. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. – 46 с. 2. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208 c. 3. Вільгуцька Р.Б. Вплив соціальних медіа на побудову організаційної структури управління підприємств. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 21. С. 72–77. 4. Георгіаді Н. Г., Вільгуцька Р. Б. Аналізування організаційних структур управління вітчизняними підприємствами. Ефективна економіка. 2020. № 7. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8040 5. Кузьмін О. Є. Комунікаційні системи підприємств: оцінювання, активізування та ефективність: монографія / О.Є. Кузьмін, Ю.Б. Малиновська, Н.Я. Петришин, Ю.В. Малиновський. – Львів: Растр-7, 2019. – 184 c. 6. Міжнародний менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, Н.І. Кара, Л.П. Сай, О.О. Пшик-Ковальська // Львів: Растр-7, 2019. – 202 с. 7. Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: Навчальний посібник. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2003. – 352с. 8. Antonio Nieto-Rodriguez (2019) Harvard Business Review Project Management Handbook: How to Launch, Lead, and Sponsor Successful Projects (HBR Handbooks). Harvard Business Review Press. P. 352 9. Darrell Rigby, Sarah Elk, Steve Berez (2020) Doing Agile Right: Transformation Without Chaos. Harvard Business Review Press. P.256 10. Dytrt, Zdenek; Serek, Radomir. Leadership - Management of Management. Business and Economic Research, [S.l.], v. 10, n. 1, p. 274-283, feb. 2020. Available at: http://www.macrothink.org/journal/index.php/ber/article/view/16523/12814. doi:http://dx.doi.org/10.5296/ber.v10i1.16523 11. John Child, David Faulkner, Stephen Tallman, and Linda Hsieh (2019). Cooperative Strategy: Managing Alliances and Networks. Third Edition. Paperback. 624 P. 12. Moderni aspekty vedy. - Svazek XXIV mezinarodni kolektivni monografie: колективна монографія / І. М. Васькович, Р. Б. Вільгуцька, Н. В. Смолінська, А. А. Яцик. – Jesenice: Publishing Group „Vedecka perspektiva“, 2022. – 618 c. 13. James Westphal and Sun Hyun Park (2020). Symbolic Management. Hardcover. - P. 272. 14. Robert B. Arundale (2020). Communicating & Relating. Hardcover. - P. 488. 15. Vilgutska R. Creation and regulation of organizational structures of enterprises / Roksolana Vilgutska, Iryna Kazymyra// Development of modern science: the experience of European countries and prospects for Ukraine: monograph / edited by authors. – 1st ed. – Riga, Latvia : “Baltija Publishing”. – 2019. – 312 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).