Управління інноваційною діяльністю

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.033
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Кулиняк Ігор Ярославович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи спеціальних знань та практичних навичок у сфері управління інноваційною діяльністю організації.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності (ФК): ФК 3. Здатність визначати перспективи розвитку організації. ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. ФК 6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 2.1. Поглиблені знання з визначення ефективності менеджменту інноваційної діяльності з використанням програмного забезпечення, сучасних інформаційних систем і технологій. ФКП 2.2. Здатність формувати та обґрунтовувати довгострокову інноваційну політику щодо управління організаціями туристично-рекреаційної сфери. ФКП 2.3. Поглиблені знання з сучасних методологічних і методичних підходів у менеджменті інноваційної діяльності. ФКП 2.4. Уміння здійснювати прогнозування кон’юнктури ринку інноваційних туристично-рекреаційних послуг. ФКП 2.5. Здатність моделювати динаміку основних інноваційних бізнес-процесів. ФКП 2.6. Здатність здійснювати економічне оцінювання інноваційних процесів в індустрії туризму і рекреації. ФКП 2.7. Уміння приймати інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Результати навчання: ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН 19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління бізнесом. кореквізити: блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність понять управління інноваціями. Інноваційна діяльність як об'єкт управління. Державна підтримка інноваційних процесів. Організаційні форми інноваційної діяльності. Управління інноваційним розвитком організації. Управління інноваційним проектом. Оцінювання ефективності інноваційної діяльності організації
Опис: Дисципліна спрямована на формування системи спеціальних теоретико-методологічних знань та практичних навичок у сфері управління інноваційною діяльністю організації; передбачає вивчення зовнішнього та внутрішнього середовища реалізації інноваційної діяльності; розгляд функцій планування, організування, мотивування, контролювання та регулювання інноваційної діяльності; ознайомлення із ризиками та моделями фінансування інноваційної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекції, лабораторні та практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: захист звітів з лабораторних робіт; оцінка активності, виконання практичних завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – усне опитування, тестовий контроль. Поточний контроль – виконання практичних та лабораторних завдань; Підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Лабораторні роботи – 20 балів; Практичні завдання – 20 балів; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50 балів. Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Гуторов О.І., Михайлова Л.І., Шарко І.О., Турчіна С.Г., Киричок О.В. Управління інноваціями: навч. посібник. Вид. 2-ге, доп. Харків: «Діса плюс», 2016. 266 с. 2. Карий О.І. Менеджмент інноваційної діяльності: 1001 тест: збірник тестових завдань: навчальний посібник / О.І. Карий, І.Я. Кулиняк, Л.С. Лісовська, І.Є. Матвій, О.П. Просович. Львів: Растр-7, 2018. 264 c. 3. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 316 с. 4. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 348 с. 5. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Управління інноваціями: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 248 с. Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Управління інноваційною діяльністю» (укладачі: Лісовська Л.С.). Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3353. 2. Управління інноваціями: Методичні вказівки до самостійного вивчення дисципліни для студентів спеціальності 073 “Менеджмент» / Укл.: Лісовська Л.С, Юринець О.В. – Львів: Видавництво Національний університет “Львівська політехніка”, 2017. – 68 с. 3. Управління інноваціями: Методичні вказівки для проведення практичних занять для студентів спеціальності 073 “Менеджмент»/ Укл.: Лісовська Л.С, Юринець О.В. – Львів: Видавництво Національний університет “Львівська політехніка”, 2017. – 38 с. Інформаційні ресурси 1. Господарський Кодекс України // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, № 18, № 19-20, № 21-22, ст. 144. URL: zakon.rada.gov.ua/go/436-15. 2. Класифікатор видів економічної діяльності 2015.URL: http://www.kved.com.ua. 3. Закон України «Про інноваційну діяльність» вiд 04.07.2002 № 40-IV / Верховна Рада України. URL: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi 4. Державний класифікатор "Класифікація організаційно-правових форм господарювання" (КОПФГ) ДК 002:2004. URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/ST000948.html. 5. Постанова Кабінету міністрів України. Про затвердження Положення про дослідницький університет. URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/163-2010-п.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).