Започаткування малого бізнесу

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.142
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Сватюк Оксана Робертівна, к.е.н., доцент
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Започаткування малого бізнесу» полягає у формуванні фахових компетенцій у сфері підприємництва, організації бізнесової діяльності в умовах розвитку економіки знань та поширення інноваційних тенденцій.
Завдання: Це сприяє формуванню у студентів ринкового економічного мислення і системи спеціальних знань про базові поняття щодо господарської (виробничої, сервісної, збутової, фінансової, інвестиційної тощо) діяльності підприємства, змісту її окремих напрямів та їх взаємозв`язку, системи показників, що її характеризують.
Результати навчання: Інтегральна компетентність: (ІНК) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності: ЗК1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського(демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Спеціальні (фахові) компетентності: ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК 11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. Фахові компетентності професійного спрямування «Менеджмент персоналу та адміністрування» ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Мікроекономіка Економіка підприємства Управління бізнесом. Економіка праці
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-методичний комплекс дисципліни «Започаткування малого бізнесу» у ВНС Національного Університету «Львівська політехніка» / Сватюк О.Р. – 2022. URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7117
Опис: Підприємництво як соціально-економічне явище. Технологія підприємницького процесу. Процедура ліцензування певних видів діяльності. Організаційно-правові форми підприємницької діяльності. Процедура набуття прав суб’єкта підприємництва. Способи організації бізнесу. Бізнес-план у підприємницькій діяльності. Види податків. Правові та соціально-етичні аспекти підприємницької діяльності. Відповідальність у сфері підприємництва.
Методи та критерії оцінювання: Форма проведення екзамену письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних занять з навчальної дисципліни
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (60%): індивідуальні письмові практичні завдання, усне опитування. Підсумковий контроль (40%, іспит): тестування, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Господарський кодекс України. Документ 436-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 06.10.2021, підстава - 1630-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text 2. Кодекс законів про працю України. Документ 322-08, чинний, поточна редакція — Редакція від 14.08.2021, підстава - 1667-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text 3. Податковий кодекс України. Документ 2755-VI, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.08.2021, підстава - 1600-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text 4. Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Закон України. Документ 755-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 14.08.2021, підстава - 1667-IX URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/755-15#Text 5. Карпюк Г.І. Основи підприємництва: Навчальний посібник для здобувачів професійної освіти. 2020 https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/2021/04/19/Osnovy%20pidpryyemnytstva.pdf 6. Освітня платформа Державної служби зайнятості URL: https://skills.dcz.gov.ua/ 7. Соціальне підприємництво в Україні URL:https://socialbusiness.in.ua/ 8. Цигилик І.І. Основи підприємництва. Друге видання, перероблене та доповнене : Навчальний посібник / І.І. Цигилик, З.М. Криховецька, Т.М. Паневник. – К.: Центр учбової літератури, 2016. – 224 с. 9. Організація власного бізнесу: навч. посіб.: за ред. к.е.н., доц. Є.В. Ткача. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т. ім. Ю.Федьковича. 2023. 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).