Аналізування зовнішньоекономічної діяльності

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.05.E.129
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н.. професор Маслак Олександр Олександрович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є оволодіння студентами теоретичними знаннями щодо аналізування зовнішньоекономічної діяльності, особливостей та порядку здійснення аналізу і аудиту зовнішньоекономічних операцій та одержання практичних навичок щодо аналізування зовнішньоекономічної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук загальні компетентності: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. фахові компетентності спеціальності: ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. фахові компетентності професійного спрямування: ФКП4.6. Уміння здійснювати економічну діагностику суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, формувати різні види бюджетів у сфері зовнішньоекономічної діяльності, оптимізовувати оподаткування зовнішньоекономічної діяльності.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. ПРН27. Уміння обґрунтовувати, діагностувати та реалізовувати різноманітні види зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати митне оформлення та декларування товарів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Бюджетування зовнішньоекономічної діяльності Маркетингові дослідження Кореквізити: Аналізування зовнішньоекономічної діяльності (КР) Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, предмет, об'єкт, завдання та методи аналізування зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Технологія аналізування зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз виконання зобов’язань за експортними операціями. Аналізування конкурентоспроможності експортних товарів. Аналіз ефекту та ефективності експортних операцій. Аналіз інших показників, що характеризують експортну діяльність підприємства. Аналіз імпортної діяльності підприємства. Аналіз і оцінка фінансового стану підприємства.
Опис: 1. Сутність, предмет, об'єкт, завдання та методи аналізування зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Сутність, предмет та об’єкт аналізування зовнішньоекономічної діяльності. Методи аналізування зовнішньоекономічної діяльності. Завдання аналізування зовнішньоекономічної діяльності. 2. Технологія аналізування зовнішньоекономічної діяльності. Етапи аналізування зовнішньоекономічної діяльності. Джерела одержання інформації для аналізування зовнішньоекономічної інформації підприємства. Показники, що використовуються при аналізі зовнішньоекономічної діяльності. Параметри аналізу зовнішньоекономічної діяльності підприємства. 3. Аналіз виконання зобов’язань за експортними операціями. Послідовність аналізування виконання зобов’язань за експортними операціями. Показники рівня виконання зобов’язань за експортними операціями. 4. Аналізування конкурентоспроможності експортних товарів. Методики оцінювання конкурентоспроможності експортних товарів. Етапи оцінювання інтегрального показника конкурентоспроможності. 5. Аналіз ефекту та ефективності експортних операцій. Валютний ефект експортних операцій. Валютна ефективність експортних операцій. 6. Аналіз інших показників, що характеризують експортну діяльність підприємства. Узагальнений індекс виконання вартості експортних зобов’язань. Індекси цін та фізичного обсягу експорту. Показники накладних витрат при здійсненні експортної діяльності. Аналіз обороту оборотного капіталу при здійсненні експортної діяльності. 7. Аналіз імпортної діяльності підприємства. Аналіз накладних витрат при здійсненні імпортної діяльності. Аналіз рівня виконання зобов’язань по імпортних операціях. Узагальнений коефіцієнт прострочених та невиконаних закордонними партнерами імпортних зобов’язань. Аналіз оборотного капіталу, що задіяний в імпортні операції підприємства. Показники валютного ефекту та ефективності імпортних операцій. 8. Оцінювання фінансового стану підприємства. Правове регулювання методики оцінки фінансового стану підприємств. Ознаки фінансової стабільності підприємства. 9. Аналіз фінансового стану підприємства. Види аналізу фінансового стану підприємств. Показники фінансового стану підприємства. Послідовність аналізування фінансового стану підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторних робіт, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (30 балів): лабораторні роботи (20 балів); робота на практичних заняттях (10 балів). • Екзаменаційний контроль (70 балів): письмова компонента (50 балів); усна компонента (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вічевич, А.М. (2004). Аналіз зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. Львів: Афіша, 140 с. 2. Ковальчук, Т.Г. (2018). Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності: навч. посібник. Київ: Ліра-К, 216 с. 3. Маслак, О.О. & Жежуха, В.Й. (2011). Облік, аналіз та аудит зовнішньоекономічної діяльності. К.: Каравела, 400 с. 4. Рекова, Н. Ю., Підгора, Є. О., Ровенська, В. В., Латишева О. В., Гітіс Т. П., Єрфорт, І. Ю., Смирнова І. І. & Касьянюк С. В. (2021). Економічний аналіз: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти. Краматорськ: ДДМА, 200 с. 5. Ярова В.В., Велієва В.О. (2021). Теорія економічного аналізу: навч. посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей: 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 281 «Публічне управління та адміністрування». Харків. ХНАУ ім. В.В. Докучаєва, 115 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Аналізування зовнішньоекономічної діяльності (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.05.E.132
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: д.е.н.. професор Маслак Олександр Олександрович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою виконання курсової роботи є одержання практичних вмінь та навичок щодо аналізування зовнішньоекономічної діяльності. Курсова робота передбачає розрахунок параметрів та показників, необхідних для аналізу зовнішньоекономічної діяльності підприємства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук загальні компетентності: ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. ЗК10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. фахові компетентності спеціальності: ФК2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК10. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. фахові компетентності професійного спрямування: ФКП4.6. Уміння здійснювати економічну діагностику суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, формувати різні види бюджетів у сфері зовнішньоекономічної діяльності, оптимізовувати оподаткування зовнішньоекономічної діяльності.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПРН6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. ПРН27. Уміння обґрунтовувати, діагностувати та реалізовувати різноманітні види зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати митне оформлення та декларування товарів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Аналізування зовнішньоекономічної діяльності Кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Аналіз рейтингу підприємства в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз витрат на виробництво та реалізацію продукції в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз кадрового потенціалу і ефективності його використання при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз виконання зобов’язань за експортно-імпортними операціями. Аналіз виконання зобов’язань в умовах комерційного кредиту. Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства в умовах ЗЕД. Аналіз фінансового стану підприємства при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Формування висновків та рекомендацій.
Опис: Аналіз рейтингу підприємства в умовах здійснення зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз витрат на виробництво та реалізацію продукції в умовах зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз кадрового потенціалу і ефективності його використання при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Аналіз виконання зобов’язань за експортно-імпортними операціями.Аналіз виконання зобов’язань в умовах комерційного кредиту. Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства в умовах ЗЕД. Аналіз фінансового стану підприємства при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Формування висновків та рекомендацій.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторних робіт, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (30 балів): лабораторні роботи (20 балів); робота на практичних заняттях (10 балів). • Екзаменаційний контроль (70 балів): письмова компонента (50 балів); усна компонента (20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вічевич, А.М. (2004). Аналіз зовнішньоекономічної діяльності: Навч. посібник. Львів: Афіша, 140 с. 2. Ковальчук, Т.Г. (2018). Облік і аналіз зовнішньоекономічної діяльності: навч. посібник. Київ: Ліра-К, 216 с. 3. Маслак, О.О. & Жежуха, В.Й. (2011). Облік, аналіз та аудит зовнішньоекономічної діяльності. К.: Каравела, 400 с. 4. Рекова, Н. Ю., Підгора, Є. О., Ровенська, В. В., Латишева О. В., Гітіс Т. П., Єрфорт, І. Ю., Смирнова І. І. & Касьянюк С. В. (2021). Економічний аналіз: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти. Краматорськ: ДДМА, 200 с. 5. Ярова В.В., Велієва В.О. (2021). Теорія економічного аналізу: навч. посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей: 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 281 «Публічне управління та адміністрування». Харків. ХНАУ ім. В.В. Докучаєва, 115 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).