Вступ до фаху "Менеджмент"

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна

Вступ до фаху "Менеджмент"

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: канд. екон. наук, доцент Передало Христина Станіславівна, канд. екон. наук, доцент Мірошник Роман Олександрович, канд. екон. наук, доцент Таранський Ігор Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Вступ до фаху «Менеджмент»” є ознайомлення студентів з основними поняттями і термінами, якими має володіти менеджер, напрямами і методами діяльності керівників підприємств і їх підрозділів, особливостями реалізації функцій менеджменту у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Дисципліна призначена для посилення підготовки студентів до освоєння більш складних дисциплін, які викладатимуться на старших курсах.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Фахові компетентності: ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. ФК 5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. ФК 7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. ФК 8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПРН 3. демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства; ПРН 4. демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень; ПРН 8. застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації; ПРН 24. уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів; АіВ 1. управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні та супутні дисципліни: Вступ до фаху «Менеджмент» (КП). кореквізити: Менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Вступ до фаху «Менеджмент» відбувається шляхом проведення лекційних, практичних занять та виконання курсового проекту. Дисципліна розкриває сучасні теоретичні засади управлінської діяльності, в тому числі і зовнішньоекономічної, дозволяє набути практичні навики управління організаціями.
Опис: Історія розвитку менеджменту. Передумови виникнення науки управління організацією. Етапи розвитку менеджменту. Розвиток науки про управління людьми у процесі виробництва. Формування управлінських механізмів на засадах розвитку людських стосунків. Побудова систем управління, орієнтованих на ринок. Кількісні (економіко-математичні) методи - школа науки управління. Підходи в менеджменті. Комп'ютеризація управлінських процесів. Сучасні погляди на менеджмент.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекції та практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: оцінка активності, виконання практичних завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Контрольний захід – усне опитування, тестовий контроль. Поточний контроль – виконання практичних та завдань; Підсумковий контроль – письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: практичні роботи (30%), контрольний захід: письмова форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Кузьмін О.Є.Теоретичні та практичні засади менеджменту: [навч. посібник] / О.Є. Кузьмін, О.Г.Мельник – [3-тє вид.доп. і перероб.] - Львів: 2007. – 384 с. 1. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: [підручник] / О.Є.Кузьмін, О.Г.Мельник. – К.: 2005. – 406 с. 2. Георгіаді Н.Г. Основи зовнішньоекономічної діяльності: навч. посібник / Н.Г. Георгіаді, Х.С. Передало, С.В. Князь. – 2-ге вид. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2009. – 236 с. 3. Кожушко Л. Ф. Основи менеджменту і маркетингу : навч. посіб. / Л. ф. Кожушко, Т. О. Кузнецова, О. Ю. Судук. – Рівне : НУВГП, 2016. – 291 с. 4. Менеджмент [Текст]: навч. посіб. / А.В. Бардась, М.В. Бойченко, А.В. Дудник. – Д.: Національний гірничий університет, 2012. – 381 с. 5. Основи менеджменту: Конспект лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Менеджмент і бізнес-адміністрування» / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; укладачі: Т.В. Лазоренко, С.О. Пермінова.– Електронні текстові дані (1 файл: 560 КБ). Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2021.166 с. 6. Менеджмент: навч. посіб./ Проданова Л. В., Мильніченко С. М., Бєлова О. І., Руденко О. А. ; М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2019. – 370 с Навчально-методичне забезпечення 1. Вступ до фаху «Менеджмент» Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів першого(бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073«Менеджмент». Мірошник Р.О., Передало Х.С., Бондаренко Ю.Г., 2020 р. 2. Вступ до фаху «Менеджмент» Методичні вказівки до виконання контрольної роботи для студентів першого(бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073«Менеджмент», Карий О.І., Мірошник Р.О. 2020 р. 3. Вступ до фаху «Менеджмент»: методичні вказівки для проведення практичних занять з дисципліни «Вступ до фаху «Менеджмент»» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» всіх форм навчання. / Укл.: Мірошник Р.О. 2021 р. Інформаційні ресурси 1. Schermerhorn Jr, John R., Daniel G. Bachrach, and Barry Wright. Management. John Wiley & Sons, 2020. 2. Hamel, Gary. "The future of management." Human resource management international digest (2008). 3. Daft, Richard L., and Dorothy Marcic. Understanding management. Cengage Learning, 2016.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Вступ до фаху "Менеджмент"

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: канд. екон. наук, доцент Передало Христина Станіславівна канд. екон. наук, доцент Мірошник Роман Олександрович канд. екон. наук, доцент Таранський Ігор Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни „Вступ до фаху «Менеджмент»” є ознайомлення студентів з основними поняттями і термінами, якими має володіти менеджер, напрямами і методами діяльності керівників підприємств і їх підрозділів, особливостями реалізації функцій менеджменту у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Дисципліна призначена для посилення підготовки студентів до освоєння більш складних дисциплін, які викладатимуться на старших курсах.
Завдання: Загальні компетентності: 1. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. ЗК5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 3. ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. фахові компетентності: 1. ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. 2. ФК4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними. 3. ФК5. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. 4. ФК7. Здатність обирати та використовувати сучасний інструментарій менеджменту. 5. ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. 6. ФК12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: Програмні результати навчання: ПРН 3. демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства; ПРН 4. демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень; ПРН 8. застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації; ПРН 24. уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. Автономія і відповідальність АіВ 1. управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні та супутні дисципліни: Вступ до фаху «Менеджмент» (КП). кореквізити: Менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Вступ до фаху «Менеджмент» відображає основні положення, які дозволяють студентам ознайомитися з основними теоретичними та методологічними аспектами сучасного менеджменту та набути практичних навичок в сфері управління організаціями. Цілями курсу є здобуття студентами управлінських знань, ознайомлення з сучасними концепціями лідерства, тайм-менеджменту, поведінкової економіки, інструментами маркетингу, набуття навичок у комунікуванні, прийнятті, демонстрації та обгрунтуванні управлінських рішень.
Опис: Тема 1. Вступ. Сучасні підходи в менеджменті. Ключові категорії менеджменту. Менеджмент 3.0 Тема 2. Ключові аспекти психології лідерства як основи менеджменту. Сутність понять "лідерство" та "лідер". Вими лідерів та теорії лідерства. Тема 3.Поведінкова економіка. основи поведінкової економіки. Nudge - технології. Тема 4. Менеджмент організацій і його структура. економічна природа організації. Її види та структура. Види менеджменту. Тема 5. Роль корпоративної культури в системі менеджменту. сутність корпоративної культури та її види. Тема 6. Оцінювання персоналу в системі менеджменту. Види та напрямки оцінювання. системи оцінювання. Тема 7. Адаптація персоналу в організації. Види та напрями адаптації. Значимість програм адаптації на підприємствах. Тема 8. Актуальні проблеми менеджменту організацій. Сучасні системи поглядів на менеджмент. Сучасні школи менеджменту. Тема 9. Загальна характеристика логістичних систем та логістичних операцій. Класифікація логістичних систем та логістичне планування Тема 10. Академічна доброчесність у закладах вищої освіти Приклади порушення академічної доброчесності. Її виховання.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекції та практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: оцінка активності, виконання практичних завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Контрольний захід – усне опитування, тестовий контроль. Поточний контроль – виконання практичних та завдань; Підсумковий контроль – письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестровий контроль проводиться у формі заліку, що передбачає виставлення оцінки на основі поточного контролю під час проведення пар (усне експрес - опитування, виконання завдань, виступи та презентації) (80%) та виконання контрольної роботи (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лугова В.М. Основи самоменеджменту та лідерства: [навчальний посібник] / В.М. Лугова, С.М. Голубєв - Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеца, 2019. – 212 с. 2. Гоулман Д. Емоціний інтелект. – Харків: Віват, 2018. – 512 с. 3. Кожушко Л. Ф. Основи менеджменту і маркетингу : [навч. посіб.] / Л. ф. Кожушко, Т. О. Кузнецова, О. Ю. Судук. – Рівне : НУВГП, 2016. – 291 с. 4. Менеджмент [Текст]: навч. посіб. / А.В. Бардась, М.В. Бойченко, А.В. Дудник. – Д.: Національний гірничий університет, 2012. – 381 с. 5. Основи менеджменту: Конспект лекцій [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Менеджмент і бізнес-адміністрування» / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; укладачі: Т.В. Лазоренко, С.О. Пермінова.– Електронні текстові дані (1 файл: 560 КБ). Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського. 2021.166 с. 6. Менеджмент: навч. посіб./ Проданова Л. В., Мильніченко С. М., Бєлова О. І., Руденко О. А. ; М-во освіти і науки України, Черкас. держ. технол. ун-т. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2019. – 370 с. 7. Польова Л.В. Корпоративна культура. діловий етикет: навчально-методичний посібник / Л.В. Польова. - Івана-Франківськ: Фоліант, 2016. - 201с. Навчально-методичне забезпечення 1. Вступ до фаху «Менеджмент» Методичні вказівки до виконання курсової роботи для студентів першого(бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073«Менеджмент». Мірошник Р.О., Передало Х.С., Бондаренко Ю.Г., 2020 р. 2. Вступ до фаху «Менеджмент» Методичні вказівки до виконання контрольної роботи для студентів першого(бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073«Менеджмент», Карий О.І., Мірошник Р.О. 2020 р. 3. Вступ до фаху «Менеджмент»: методичні вказівки для проведення практичних занять з дисципліни «Вступ до фаху «Менеджмент»» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» всіх форм навчання. / Укл.: Мірошник Р.О. 2021 р. Інформаційні ресурси 1. Schermerhorn Jr, John R., Daniel G. Bachrach, and Barry Wright. Management. John Wiley & Sons, 2020. 2. Hamel, Gary. "The future of management." Human resource management international digest (2008). 3. Daft, Richard L., and Dorothy Marcic. Understanding management. Cengage Learning, 2016.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).