Бухгалтерський облік

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., старший викладач Мохняк Володимир Степанович к.е.н., доц. Плекан Марія Володимирівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни: полягає у поглибленні знань студентів – економістів шляхом вивчення основ організації та методики ведення бухгалтерського обліку в Україні. Вивчення цієї дисципліни сприятиме формуванню фахівців відповідно до нових тенденцій і вимог підготовки висококваліфікованих спеціалістів економічного напряму, здатних використовувати специфіку та особливості підприємств для їх ефективного управління, підвищення рентабельності та прибутковості.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності (ФК): ФК 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК 2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК 6. Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. ФК 13. Розуміти принципи і норми права та використовувати їх у професійній діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуваням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 3.1. Поглиблені знання і розуміння теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів зовнішньоекономічної діяльності та технології їх реалізації, міжнародного бізнесу та митної справи. ФКП 4.1. Уміння реалізовувати процеси управління митною діяльністю на засадах виконання функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва. ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу. ФКП 6.1. Уміння застосовувати системний підхід в управлінні ланцюгами поставок, визначати «вузькі місця» та пропонувати управлінські рішення.
Результати навчання: ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень; ПРН 19. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно-правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. ПРН 24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Менеджмент. - кореквізит: Митна справа.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 12 тем, що розкривають особливості теоретичних основ і методичних прийомів бухгалтерського обліку та складання звітності як завершального етапу циклу бухгалтерської обробки даних. Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду сутності бухгалтерського обліку та основ його організації. Розкрито історію розвитку, основні принципи і сутність бухгалтерського обліку, базові поняття і терміни, функції і структура бухгалтерського апарату організації, сутність бухгалтерської професії та професійної етики бухгалтера. Дані характеристики предмета і методу бухгалтерського обліку стосовно до сучасних умов розвитку економіки
Опис: Бухгалтерський облік, його сутність і основи організації. Предмет і метод бухгалтерського обліку. Бухгалтерський баланс. Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис. Первинне спостереження, документація і інвентаризація. Форми бухгалтерського обліку. Оцінювання і калькуляція в системі бухгалтерського обліку. Облік господарських процесів. Основи бухгалтерської звітності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30 %): розв'язування задач, усне опитування. Підсумковий контроль (70%): екзамен (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття Максимальна кількість балів (для денної форми навчання) 30 усне опитування на практичних заняттях, розв’язування практичних завдань 20б тестування у ВНС 10б Контрольний захід Максимальна кількість балів 60 Завдання першого рівня складності відповідь обрана вірно 4б відповідь обрана невірно 0б Завдання другого рівня складності відповідь обрана вірно 5б відповідь обрана невірно 0б Завдання третього рівня складності задача розв’язана, показники розраховані вірно, хід розв’язку обґрунтовано. 18б задача розв’язана, показники розраховані з помилками, хід розв’язку повністю не обґрунтовано 12б розв’язано 50% задачі, частково написано обґрунтування розв’язку 8б задача розв’язана частково, обґрунтування відсутнє 5б розв’язок задачі відсутній або невірний 0б
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 № 996-XIV 2. Положення (стандарти) бухгалтерського обліку №№1-34. 3. План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291. 4. Бухгалтерський облік: основи теорії та практики: підручник. / Укл.: Загородній А.Г., Партин Г.О., Пилипенко Л.М., Партин. Т.І.. 4-те вид., доопрац. і доповн. Л: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 280 с. 5. Бухгалтерський облік в Україні: Навч. посібник / Хомяк Р.Л., Лемішовський В.І., Воськало В.І., Мохняк В.С. – Львів: Бухгалтерський центр “Ажур”, 2010. – 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).