Методологія та організація наукових досліджень в менеджменті

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.152
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Захарчин Галина Миронівна,д.е.н.,професор,професор кафедри менеджменту персоналу та адміністрування
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є набуття студентами базових знань із методології і організації наукових досліджень у менеджменті, організації наукової діяльності, культури та навичок проведення наукових досліджень для забезпечення їхньої професійної соціалізації як дослідників.
Завдання: загальні компетентності: ЗК1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. ЗК2. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях. ЗК5. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та адміністрування. фахові компетентності: ФК5.1. Базові знання особливостей, загальних закономірностей формування, функціонування та розвитку персоналу. ФК5.2 Базові знання механізму виявлення цінностей і ціннісних орієнтацій особи, управління ними із застосуванням інноваційних персонал-технологій. integral competencies:
Результати навчання: РН1 Здатність продемонструвати поглибленні знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу РН2 Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань управління підприємствами та організаціями, використовуючи відомі методи. РН3 Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в управлінні підприємствами та організаціями. РН4 Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері інноваційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління РН5Уміння розробляти та здійснювати кадрову політику,забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації) РН6. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни 1. Маркетингові дослідження 2. Розвиток персоналу організації Супутні і наступні навчальні дисципліни Кваліфікаційний екзамен Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи . Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Наука й наукові дослідження в сучасному світі. Методологія й методи наукових досліджень. Наукове мислення та логіка в організації та проведенні наукових досліджень. Інформаційне забезпечення наукових досліджень. Підготовка магістерських і бакалаврських робіт. Види та особливості викладу результатів наукових досліджень. Організація НДP в Україні.
Опис: Тема 1.Наука та наукові дослідження в розвитку інтелектуального потенціалу країни та інтелектуалізації менеджменту 1.1.Наука як система знань. Функції науки 1.2.Теоретико-методологічні принципи науки 1.3.Розвиток науки в історичному ракурсі 1.4. Роль науки в розвитку інтелектуального потенціалу України 6 Тема 2. Технологічні аспекти наукових досліджень 2.1.Сутнісне поняття наукового дослідження 2.2.Основні етапи наукових досліджень 2.3.Інформаційне забезпечення наукових досліджень 2.4.Доброчесність та етика наукових досліджень 2.5.Інтелектуальна культура та її роль у наукових дослідженнях 6 Тема 3. Основні положення наукової методології 3.1. Об’єкт і предмет наукових досліджень 3.2.Логіка та методологія наукових досліджень 3.3.Загальна характеристика методів наукових досліджень 6 Тема 4. Організація наукового дослідження 4.1.Вибір і формування проблематики наукових досліджень 4.2.Науково-дослідна діяльність студентів 4.3. Конкурс дипломних робіт як форма участі в науково-дослідних роботах 6 Тема 5. Види наукових публікацій та їхня апробація 5.1.Наукова монографія 5.2.Наукова стаття 5.3.Тези наукової доповіді; науковий реферат 5.4.Виступи, доповідь, інформаційне повідомлення на наукових семінарах, науково-практичних конференціях, симпозіумах 6 Тема 6.Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти 6.1.Бакалаврська кваліфікаційна робота:написання, оформлення, захист 6.2.Магістерська робота як кваліфікаційне дослідження 6
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (60%): практичні завдання, ситуаційні завдання, усне опитування. Підсумковий контроль (40 %,залік): тестування, теоретичні питання, ситуаційні завдання, усна компонента. Форма проведення заліку письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних занять з дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень в менеджменті». Час, що відводиться на виконання завдання – 90 хв. Відповіді на питання даються письмово. Завдання складається із тестових питань – максимальна кількість балів за які складає 5 балів, теоретичних питань – максимальна кількість балів за які складає 10 балів, ситуаційного завдання – 15 балів та усної компоненти – 10 балів. Відповідь повинна бути чіткою, лаконічною, в той же час повністю розкривати сутність питання, з правильним застосуванням термінів, ознак класифікації. При розгляді тестових завдань необхідно дати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих варіантів. . За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях. За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її значимості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів. Якщо формули до розв'язку задачі записані правильно, але не використані, або хід розрахунку правильний, але без наведення формули то нараховується не більше 30 % балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Заліковий контроль Разом за дисципліну Усні виступи на практичних заняттях та розв’язування завдань – 15 балів,творчі роботи – 30 балів, участь в обговореннях та дискусіях – 5 балів. Разом за ПК письмова компонента усна компонента 60 30 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Зацерковний В.І.,Тішаєв І.В.,Демидов В.К. Методологія наукових досліджень:наав. пос.-Ніжин:НДІ ім..М.Гоголя,2017.-236с. 2.Бірта Г.О.,Бургу Ю.Г. Методологія і організація наукових досліджень:нав.пос.-К:»Центр учбової л-ри»,2014.-142с. 3.Юринець В.Є. Методологія наукових досліджень: нав.п-к. Львів: ЛНУ ім. Ів. Франка, 2011, 178 с. 4.Основи методології та організації наукових досліджень: нав. п-к. (за ред.. Конверського А.Є.): Київ, Центр учбової л-ри, 2010.-.352с. 5.Важинський С.Є., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: нав.п-к. Суми; Сум ДПУ ім..А.С.Макаренка,2016. 260 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).