Інвестиційний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.058
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Просович Ольга Петрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи знань та практичних навичок у сфері інвестиційного менеджменту, вміння використовувати наукову та методичну літературу, закони України у практичній діяльності. Предметом курсу є вивчення теоретичних і методологічних основ інвестиційного менеджменту, засад формування інвестиційної стратегії підприємства, методів управління реальним та фінансовим інвестуванням.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. 2. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. 3. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. фахові компетентності: 1. Здатність визначати перспективи розвитку організації. 2. Здатність аналізувати і структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. 3. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. 2. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 3. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. 4. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. Методи навчання і викладання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Моделювання динаміки бізнес-процесів. кореквізити: Інвестиційний менеджмент (КР).
Короткий зміст навчальної програми: Сутність інвестиційного менеджменту. Методологічні засади інвестиційного менеджменту. Формування інвестиційної стратегії підприємства. Управління формуванням інвестиційних ресурсів підприємства. Оптимізація структури джерел інвестиційних ресурсів підприємства. Методи оцінки економічної ефективності реальних інвестиційних проектів. Управління реальними інвестиційними проектами в умовах інфляції та невизначеності. Оптимізація розподілу інвестицій за декількома проектами в умовах дефіциту фінансових ресурсів. Політика управління фінансовими інвестиціями та оцінка ефективності інвестування в окремі фінансові інструменти. Оцінка ризиків і ефективності управління інвестиційним портфелем.
Опис: Теоретичні основи інвестиційного менеджменту. Основні функції інвестиційного менеджменту. Суть, види та особливості формування інвестиційної стратегії підприємства. Управління формуванням інвестиційних ресурсів підприємства та оптимізація структури їх джерел. Методи оцінки економічної ефективності інвестиційних проектів. Управління інвестиційними проектами в умовах інфляції та невизначеності. Оптимізація розподілу інвестицій за декількома проектами в умовах дефіциту фінансових ресурсів. Управління фінансовими інвестиціями та оцінка ефективності інвестування в окремі фінансові інструменти. Оцінка ризиків і ефективності інвестиційного портфелю.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання лабораторних завдань; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • Поточний крнтроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%); • Підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (70%). Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, індивідуальну і самостійну роботу та всі види контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Інвестиційний менеджмент» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі Гавран В.Я., Просович О.П.). Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8630 2. Алейнікова О. В. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посібник / О. В. Алейнікова, Н. М. Притула. К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. 614 с. 3. Костюкевич Р. М. Інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2011. 270 с. 4. Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 432 с. 5. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, та ін. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. 6. Формування та використання інвестиційних портфелів підприємства : методологія та інструментарій : монографія / Кузьмін О. Є. [та ін.]. Львів : Центр Європи, 2017. 189 с. 7. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Конспект лекцій. -Режим доступу: https://buklib.net/books/35259/ 8. Погодіна Т.В. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Підручник і практикум. - Режим доступу: https://stud.com.ua/88329/investuvannya/investitsiyniy_menedzhment 9. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 10. Портал про інвестиції: http://investycii.org.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інвестиційний менеджмент (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.060
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Просович Ольга Петрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування практичних навичок у сфері інвестиційного менеджменту, вміння використовувати наукову та методичну літературу, здійснювати інвестиційні розрахунки, приймати обґрунтовані управлінські рішення в інвестиційній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. 2. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. 3. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. фахові компетентності: 1. Здатність визначати перспективи розвитку організації. 2. Поглиблені знання з методів і моделей вирішення управлінських завдань в операційній діяльності організацій.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. 2. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень; 3. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації; 4. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації; 5. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. 6. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами; 7. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. Методи навчання і викладання: Інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Методи оцінювання знань: усне опитування; оцінка правильності оформлення звіту та розв’язку, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Інвестиційний менеджмент. кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи, Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Формування інвестиційної стратегії організації. Визначення потреби в інвестиційних ресурсах та аналіз джерел залучення коштів. Оцінювання ефективності інвестиційних проектів. Обґрунтування доцільності здійснення фінансових інвестицій. Формування інвестиційного портфелю організації. Оцінювання дохідності та ризикованості інвестиційного портфелю.
Опис: .
Методи та критерії оцінювання: Курсова робота (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • - оцінювання повноти роботи та правильності розрахунків; • - оцінювання доповіді студента; • - оцінювання відповідей на поставлені питання. Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів завдань, передбачених методичними вказівками до виконання курсової роботи; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за курсову роботу, складається з балів, нарахованих йому за правильність і повноту виконання курсової роботи, відповідей на поставлені питання та доповідь.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Інвестиційний менеджмент» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі Гавран В.Я., Просович О.П.). Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8630 2. Алейнікова О. В. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посібник / О. В. Алейнікова, Н. М. Притула. К. : ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. 614 с. 3. Костюкевич Р. М. Інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2011. 270 с. 4. Ноздріна Л.В., Ящук В.І., Полотай О.І. Управління проектами: підручник. К.: Центр учбової літератури, 2010. 432 с. 5. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, та ін. К.: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. 6. Формування та використання інвестиційних портфелів підприємства : методологія та інструментарій : монографія / Кузьмін О. Є. [та ін.]. Львів : Центр Європи, 2017. 189 с. 7. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Конспект лекцій. -Режим доступу: https://buklib.net/books/35259/ 8. Погодіна Т.В. Інвестиційний менеджмент [Електронний ресурс] / Підручник і практикум. - Режим доступу: https://stud.com.ua/88329/investuvannya/investitsiyniy_menedzhment 9. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 10. Портал про інвестиції: http://investycii.org.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).