Математика для економістів, частина 1

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: професор Мусій Роман Степанович, доцент Дрогомирецька Христина Теофілівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у студентів базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач; підготовка фахівців, здатних вирішувати практичні проблеми та складні спеціалізовані задачі, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, у сфері управління організаціями та їх підрозділів.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу. ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності (ФК): ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення.
Результати навчання: ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН 12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. ПРН 24. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити: Математика для економістів, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Математика для економістів, частина 1» є обов’язковою, викладається в обсязі 180 год. (6 кредитів ECTS) і складається з розділів “Лінійна та векторна алгебра”, “Аналітична геометрія”, “Основи математичного аналізу”, “Диференціальне та інтегральне числення функції однієї змінної”, “Ряди”. У розділі “Лінійна та векторна алгебра” розглядаються теми: «Матриці та дії над ними”, “Визначники”, “Системи лінійних рівнянь”, “Вектори та дії над ними”. У розділі “Аналітична геометрія” вивчаються теми: “Аналітична геометрія на площині” та “Аналітична геометрія в просторі”. У розділі “Основи математичного аналізу” розглядають теми: “Функції та їх властивості” та “Границя та неперервність функції”. Розділ “Диференціальне та інтегральне числення функції однієї змінної” складається з тем “Диференціальне числення функції однієї змінної”, “Інтегральне числення функції однієї змінної” У розділі “Ряди” розглядаються числові та функціональні (в тому числі степеневі) ряди та їх застосування.
Опис: Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь. Вектори та дії над ними. Аналітична геометрія на площині. Аналітична геометрія в просторі. Функції та їх властивості. Границя та неперервність функції. Диференціальне числення функції однієї змінної. Інтегральне числення функції однієї змінної. Ряди
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – 30%: письмова розрахунково-графічна робота (10%), усне опитування (20%). Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дрогомирецька Х.Т., Каленюк П.І., Клапчук М.І. Математичний аналіз функції дійсної змінної. Математичний аналіз. – .Львів. В-во НУ “ЛП”,2003. – 589 с. 2. Тріщ Б.М. Вища математика для економістів. – Львів.: В-во ЛНУ ім. Івана Франка, 2011. – 550 с. 3. Коваленко І.П. Вища математика. Навчальний посібник.- К.: видавничий дім “Слово”, 2011. – 456 с. 4. Збірник задач лінійної алгебри та аналітичної геометрії.– / під ред. Ю.К.Рудавського.– Львів: Видавництво “Растр-7”, 2009.– 258 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).