Соціальний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.043
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доц. Рачинська Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення теоретичних основ і прикладних аспектів соціального управління в контексті особливостей впливу і взаємодії соціального управління і соціальних інститутів в сучасному суспільстві.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 2.Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. Фахові компетентності: 1.Здатність діяти соціально відповідально і свідомо. 2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя. 3. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. 4. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. 5. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 6. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Методи навчання і викладання: Лекції, практичні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: оцінювання виконання презентацій та участі в дискусіях на практичних заняттях. Екзамен – усне опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Публічне адміністрування Супутні і наступні дисципліни: Соціальний менеджмент (курсова робота), Стратегічне управління підприємством.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на засвоєння студентами знань в галузі теорії, методології та практики соціального менеджменту організацій як особливого виду управління соціальними процесами та відносинами на підприємстві в сучасних умовах господарювання.
Опис: Соціальний менеджмент:сутність принципи, методи та його наукові школи. Система соціального менеджменту. Соціальний механізм управління. Соціальні управлінські рішення. Соціальне партнерство в соціально-трудовій сфері. Соціальна політика, як інструмент соціального менеджменту. Соціальна відповідальність бізнесу. Культура як засіб соціального механізму управління колективом. Морально-психологічний клімат в колективі. Соціальне лідерство. Конфлікти в колективі та управління ними. Комунікації в соціальному менеджменті. Інформаційне забезпечення в соціальному менеджменті. Види соціального контролю, визначення результативності соціального менеджменту. Підходи до соціального проектування.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання презентацій, усне опитування, участь у дискусіях; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Практичні робота – 30 балів; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 60 балів. Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1.Актуальні проблеми освітнього, публічного та соціального менеджменту: колект. монографія/Є. М. Хриков [та ін.] Держ. закл. "Луган. нац. ун - т ім. Тараса Шевченка". Харків:ХОГОКЗ, 2019. 326с. 22.Рачинська Г.В., Копець Г. Р. Інструменти активізування соціальної відповідальності підприємств в концепції ділової досконалості бізнесу / "European Journal of Economics and Management".URL: https://eujem.cz/wp content/uploads/2019/eujem2019 5 2.pdf no2, p.45- 54.2019 3.Рачинська Г. В., Гарасюк І. Р. Соціальна відповідальність банків у контексті забезпечення соціально - економічного розвитку країни//Приазовський економічний вісник. №2(25). 2021. URL: http://pev.kpu.zp.ua/vypusk-2-25 4.Тернавська Т.А., Раєвська Я.М., Мельник Ж.В. Менеджмент соціальної роботи: навчально-методичний посібник Кам’янець- Видавець Панькова А.С., 2020. 262 с. Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально - методичний комплекс «Соціальний менеджмент» для студентів спеціальності 073 "Менеджмент" (укладачі: Рачинська Г. В. Прокопишин - Рашкевич Л. М.) URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id= 7470 Інформаційні ресурси 1. 1.Державна служба статистики України.-Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 2. Законодавство України офіційний веб-портал – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws 3.Інтернет-портал для управлінців Management.com.ua. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/ 4.Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського-Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua 5.Офіційна Інтернет - сторінка Програми розвитку ООН - Режим доступу: http://www.undp.org. 6.Ефективні комунікації - Режим доступу:http:www.pr-center.org.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Соціальний менеджмент (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.044
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доц. Рачинська Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: освоєння основних засад реалізації проектів в соціальному менеджменті та здобуття практичних навиків необхідних для їх реалізації; формування розуміння соціальної значимості та соціальної відповідальності менеджменту.
Завдання: Загальні компетентності: 1.Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність діяти на основі етичних міркувань(мотивів). фахові компетентності: 1.Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. 2. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. 3. Здатність формувати та демонструвати лідерські якості та поведінкові навички. 4. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій в органах державної влади та місцевого самоврядування.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Знати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. 2. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. 3. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 4. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 5. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації. 6. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. 7. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 8. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Методи навчання і викладання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Соціальний менеджмент. кореквізити: Управління якістю.
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота передбачає співпрацю студентів в команді; проведення аналізу соціальних проектів на предмет їх доцільності, соціальної важливості, потреб, які задовольняє проект, цільових груп, на які проект орієнтований; а також виконання індивідуального розділу з урахуванням функціональних обов'язків кожного члена команди (групи).
Опис: Вступ: актуальність проблеми, на вирішення якої буде спрямована курсова робота, цільові групи соціального проекту, географічна територія, на яку поширюється діяльність, основні цілі проекту, перелік основних заходів і очікувані результати від реалізації соціального проекту. Розділ І. Командна частина: опис соціального проекту, характеристика учасників, ключові партнери, ресурси, відносини з контрагентами, аналіз ринку, планування та реалізація проекту, створення Інтернет - сторінки, командні результати та висновки. Розділ ІІ. Індивідуальна частина: особиста відповідальність учасника за розробку та реалізацію соціального проекту. Висновки (фінальна презентація результатів проекту).
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсової роботи, усне опитування, презентація курсової роботи, захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: • змістовне виконання розділів – 60 балів; • оформлення роботи –10 балів; • захист роботи і презентація проекту - 30 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1.Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін. Посібник / Свинчук А.А., Корнецький А.О., Гончарова М.А., Назарук В.Я., Гусак Н.Є., Туманова А.А. К:ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2017.188 с. 2.Безпалько О.В. Соціальне проектування: навч. посібник / О.В. Безпалько; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, Ін-т психології та соц. педагогіки. – К. : [б.в.], 2010. 127 с. 3. Купенко О. В. Соціальна робота: від теорії до практики. Навч. посібник Суми: Сумський державний університет, 2019.185с Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально - методичний комплекс «Соціальний менеджмент» для студентів спеціальності 073 "Менеджмент" (укладачі: Рачинська Г. В. Прокопишин - Рашкевич Л. М.) URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id= 7470. Інформаційні ресурси 1.Державна служба статистики України.-Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 2. Законодавство України офіційний веб-портал – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws 3.Інтернет-портал для управлінців Management.com.ua. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/ 4.Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського-Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua 5.Офіційна Інтернет - сторінка Програми розвитку ООН - Режим доступу: http://www.undp.org. 6.Ефективні комунікації - Режим доступу:http:www.pr-center.org.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).