Програмування в інформаційно-вимірювльних технологіях
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Озгович Андрій
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
- здатність до пошуку, опрацювання і аналізу інформації з різних джерел.;
- навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
фахові компетентності:
- здатність володіння основами комп’ютерного опрацювання вимірювальної інформації.
- здатність використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення приладів і моделей систем вимірювання.
- здатність розробляти нормативну і методичну бази для забезпечення якості та технічного регулювання та розробляти науково-технічні засади систем управління якістю й сертифікаційних випробувань.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти по
- визначення алгоритмів; технології розробки алгоритмів;
використання алгоритмічних мов для реалізації розроблених алгоритмів на персональних комп'ютерах (ПК); технології розробки програм на мові С; базових конструкцій мови С;
- розроблювати алгоритми лінійної, розгалуженої та циклічної структур; розроблювати програми на мові С; практичними реалізовувати алгоритми на мові С та відлагоджувати програми; самостійно опановувати нові методи та технології розробки програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Курс програмування мовою C, має багатий історичний фон та залишається однією з найвпливовіших мов програмування, утворюючи основу для багатьох сучасних мов програмування, операційних систем та вбудованих систем. У цьому курсі викладаються основні концепції програмування, включаючи змінні, типи даних та оператори, керування ходом виконання програм за допомогою умовних операторів, циклів та розгалужень; основні структури даних, такі як масиви та структури; вказівники та управління пам'яттю; робота з файлами, зчитування даних з них та записування даних до зовнішніх файлів; стратегії виявлення та обробки помилок у програмах, для забезпечення надійності програмного продукту.
Опис: Основні завдання курсу "Програмування в інформаційно-вимірювальній техніці. Історія створення та розвитку мови програмування Сі.
Символи, що використовуються в мові сі. Константи. Ідентифікатори. Ключові слова. Використання коментарів у тексті програми.
Категорії типів даних. Цілий тип даних. Тип даних з плаваючою комою. Вказівники. Змінні перелічуваного типу. Масиви. Структури. Об'єднання (суміші). Поля бітів. Змінні зі змінюваною структурою. Визначення об'єктів і типів. Ініціалізація даних.
Вирази і присвоювання.
Оператор виразу. Порожній оператор. Складений оператор. Оператор if. Оператор switch. Оператор break. Оператор for. Оператор while. Оператор do while. Оператор continue. Оператор return. Оператор go to.
Визначення і виклик функцій. Виклик функції зі змінним числом параметрів.
Методи та критерії оцінювання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен продемонструвати такі результати навчання:
- визначення алгоритмів; технології розробки алгоритмів;
використання алгоритмічних мов для реалізації розроблених алгоритмів на персональних комп'ютерах (ПК); технології розробки програм на мові С; базових конструкцій мови С;
- розроблювати алгоритми лінійної, розгалуженої та циклічної структур; розроблювати програми на мові С; практичними реалізовувати алгоритми на мові С та відлагоджувати програми; самостійно опановувати нові методи та технології розробки програм.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання
Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (50 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.С у задачах і прикладах : навчальний посібник із дисципліни "Інформатика та програмування" / А.П. Креневич, О.В. Обвінцев. – К. : Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 208 с.
2.Власюк А.П., Мартинюк П.М., Прищепа О.В., Філатова І.А., Філатов М.С., Рощенюк А.М., Демчук О.С., Демчук М.Б., Мічута О.Р., Цвєткова Т.П., Федорчук Н.А. Лабораторний практикум з програмування. Навч. посібник / За загальною редакцією проф. Власюка А.П. – Рівне: НУВГП, 2011. – 495 с.
3.Кравець П.О. Об’єктно-орієнтоване програмування. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 624 с.
4.Кузнєцов М. С. Об’єктно-орієнтоване програмування з використанням UML та мови С++. Дніпропетровськ: НМетАУ, 2003. – 90 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).