Програмування в інформаційно-вимірювльних технологіях

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Озгович Андрій
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “Програмування інформаційно-вимірювальних технологіях” є отримання студентами знань з галузі розробки алгоритмів та програмування. Оволодіння такими знаннями дозволить студенту реалізовувати задачі автоматизації опрацювання інформації, автоматизації керування об'єктами за допомогою комп'ютерної техніки. Такі знання майбутній спеціаліст зможе застосовувати, як при подальшому навчанні, так і після отримання вищої освіти у своїй професійній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: - здатність до пошуку, опрацювання і аналізу інформації з різних джерел.; - навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; фахові компетентності: - здатність володіння основами комп’ютерного опрацювання вимірювальної інформації. - здатність використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення приладів і моделей систем вимірювання. - здатність розробляти нормативну і методичну бази для забезпечення якості та технічного регулювання та розробляти науково-технічні засади систем управління якістю й сертифікаційних випробувань.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти по - визначення алгоритмів; технології розробки алгоритмів; використання алгоритмічних мов для реалізації розроблених алгоритмів на персональних комп'ютерах (ПК); технології розробки програм на мові С; базових конструкцій мови С; - розроблювати алгоритми лінійної, розгалуженої та циклічної структур; розроблювати програми на мові С; практичними реалізовувати алгоритми на мові С та відлагоджувати програми; самостійно опановувати нові методи та технології розробки програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Курс програмування мовою C, має багатий історичний фон та залишається однією з найвпливовіших мов програмування, утворюючи основу для багатьох сучасних мов програмування, операційних систем та вбудованих систем. У цьому курсі викладаються основні концепції програмування, включаючи змінні, типи даних та оператори, керування ходом виконання програм за допомогою умовних операторів, циклів та розгалужень; основні структури даних, такі як масиви та структури; вказівники та управління пам'яттю; робота з файлами, зчитування даних з них та записування даних до зовнішніх файлів; стратегії виявлення та обробки помилок у програмах, для забезпечення надійності програмного продукту.
Опис: Основні завдання курсу "Програмування в інформаційно-вимірювальній техніці. Історія створення та розвитку мови програмування Сі. Символи, що використовуються в мові сі. Константи. Ідентифікатори. Ключові слова. Використання коментарів у тексті програми. Категорії типів даних. Цілий тип даних. Тип даних з плаваючою комою. Вказівники. Змінні перелічуваного типу. Масиви. Структури. Об'єднання (суміші). Поля бітів. Змінні зі змінюваною структурою. Визначення об'єктів і типів. Ініціалізація даних. Вирази і присвоювання. Оператор виразу. Порожній оператор. Складений оператор. Оператор if. Оператор switch. Оператор break. Оператор for. Оператор while. Оператор do while. Оператор continue. Оператор return. Оператор go to. Визначення і виклик функцій. Виклик функції зі змінним числом параметрів.
Методи та критерії оцінювання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен продемонструвати такі результати навчання: - визначення алгоритмів; технології розробки алгоритмів; використання алгоритмічних мов для реалізації розроблених алгоритмів на персональних комп'ютерах (ПК); технології розробки програм на мові С; базових конструкцій мови С; - розроблювати алгоритми лінійної, розгалуженої та циклічної структур; розроблювати програми на мові С; практичними реалізовувати алгоритми на мові С та відлагоджувати програми; самостійно опановувати нові методи та технології розробки програм.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (50 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.С у задачах і прикладах : навчальний посібник із дисципліни "Інформатика та програмування" / А.П. Креневич, О.В. Обвінцев. – К. : Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 208 с. 2.Власюк А.П., Мартинюк П.М., Прищепа О.В., Філатова І.А., Філатов М.С., Рощенюк А.М., Демчук О.С., Демчук М.Б., Мічута О.Р., Цвєткова Т.П., Федорчук Н.А. Лабораторний практикум з програмування. Навч. посібник / За загальною редакцією проф. Власюка А.П. – Рівне: НУВГП, 2011. – 495 с. 3.Кравець П.О. Об’єктно-орієнтоване програмування. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 624 с. 4.Кузнєцов М. С. Об’єктно-орієнтоване програмування з використанням UML та мови С++. Дніпропетровськ: НМетАУ, 2003. – 90 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).