Програмування в інформаційно-вимірювльних технологіях
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Озгович Андрій
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
- здатність до пошуку, опрацювання і аналізу інформації з різних джерел.;
- навички використання інформаційних та комунікаційних технологій;
фахові компетентності:
- здатність володіння основами комп’ютерного опрацювання вимірювальної інформації.
- здатність використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення приладів і моделей систем вимірювання.
- здатність розробляти нормативну і методичну бази для забезпечення якості та технічного регулювання та розробляти науково-технічні засади систем управління якістю й сертифікаційних випробувань.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти по
- визначення алгоритмів; технології розробки алгоритмів;
використання алгоритмічних мов для реалізації розроблених алгоритмів на персональних комп'ютерах (ПК); технології розробки програм на мові С; базових конструкцій мови С;
- розроблювати алгоритми лінійної, розгалуженої та циклічної структур; розроблювати програми на мові С; практичними реалізовувати алгоритми на мові С та відлагоджувати програми; самостійно опановувати нові методи та технології розробки програм.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Курс програмування мовою C, має багатий історичний фон та залишається однією з найвпливовіших мов програмування, утворюючи основу для багатьох сучасних мов програмування, операційних систем та вбудованих систем. У цьому курсі викладаються основні концепції програмування, включаючи змінні, типи даних та оператори, керування ходом виконання програм за допомогою умовних операторів, циклів та розгалужень; основні структури даних, такі як масиви та структури; вказівники та управління пам'яттю; робота з файлами, зчитування даних з них та записування даних до зовнішніх файлів; стратегії виявлення та обробки помилок у програмах, для забезпечення надійності програмного продукту.
Опис: Основні завдання курсу "Програмування в інформаційно-вимірювальній техніці. Історія створення та розвитку мови програмування Сі.
Символи, що використовуються в мові сі. Константи. Ідентифікатори. Ключові слова. Використання коментарів у тексті програми.
Категорії типів даних. Цілий тип даних. Тип даних з плаваючою комою. Вказівники. Змінні перелічуваного типу. Масиви. Структури. Об'єднання (суміші). Поля бітів. Змінні зі змінюваною структурою. Визначення об'єктів і типів. Ініціалізація даних.
Вирази і присвоювання.
Оператор виразу. Порожній оператор. Складений оператор. Оператор if. Оператор switch. Оператор break. Оператор for. Оператор while. Оператор do while. Оператор continue. Оператор return. Оператор go to.
Визначення і виклик функцій. Виклик функції зі змінним числом параметрів.
Методи та критерії оцінювання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен продемонструвати такі результати навчання:
- визначення алгоритмів; технології розробки алгоритмів;
використання алгоритмічних мов для реалізації розроблених алгоритмів на персональних комп'ютерах (ПК); технології розробки програм на мові С; базових конструкцій мови С;
- розроблювати алгоритми лінійної, розгалуженої та циклічної структур; розроблювати програми на мові С; практичними реалізовувати алгоритми на мові С та відлагоджувати програми; самостійно опановувати нові методи та технології розробки програм.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання
Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (50 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.С у задачах і прикладах : навчальний посібник із дисципліни "Інформатика та програмування" / А.П. Креневич, О.В. Обвінцев. – К. : Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2011. – 208 с.
2.Власюк А.П., Мартинюк П.М., Прищепа О.В., Філатова І.А., Філатов М.С., Рощенюк А.М., Демчук О.С., Демчук М.Б., Мічута О.Р., Цвєткова Т.П., Федорчук Н.А. Лабораторний практикум з програмування. Навч. посібник / За загальною редакцією проф. Власюка А.П. – Рівне: НУВГП, 2011. – 495 с.
3.Кравець П.О. Об’єктно-орієнтоване програмування. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 624 с.
4.Кузнєцов М. С. Об’єктно-орієнтоване програмування з використанням UML та мови С++. Дніпропетровськ: НМетАУ, 2003. – 90 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).