Аналогова схемотехніка

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Рендзіняк Сергій Йосипович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з метрології, вимірювальної техніки та приладобудування в галузі аналогової схемотехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно виби-рати необхідні електротехнічні, електронні та електровимірювальні при-строї і вміли правильно їх експлуатувати та розробляти технічні завдання на вимірювання електричних сигналів в електротехнічних і електронних системах. Вказана мета досягається вивченням наступних питань: – основні закони теорії електронних кіл та методи їх аналізу; – основи теорії електричних сигналів та їх перетворення в електронних колах.
Завдання: загальні компетентності: – здатність до аналізу та синтезу; – здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інфо-рмацію з різних джерел; – уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рів-нях; – креативність, здатність до системного мислення; – розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набу-тих знань; фахові компетентності: – здатність застосовувати теорію електричних кіл, при проектуванні елементів вимірювальних систем; – здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин; – уміння застосувати базові знання в галузі електричної інженерії, не-обхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне мо-делювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових дослі-джень; – уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення. – здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; – здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати систе-мний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інже-нерних задач та проведенні досліджень; – здатність самостійно проектувати системи та їх елементи з урахуван-ням усіх аспектів поставленої задачі.
Результати навчання: – застосовувати теоретичні положення та закони теорії електричних кіл при проектуванні та експлуатації електронних пристроїв та систем; – вибирати оптимальний метод аналізу електронних кіл; – розраховувати усталені та перехідні режими електронних кіл; – практично застосовувати математичні методи та комп'ютерне симу-лювання для розв’язання практичних задач аналогової схемотехніки; – вибирати типові електронні пристрої для рішення практичних схемо-технічних задач й визначати їх параметри та характеристики; – вимірювати основні електричні стани електронних пристроїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика • Фізика • Електротехніка та вимірювальні технології
Короткий зміст навчальної програми: Теоретична та практична підготовка фахівців з метрології, вимірювальної техніки та приладобудування в галузі аналогової схемотехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно вибирати необхідні електротехнічні, електронні та електровимірювальні пристрої і вміли правильно їх експлуатувати та розробляти технічні завдання на вимірювання електричних сигналів в електротехнічних і електронних системах із застосуванням сучасних програмних схемотехнічних комплексів.
Опис: 6
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та семестровим контролем. Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт, виконання задач на практичних заняттях. Екзаменаційний контроль здійснюється в період сесії в письмовій формі шляхом тестування у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист лабораторних робіт (30%); • виконання практичних завдань (10%); • підсумковий семестровий контроль: екзамен (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Комбінований (гібридний) лабораторний практикум з теорії елект-ричних та електронних кіл, сигналів і вимірювань у комп’ютеризованій лабораторії: навч. посібник/ Ю.Я. Бобало, П.Г. Стахів, С.Й. Рендзіняк та ін.; за ред.. Ю.Я. Бобала. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 152 с. 2. Основи теорії електронних кіл: Електронний підручник / Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко; За ред.. проф.. Ю.Я. Бобала. – Львів: Видавництво Національного університе-ту «Львівська політехніка», 2008. – 332 с. 3. Збірник задач з теоретичних основ електротехніки. Частина 1: Навч.посібник /Воробкевич А.Ю., Маляр В.С., Совин Р.Я., Соколовсь-кий М.О., Стахів П.Г., Шегедин О.І./ За ред А.Ю.Воробкевича, О.І.Шегедина. – К.:Магнолія Плюс, 2004. – 224 с. 4. Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник/ М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна, О.Є. Га-мола, В.І. Горячко, В.С. Мадай, В.С. Маляр, С.Й. Рендзіняк, М.О. Со-коловський, П.Г. Стахів, Я.Я. Чепурний, М.П. Дивак; за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404 с. 5. Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П. Практикум з електротехніки. – Львів: НУ “Львівська політехніка”.2013 - 184с. 6. Баскаков С.И. Радиотехнические цепи и сигналы: Учеб. для вузов по спец. «радиотехника». – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Высш. шк., 1988. – 448 с. 7. Нейман Л.Р., Демирчян К.С. Теоретические основы электротехники. - Л.: Энергоиздат. - 1981, т. 1 и 2. 8. Гамола О.Є., Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П. Електротехнічний практикум: Навч. посіб. / За заг. ред.. В.І.Коруда. – Львів: «Магнолія 2006», 2009 –194 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).