Аналогова схемотехніка

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Рендзіняк Сергій Йосипович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з метрології, вимірювальної техніки та приладобудування в галузі аналогової схемотехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно виби-рати необхідні електротехнічні, електронні та електровимірювальні при-строї і вміли правильно їх експлуатувати та розробляти технічні завдання на вимірювання електричних сигналів в електротехнічних і електронних системах. Вказана мета досягається вивченням наступних питань: – основні закони теорії електронних кіл та методи їх аналізу; – основи теорії електричних сигналів та їх перетворення в електронних колах.
Завдання: загальні компетентності: – здатність до аналізу та синтезу; – здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інфо-рмацію з різних джерел; – уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рів-нях; – креативність, здатність до системного мислення; – розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набу-тих знань; фахові компетентності: – здатність застосовувати теорію електричних кіл, при проектуванні елементів вимірювальних систем; – здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин; – уміння застосувати базові знання в галузі електричної інженерії, не-обхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне мо-делювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових дослі-джень; – уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення. – здатність критично аналізувати основні показники функціонування системи та оцінювати використані технічні рішення та обладнання; – здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати систе-мний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інже-нерних задач та проведенні досліджень; – здатність самостійно проектувати системи та їх елементи з урахуван-ням усіх аспектів поставленої задачі.
Результати навчання: – застосовувати теоретичні положення та закони теорії електричних кіл при проектуванні та експлуатації електронних пристроїв та систем; – вибирати оптимальний метод аналізу електронних кіл; – розраховувати усталені та перехідні режими електронних кіл; – практично застосовувати математичні методи та комп'ютерне симу-лювання для розв’язання практичних задач аналогової схемотехніки; – вибирати типові електронні пристрої для рішення практичних схемо-технічних задач й визначати їх параметри та характеристики; – вимірювати основні електричні стани електронних пристроїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика • Фізика • Електротехніка та вимірювальні технології
Короткий зміст навчальної програми: Теоретична та практична підготовка фахівців з метрології, вимірювальної техніки та приладобудування в галузі аналогової схемотехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно вибирати необхідні електротехнічні, електронні та електровимірювальні пристрої і вміли правильно їх експлуатувати та розробляти технічні завдання на вимірювання електричних сигналів в електротехнічних і електронних системах із застосуванням сучасних програмних схемотехнічних комплексів.
Опис: 6
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним контролем та семестровим контролем. Поточний контроль – підготовка, виконання та захист лабораторних робіт, виконання задач на практичних заняттях. Екзаменаційний контроль здійснюється в період сесії в письмовій формі шляхом тестування у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист лабораторних робіт (30%); • виконання практичних завдань (10%); • підсумковий семестровий контроль: екзамен (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Комбінований (гібридний) лабораторний практикум з теорії елект-ричних та електронних кіл, сигналів і вимірювань у комп’ютеризованій лабораторії: навч. посібник/ Ю.Я. Бобало, П.Г. Стахів, С.Й. Рендзіняк та ін.; за ред.. Ю.Я. Бобала. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 152 с. 2. Основи теорії електронних кіл: Електронний підручник / Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко; За ред.. проф.. Ю.Я. Бобала. – Львів: Видавництво Національного університе-ту «Львівська політехніка», 2008. – 332 с. 3. Збірник задач з теоретичних основ електротехніки. Частина 1: Навч.посібник /Воробкевич А.Ю., Маляр В.С., Совин Р.Я., Соколовсь-кий М.О., Стахів П.Г., Шегедин О.І./ За ред А.Ю.Воробкевича, О.І.Шегедина. – К.:Магнолія Плюс, 2004. – 224 с. 4. Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник/ М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна, О.Є. Га-мола, В.І. Горячко, В.С. Мадай, В.С. Маляр, С.Й. Рендзіняк, М.О. Со-коловський, П.Г. Стахів, Я.Я. Чепурний, М.П. Дивак; за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404 с. 5. Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П. Практикум з електротехніки. – Львів: НУ “Львівська політехніка”.2013 - 184с. 6. Баскаков С.И. Радиотехнические цепи и сигналы: Учеб. для вузов по спец. «радиотехника». – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Высш. шк., 1988. – 448 с. 7. Нейман Л.Р., Демирчян К.С. Теоретические основы электротехники. - Л.: Энергоиздат. - 1981, т. 1 и 2. 8. Гамола О.Є., Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П. Електротехнічний практикум: Навч. посіб. / За заг. ред.. В.І.Коруда. – Львів: «Магнолія 2006», 2009 –194 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).