Мікропроцесори, частина 2

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Сегеда Олег Валерійович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання: • типи процесорів сфери застосування та їх характеристики • основні типи ліній та принципи спільного використання на магістралях • організація введення-виведення • організація запам'ятовуючих пристроїв • технологічні системи проектування мікропроцесорів • • програмування на C(Keil)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • основи цифрових технологій, • програмування C (базовий курс)
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст: Мікропроцесор як система контроль і обробки. Порівняння систем на основі програмованої та жорсткої логіки. Побудова, принцип роботи та функції процесора. Архітектура процесорів. Основні характеристики процесорів. Класифікація процесорів. Формати даних і команд. Подання даних у мікропроцесорних системах. Основні види команд. Програмована модель системи команд мікропроцесорної архітектури та організації для STM M4. Організація основних видів і характеристик запам'ятовуючих пристроїв. Адресація даних. Мапа пам'яті. Види адресації. Переривання. Обробка переривань. Системна шина. Програмні мікропроцесорні системи. Асемблер. Організація вводу-виводу в мікропроцесорних системах. Програмований контролер. Паралельний ввід-вивід. Аналоговий вхід/вихід контролера. Комплементарний вихід для індикації та вводу з клавіатури в мікропроцесорних системах. Дисплей і клавіатура програмованого контролера (на основі плати Discovery). Організація часових параметрів сигналу вводу/виводу. Програмований таймер. Організація послідовного вводу/виводу. Методи узгодженої передачі даних. Види модуляції. Інтерфейси SPI, I2C, RS-xxx. Технологія та засоби розробки мікропроцесорних систем. Етапи розробки. Програмне забезпечення інструментів розробки (Keil, STM Cube тощо). Технічні засоби налагодження складних систем. Критерії вибору процесора та архітектури системи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (40 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література 1. В.Г.Артюхов, А.А.Будняк, В.Ю.Лапій. Проектирование микропроцессорной электронно-вычислительной аппаратуры. – К: Техніка, 1988. – 263 с. 2. Погорілий С.Д., Слободянюк Т.Ф. Программное обеспечение микропроцессорных систем. – К: Техніка, 1989. – 301 с. 3. Adam Osborne. An Introduction to Microcomputers. - 2nd Ed. - Berkely (California): Osborne-McGraw Hill, 1980. - P. 1-1. - ISBN 0-931988-34-9. 4. The explanatory dictionary for PC systems / Ed. V. Illingworth et al. - M.: Engineering, 1989. 568 p. ISBN 5-217-00617-X (translation dictionary publisher Oxford University Press) 5. Chip Multiprocessor Architecture - Techniques to Improve Throughput and Latency (ISBN 159829122X) 6. Microprocessor Architecture - From Simple Pipelines to Chip Multiprocessors (ISBN 0521769922)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).