Інформаційні мережі в приладобудуванні

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.092
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: О.Івахів, Ю.Гірняк
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: знати загальні архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж, їх протоколи, основні мережеві технології;
Завдання: Загальні компетентності: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності • здатність застосовувати професійні знання й уміння у практичних ситуаціях (ЗК01); • здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК08). Фахові компетентності: • набуття базових уявлень про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювальної техніки (ФК4); • набуття базових знань про будову, роботу та взаємодію основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципи проектування мікропроцесорних інформаційно-вимірювальних комплексів та систем (ФК7). Фахові компетентності професійного спрямування: • набуття базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння пристроїв та систем (ФКС 2.2); • здатність застосовувати сучасні методи і засоби проектування та моделювання, конструювання електронних, механічних, електромеханічних та оптико-механічних вузлів мехатроніки (ФКС 2.5); • здатність застосовувати сучасні досягнення мікросистемної техніки в інформаційних технологіях приладобудування (ФКС 2.8); • здатність проектувати, вводити в експлуатацію, обслуговувати роботизовані системи та комплекси (ФКС 2.9).
Результати навчання: знати особливості застосування комп’ютерних мереж при формуванні інформаційного забезпечення мехатронних систем; • вміти практично використовувати мережеві технології до вирішення конкретних прикладних задач приладобудування; • вміти знаходити причини несправностей та забезпечувати їх усунення. • знати загальні архітектурні принципи побудови комп’ютерних мереж, їх протоколи, основні мережеві технології; • знати особливості застосування комп’ютерних мереж при формуванні інформаційного забезпечення мехатронних систем; • вміти практично використовувати мережеві технології до вирішення конкретних прикладних задач приладобудування; • вміти знаходити причини несправностей та забезпечувати їх усунення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Основні компоненти систем збирання даних; • Вступ до інформаційних технологій в приладобудуванні. кореквізити: • Основи інформаційних технологій в приладобудуванні; • Інформаційне забезпечення в приладобудуванні.
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про комп’ютерні мережі (Інтернет, «Всесвітня павутина»). Основні архітектурні принципи побудови мереж. Середовища передавання даних. Завадостійке кодування даних. Протоколи фізичного та канального рівнів. Методи доступу. Стандарт «Взаємодія відкритих систем». Мережевий, транспортний, сеансовий, відображення та прикладний рівні стандарту. Протокольний стек TCP/IP. Технології локальних мереж. Протокол САN, його застосування в мехатронних системах. Бездротові мережеві технології. Глобальні мережі.
Опис: Загальні відомості про комп’ютерні мережі (Інтернет, «Всесвітня павутина»). Основні архітектурні принципи побудови мереж. Середовища передавання даних. Завадостійке кодування даних. Протоколи фізичного та канального рівнів. Методи доступу. Стандарт «Взаємодія відкритих систем». Мережевий, транспортний, сеансовий, відображення та прикладний рівні стандарту. Протокольний стек TCP/IP. Технології локальних мереж. Протокол САN, його застосування в мехатронних системах. Бездротові мережеві технології. Глобальні мережі.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30%), • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Буров Є. Комп”ютерні мережі. Львів, БАК, 2003. 2. . Чернега В., Платтнер Б. Комп'ютерні мережі: Навч. посібник. /В.Чернега, Б.Платтнер. -Севастополь: Вид-во СевНТУ, 2006. 3. Олифер В. Г. Комп”ютерние сети. СПб:Питер, 2001. 4. Палмер М., Синклер Р. Проектирование и внедрение комп"ютерных сетей. Учебный курс.- Спб: БХВ-Петербург, 2004. 5. Larry L Peterson, Bruce S Davie. Computer Networks. A system Approach. -Morgan Kauffman publishers.- San-Francisco, CA.- 2003. 6. Diane Barrett, Todd King. Computer Networking Illuminated.- Jones and Bartlett publishers, Sudbury, MA.-2005. 7. М.М.Дорожовець, О.В.Івахів, В.О.Мокрицький. Уніфікуючі перетворювачі інформаційного забезпечення мехатронних систем. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2009. 8. Р.А.Бурачок, М.М.Климаш, Б.В.Коваль. Телекомунікаційні системи передавання інформації. Методи кодування. – Львів: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2015, 471 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).