Автоматизоване проєктування засобів вимірювальної техніки

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.01.E.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: к.т.н., доц. Ліхновський Ігор Степанович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Вміти досліджувати електронні вузли засобу вимірювання і з застосуванням засобів автоматизованого проектування, проводити роботи з конструювання цих вузлів; • Вміти на підставі довідкової інформації або експериментальних досліджень сформувати вектор параметрів електронних компонентів; • Вміти методом статистичного моделювання проводити дослідження метрологічних характеристик електронних вузлів (пристроїв); • Вміти застосувати засоби автоматизованого проектування при розробці принципових схем, трасуванні друкованих плат та оформленні конструкторської документації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Методи та засоби вимірювань електричних величин. • Вступ до вимірювальної електроніки. • Конструювання та технології виробництва засобів вимірювальної техніки. • Цифрові електронні вузли засобів вимірювальної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Моделювання та дослідження метрологічних характеристик вимірювальних електронних вузлів. Розробка принципових схем приладів та створення друкованих плат. Оформлення конструкторської документації.
Методи та критерії оцінювання: • Лабораторні роботи (40%), • Контрольний захід – екзамен (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій 2. Резисторы, конденсаторы, трансформаторы, дроссели, комутационные устройства РЭА. Справочник. // Н.Н. Акимов, В.А.Прохоренко, Ю.П.Ходоренок – Минск: Беларусь, 1994 3. Разевиг В.Д. Система схемотехнического моделирования MICRO-CAP V. М.: СОЛОН, 1997. 4. Разевиг В.Д. Система проектирования цифровых устройств OrCAD М.: СОЛОН-P, 2000. 5. Кузнецова С.А., Нестеренко А.В., Афанасьев А.О. OrCAD 10 Проектирование печатных плат. М.: Горячая линия – Телеком, 2005. 6. http://www.datasheetarchive.com/ 7. http://www.datasheet4U.com/ 8. Ліхновський І.С. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Системи автоматизованого проектування засобів вимірювальної техніки» Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2006р. 9. Ліхновський І.С., Івах Р.М. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Автоматизоване проектування засобів вимірювальної техніки» Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2014р
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).