Сенсори випробувальних систем
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.122
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Ришковський Олександр Павлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання:
- володіти базовими знаннями про фізичні явища, які лежать в основі роботи різноманітних оптичних сенсорів;
- знати сучасний стан розробки і виробництва оптичних сенсорів;
- ознайомитись з новітніми досягнення в цій області; різновиди сенсорів, області та особливості застосування оптичних сенсорів, в т.ч. 2-D і 3-D камер ;
- володіти здатністю виконувати розрахунково-графічні роботи з проектування інформаційних роботизованих сенсорних систем;
- володіти здатністю обгрунтовано застосовувати відповідні оптичні сенсори для розв"язку поставлених конкретних задач в автоматизації технологічних процесів на виробництві,
- володіти здатністю розробляти функціональні схеми сенсорних систем;
- навчитися працювати з програмним забезпеченням Vision Assistant фірми IFM Electronic;
- володіти здатністю аналізувати основні структурні компоненти оптичнх сенсорів;
- володіти здатністю розробляти (створювати) експериментальні макети оптичних сенсорних систем і проводити їх дослідження із застосуванням сучасних інформаційних технологій;
- володіти здатністю розробляти методики проведення експериментів і проводити
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
- сенсори;
- методи та засоби вимірювання неелектричних величин;
- метрологія.
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст:
Класифікація оптичних сенсорів. Основні фізичні явища що використовуються при побудові оптичних сенсорів.
Основи оптики і формування зображення.
Фоторезистивні сенсори, фотодіоди, фототранзистори - особливості, конструктивне виконання, застосування
Перетворювачі з зарядовим зв"язком - особливості, конструктивне виконання, застосування. КМОП оптичні сенсори зображення
Сенсори PMD=PhotoMischDetektor (Photonic Mixer Device)
Сенсор розпізнавання об"єктів O2D220
Сенсор технічного зору O2V102
Сенсор технічного зору O3D302
Програмне забезпечення Vision Assistant фірми IFM Electronic: особливості, принципи роботи з сучасними сенсорами.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання
Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (30 %); підсумковий захід – іспит(залік) (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література
1. Засоби та методи вимірювань неелектричних величин / За ред. проф. Є.Поліщука,- Львів: "Бескид-Біт", 2008.
2. Датчики: Справочное пособие / Под общ. ред. В.М. Шарапова, Е.С. Полищука. Москва: Техносфера, 2012. 624 с
3. Schaumburg H. Sensoren,- B.G.Teubner, Stuttgart, 1992/
4. Hoffmann J. Taschenbuch der Messtechnik, Fachbuchverlag, Leipzig, 2000.
5. Grundbegriffe der Sensorik. Lehrgangs Handbuch. 2001.
6. Sensorik fur Datentechniker. Eine praxisorientierte Einfuhrung. Jurgen Platte, 2015.
7. Системы компьютерного зрения. Потапов А.С. ,Учеб. пос. – СПб: Уни-тет ИТМО, 2016.-161 с.
8. Introduction to Mechatronics and Measurement Systems.- David G. Alciatore, McGraw-Hill Education, 2 Penn Plaza, New York, NY 10121. Copyright © 2019, 609 s.
9. 2D/3D - Kamerasysteme fur Fahrerassistenz- und Sicherheitsfunktionen. Michael Paintner, Volker Hauser, ifm electronic gmbh. 2008
10. PMD Profiler OPD100
11. Radiometrische Kalibrierung von Distanzmesskameras. TU Wien, 2013
12. http://ifm.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).