Комп'ютерні діагностичні системи

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.121
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Яцук Василь Олександрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання: - вміти аналізувати та синтезувати схеми кодо-керованих мір напруги, струму, електричного опору, ємності, індуктивності тощо; - вміти аналізувати та синтезувати засоби метрологічного забезпечення вимірювальних пристроїв, в т.ч. цифрових; - вміти аналізувати та синтезувати мікропроцесорні вузли при побудові цифрових засобів метрологічної перевірки інформаційно-вимірювальної техніки; - вміти синтезувати схеми засобів метрологічного забезпечення на основі інтегральних мікросхем АЦП, ЦАП та мікропроцесорних наборів для потреб вимірювальної техніки; - синтезувати локальні схеми метрологічної перевірки вимірювачів як електричних, так і неелектричних величин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - аналогові і цифрові електронні вузли засобів вимірювальної техніки; - методи та засоби випробувань і контролю; - метрологія.
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст: Єдність вимірювань та способи її забезпечення. Багатозначні міри електричних величин. Джерела опорної напруги. Прецизійні масштабні вимірювальні перетворювачі. Прецизійні генератори синусоїдної та імпульсної напруги. Комутаційні елементи. Кодо-керовані подільники напруги та струму. Калібратори постійних напруги та струму. Багатозначні кодо-керовані міри опору. Імітатори електричного опору. Похибки кодо-керованих мір. Імітатори та помножувачі ємності. Імітатори індуктивного опору. Цифрові автомати управління кодо-керованими мірами. Методи забезпечення інваріантності кодо-керованих мір до змін умов довкілля
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (30 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література 1. Метрологія та вимірювальна техніка. Підручник. Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Т.Г. Бойко. За ред. проф. Є.С. Поліщука. – 2-е вид., перероб. і доп. - Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2012. – 544 с. 2. Орнатский П.П. Автоматические измерения и приборы.- Київ: Вища школа, 1986.- 389 с. 3. Яцук В.О., Малачівський П.С. Методи підвищення точності вимірювань. – Львів: Видавництво “Бескид-біт”, 2008. – 368 с. 4. Нетребенко К.А. Цифровые делители напряжения.- М.:- Энергия, 1970.- 245 с. 5. Розенблат М.А., Михайлов Г.Х. Источники калиброванных напряжений постоянного тока.- М.: Энергия, 1976.- 264 с. 6. Илюкович А.М. Техника электрометрии.- М.: Энергия, 1976. - 368 с. 7. Имитаторы реактивности. Братусь Ю.В., Будницкая Е.А., Корниенко В.П.- Препринт 292.ИЭД АН УССР.- Київ, 1982. 28 с. 8. Яцук В.О. Принципи побудови кодо-керованих мір електричного опору // Вимірювальна техніка та метрологія. – 1999. - №55. - С. 35-43.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).