Вступ до інформаційних технологій в приладобудуванні
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.083
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Ю.Гірняк, Р.Вельган, О. Івахів
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
• здатність застосовувати професійні знання й уміння у практичних ситуаціях (ЗК01);
• здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК08).
Фахові компетентності:
• набуття базових уявлень про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювальної техніки (ФК4);
• набуття базових уявлень про функціонування та проектування цифрових і аналогових вузлів засобів вимірювальної техніки (ФК6);
• набуття базових знань про будову, роботу та взаємодію основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципи проектування мікропроцесорних інформаційно-вимірювальних комплексів та систем (ФК7).
Фахові компетентності професійного спрямування:
• набуття базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння пристроїв та систем (ФКС 2.2);
• здатність застосовувати сучасні методи і засоби проектування та моделювання, конструювання електронних, механічних, електромеханічних та оптико-механічних вузлів мехатроніки (ФКС 2.5);
• здатність застосовувати сучасні досягнення мікросистемної техніки в інформаційних технологіях приладобудування (ФКС 2.8);
• здатність проектувати, вводити в експлуатацію, обслуговувати роботизовані системи та комплекси (ФКС 2.9).
Результати навчання: • знати сучасну елементну базу для оцифровування і опрацювання сиґналів;
• знати методи опрацювання сиґналів і їх застосування.
• програмне середовище MATLAB;
• вміти покращувати продуктивність і точність мехатронних засобів завдяки використанню засобів обчислювальної техніки;
• вміти використовувати засоби обчислювальної техніки для опрацювання і аналізу результатів експериментів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Основи метрології та вимірювальної техніки;
• Обчислювальна техніка та програмування.
кореквізити:
• Розрахунок механічних елементів інформаційних систем;
• Інформаційне забезпечення в приладобудуванні,
• Основи інформаційних технологій;
• Комп’ютеризовані технології збирання даних.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна покликана дати студентам знання про інформаційні технології в приладобудуванні та сприяти засвоєнню основ інформаційного забезпечення в приладобудуванні
Опис: Віртуальні прилади і програмне середовище LabVIEW. Алгоритм створення віртуального приладу за допомогою програмного середовища LabVIEW. Цифрове опрацювання і генерування сигналів у середовищі LabVIEW. Апаратні і програмні засоби вводу-виводу даних.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на початку кожного заняття; перевірка виконання індивідуальний завдань студентів та контрольних робіт; перевірка виконання та захист лабораторних робіт; тестова перевірка і оцінка знань. Діагностику знань студентів реалізовано підсумковим тестуванням та екзаменаційним контролем.
Критерії оцінювання результатів навчання: • захист письмових звітів з лабораторних робіт, усне опитування (30%),
• підсумковий контроль (70%, контрольний захід, диференційований залік): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дорожовець М. Основи метрології та вимірювальної техніки. Підручник: у двох томах / М. Дорожовець, В. Мотало, Б. Стадник, В. Василюк, Р. Борек, А Ковальчик // Вимірювальна техніка [Текст] / За ред Б. Стадника.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2005.- Т. 2.- 656 c. ISBN 966-553-310-8
2. Дорожовець М. Уніфікуючі перетворювачі інформаційного забезпечення мехатронних систем. Посібник / М. Дорожовець, О. Івахів, В. Мокрицький - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2007.
3. Дорожовець М. Аналогово-цифрові перетворювачі. Навчальний посібник / М. Дорожовець, В. Мокрицький - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013.
4. Орнатский П.П. Автоматические измерения и приборы [Текст] / П.П. Орнатский.- , 1986.- 504 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджено вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).