Проєктування віртуальних систем збирання даних
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.097
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: к.т.н., доцент Мокрицький Володимир Олексійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
• загальні компетентності:
• знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
• навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
• здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
• фахові компетентності:
• знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів експериментальної інформатики;
• здатність застосовувати комплексний підхід до вирішення експериментальних завдань із застосуванням засобів інформаційно-вимірювальної техніки та прикладного програмного забезпечення;
• здатність демонструвати знання і розуміння математичних принципів і методів, необхідних для створення віртуальних засобів вимірювання та інформаційно-вимірювальної техніки (ФК08);
• здатність розробляти програмне, апаратне та метрологічне забезпечення ком’ютеризованих інформаційно-вимірювальних систем)
• фахові компетентності професійного спрямування:
• базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння функціонального призначення, принципів побудови та роботи засобів інформаційного забезпечення мехатронних та робототехнічних систем;
• здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для створення, опрацювання і аналізу математичних моделей засобів інформаційного забезпечення в мехатроніці та роботиці, використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення віртуальних мехатронних приладів і систем та аналізу фізичних величин, що застосовуються в наукових експериментах, реальних лабораторних і промислових установках;
• Здатність проводити експериментальне дослідження засобів інформаційного забезпечення в мехатроніці та робототиці, документувати результати експерименту та робити висновки на основі їх аналізу
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- вміти знаходити обґрунтовані рішення при складанні структурної, функціональної та принципової схем засобів інформаційно-вимірювальної техніки
- вміти вибирати, виходячи з технічної задачі, стандартизований метод оцінювання та вимірювального контролю характерних властивостей продукції та параметрів технологічних процесів
- вміти використовувати інформаційні технології при розробці програмного забезпечення для опрацювання вимірювальної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізит: Основи інформаційних технологій в приладобудуванні. Інформаційне забезпечення в приладобудуванні
– кореквізити: Проектування механічних елементів систем комп'ютеризованого виробництва. Елементи керування виконавчими пристроями. Основи мікросистемної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є однією з ключових у спеціалізації інформаційні технології в приладобудуванні і готує спеціалістів-бакалаврів з проектування мехатронних систем та систем збирання інформації з застосуванням віртуальних засобів, розроблених передовими фірмами світу
Опис: Тема 1. Вступ. Загальні відомості про віртуальні прилади та програмне середовище LabVIEW.
Тема 2. Віртуальні прилади як продукт застосування програмного середовища LabVIEW.
Тема 3. Принципи обміну інформацією між комп’ютером і довкіллям у ВП збирання даних за допомогою програмного середовища LabVIEW.
Тема 4. Алгоритм створення віртуального приладу за допомогою програмного середовища LabVIEW.
Тема 5. Структури і управління циклами.
Тема 6. Цифрове опрацювання і генерування сигналів у середовищі LabVIEW.
Тема 7. Автоматизація процесів вимірювання, контролю і керування. Апаратні і програмні засоби вводу-виводу даних.
Тема 8. Мікропроцессорне керування. Контролери.
Тема 9. Огляд пристроїв і систем вводу-виводу фірми National Instruments.
Тема 10. Дистанційний навчальний і науковий експеримент з використанням LabVIEW.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, лабораторні роботи, тести. Екзамен: письмовий тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - максимальна оцінка в балах:
1. Усне опитуванняпід час занять – 6 балів
2. Лабораторні роботи – 24 бали
3. Підсумковий тестовий контроль – 10 балів
Разом за ПК - 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК) -максимальна оцінка в балах:
1. Письмова компонента - 50 балів
2. Усна компонента - 10 балів
Разом за ЕК - 60 балів
Всього за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Дорожовець М.М., Івахів О.В., Мокрицький В.О. Уніфікуючі перетворювачі інформаційного забезпечення мехатроннихї систем: Навч. посібник – Львів, вид-во національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 304 с.
• Евдокимов Ю.К., Линдваль В.Р., Щербаков Г.И. LabVIEW для инженера: от виртуальной модели до реального прибора. Практическое руководство для работы в програмной среде LabVIEW. - М.: ДМК Пресс, 2007. – 400 с.
• Трэвис Дж., Кринг Дж. LabVIEW для всех. - М.: ДМК Пресс, 2008. – 880 с.
• ni.com/russia. LabVIEW – Вводный курс
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).