Проєктування віртуальних систем збирання даних
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.097
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: к.т.н., доцент Мокрицький Володимир Олексійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
• загальні компетентності:
• знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
• навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
• здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
• фахові компетентності:
• знання і розуміння наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів експериментальної інформатики;
• здатність застосовувати комплексний підхід до вирішення експериментальних завдань із застосуванням засобів інформаційно-вимірювальної техніки та прикладного програмного забезпечення;
• здатність демонструвати знання і розуміння математичних принципів і методів, необхідних для створення віртуальних засобів вимірювання та інформаційно-вимірювальної техніки (ФК08);
• здатність розробляти програмне, апаратне та метрологічне забезпечення ком’ютеризованих інформаційно-вимірювальних систем)
• фахові компетентності професійного спрямування:
• базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння функціонального призначення, принципів побудови та роботи засобів інформаційного забезпечення мехатронних та робототехнічних систем;
• здатність застосовувати сучасне програмне забезпечення для створення, опрацювання і аналізу математичних моделей засобів інформаційного забезпечення в мехатроніці та роботиці, використовувати сучасні інженерні та математичні пакети для створення віртуальних мехатронних приладів і систем та аналізу фізичних величин, що застосовуються в наукових експериментах, реальних лабораторних і промислових установках;
• Здатність проводити експериментальне дослідження засобів інформаційного забезпечення в мехатроніці та робототиці, документувати результати експерименту та робити висновки на основі їх аналізу
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
- вміти знаходити обґрунтовані рішення при складанні структурної, функціональної та принципової схем засобів інформаційно-вимірювальної техніки
- вміти вибирати, виходячи з технічної задачі, стандартизований метод оцінювання та вимірювального контролю характерних властивостей продукції та параметрів технологічних процесів
- вміти використовувати інформаційні технології при розробці програмного забезпечення для опрацювання вимірювальної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізит: Основи інформаційних технологій в приладобудуванні. Інформаційне забезпечення в приладобудуванні
– кореквізити: Проектування механічних елементів систем комп'ютеризованого виробництва. Елементи керування виконавчими пристроями. Основи мікросистемної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є однією з ключових у спеціалізації інформаційні технології в приладобудуванні і готує спеціалістів-бакалаврів з проектування мехатронних систем та систем збирання інформації з застосуванням віртуальних засобів, розроблених передовими фірмами світу
Опис: Тема 1. Вступ. Загальні відомості про віртуальні прилади та програмне середовище LabVIEW.
Тема 2. Віртуальні прилади як продукт застосування програмного середовища LabVIEW.
Тема 3. Принципи обміну інформацією між комп’ютером і довкіллям у ВП збирання даних за допомогою програмного середовища LabVIEW.
Тема 4. Алгоритм створення віртуального приладу за допомогою програмного середовища LabVIEW.
Тема 5. Структури і управління циклами.
Тема 6. Цифрове опрацювання і генерування сигналів у середовищі LabVIEW.
Тема 7. Автоматизація процесів вимірювання, контролю і керування. Апаратні і програмні засоби вводу-виводу даних.
Тема 8. Мікропроцессорне керування. Контролери.
Тема 9. Огляд пристроїв і систем вводу-виводу фірми National Instruments.
Тема 10. Дистанційний навчальний і науковий експеримент з використанням LabVIEW.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, лабораторні роботи, тести. Екзамен: письмовий тестовий контроль, усне опитування
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) - максимальна оцінка в балах:
1. Усне опитуванняпід час занять – 6 балів
2. Лабораторні роботи – 24 бали
3. Підсумковий тестовий контроль – 10 балів
Разом за ПК - 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК) -максимальна оцінка в балах:
1. Письмова компонента - 50 балів
2. Усна компонента - 10 балів
Разом за ЕК - 60 балів
Всього за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: • Дорожовець М.М., Івахів О.В., Мокрицький В.О. Уніфікуючі перетворювачі інформаційного забезпечення мехатроннихї систем: Навч. посібник – Львів, вид-во національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 304 с.
• Евдокимов Ю.К., Линдваль В.Р., Щербаков Г.И. LabVIEW для инженера: от виртуальной модели до реального прибора. Практическое руководство для работы в програмной среде LabVIEW. - М.: ДМК Пресс, 2007. – 400 с.
• Трэвис Дж., Кринг Дж. LabVIEW для всех. - М.: ДМК Пресс, 2008. – 880 с.
• ni.com/russia. LabVIEW – Вводный курс
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).