Комп'ютерне опрацювання інформації, частина 1
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.05.E.143
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Микитин Ігор Петрович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання сучасних методів опрацювання і аналізу результатів вимірювального експерименту.
• Знання основних принципів побудови алгоритмів моделювання вимірювальних процесів та опрацювання вимірювальної інформації.
• Знання алгоритмів розв’язку системи рівнянь, моделювання прямого та зворотнього перетворення Фур’є в тригонометричній та експоненційній формі.
• Знання методів виведення та дослідження комплексної частотної характеристики, амплітудно-частотної та фазо-частотної характеристики вимірювальних схем, розрахунок похибок перетворення аналогових ланок вимірювальних кіл методом Монте-Карло.
• Знання методів розрахунку інтегральних характеристик випадкових величин та випадкових процесів. Алгоритм побудови гістограми та статистичної функції розподілу випадкових величин.
• Уміння програмування у програмному середовищі С++. Особливості роботи з комплексними числами у програмному середовищі С++.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Моделювання вимірювальних процесів на комп'ютерах.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та завдання курсу, його місце в системі інших дисциплін. Основні оператори та функції С++. Визначення інтегралу функції методом прямокутників, трапецій, Сімпсона та методом Монте Карло. Апроксимація результатів вимірювального експерименту поліномом n-ого степеня. Розв’язок системи рівнянь методом Гауса-Жордана. Числові характеристики випадкової величини. Статистичний ряд. Гістограма. Статистична функція розподілу. Числові характеристики системи двох випадкових величин. Характеристики випадкових функцій (процесів). Стаціонарність та ергодичність випадкового процесу. Пряме та зворотнє перетворення Фур’є. Комплексні числа. Характеристики перетворення динамічної лінійної системи за часом. Перетворення Лапласа. Комплексна частотна характеристика. Дослідження похибки комплексної частотної характеристики електричних кіл методом Монте Карло.
Методи та критерії оцінювання: • лабораторні роботи (20%),
• розрахункова робота (20 %),
• контрольний захід – екзамен (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В.Т.Маликов, Р.Н.Кветный. Вычислительные методы и применение ЭВМ. К.: Выща шк., 1989.-213с.
2. Е. Шрюфер. Обробка сигналів. Цифрова обробка дискретизованих сигналів. К.: Либідь, 1992. -296с.
3. Е.С.Вентцель. Теория вероятностей. Л.: 1990 -572с.
4. В.В.Иванов. Методы вычислений на ЭВМ: Справочное пособие. Киев: Наук.думка, 1986. – 584с.
5. Б.П.Прокофьев, Н.Н.Сухарев, Ю.Е.Храмов. Графические средства Turbo C и Turbo C++. М.: Финансы и статистика, 1992.-160 с.
6. А.Я.Архангельский. Программирование в C++Builder 6. М.: ЗАО «Издательство БИНОМ», 2002г. – 1115 с
7. Шамис В.А. Borland C++ Builder 6. Для профессионалов. СПб.: Питер, 2005. – 798 с.
8. Стивен Прата. Язык программирования С. Лекции и упражнения. Пер. с англ. К.: Изд. «ДиаСофт», 2000. – 432 с.
9. Івах Р.М., Домінюк Т.І., Микитин І.П., Питель І.Д., Яцишин С.П. Інструкції до лабораторних робіт з курсу "Компютерна обробка вимірювальної інформації". Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).