Фізика, частина 1

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Товстюк Наталія Корніївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: створити майбутньому спеціалістові надійний фундамент на якому ґрунтується його наступна спеціальна підготовка; дати йому можливість орієнтуватися в основних фізичних ідеях, модельних підходах, та фізично грамотно їх використовувати; допомогти орієнтуватися в потоці науково-технічної інформації.
Завдання: Вивчення фізики передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальних компетентностей: ЗК1 ? набуття базових знань фундаментальних розділів математики та фізики в обсязі, необхідному для володіння математичним апаратом галузі знань «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка», здатність вико¬ристо¬ву-вати математичні методи та фізичні ефекти в обраній професії; ЗК3 ? набуття базових знань з хімії, теоретичної механіки та матеріалознавства в обсязі, необхідному в галузі «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка»; ЗК4 ? набуття базових знань з соціальної, природної та техногенної безпеки; Фахових компетентностей: ФК4 ? набуття базових уявлень про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювальної техніки; ? формування навиків самостійного планування, проведення фізичного експерименту та обробки його результатів; ? формування у студентів навиків розв’язування задач з різних областей фізики, пов’язаних із розв’язуванням у майбутньому інженерних задач відповідно до профілю підготовки; ? створення достатньо широкої теоретичної підготовки з метою допомогти студентам застосовувати у своїй професійній діяльності нові, сучасні фізичні ідеї та принципи.
Результати навчання: У результаті вивчення фізики здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу нових ідей при діях в нестандартних ситуаціях, критичності та самокритичності при аналізі цих ідей; здатність до критичного осмислення і застосування основних теорій, методів та принципів природничих наук. здатність самостійно оволодівати знаннями, виконуючи пошук, оброблення та аналіз інформації з різних усних, письмових та електронних джерел; визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків; здатність до критичного осмислення і застосування основних теорій, методів та принципів фізики; здатність складати тексти, робити презентації та повідомлення; У результаті вивчення фізики здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР1 ? Знання основ сучасних методів і засобів вимірювання, контролю та випробувань; УМ1 ? Уміння планувати експериментальні дослідження, обґрунто¬вувати вибір їхнього апаратного і програмного забезпечення, опрацьовувати отримані результати та подавати їх у потрібній формі; АіВ4 ? здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни : лінійна алгебра та аналітична геометрія, математичний аналіз, диференціальні рівняння та рівняння мат. фізики, фізика за школу Супутні і наступні навчальні дисципліни : Основи метрології та вимірювальної техніки, Теорія електричних сигналів і кіл, Методи та засоби вимірювань електричних величин
Короткий зміст навчальної програми: Курс фізики складається з 15 лекцій, 15 практичних і 15 лабораторних занять у I-му семестрі. Лекційний курс охоплює розділи, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики і термодинаміки, електростатики та постійного струму. Лабораторні роботи виконуються в електричній і оптичній лабораторіях. Студенти письмово опитуються після завершення кожної теми, а в кінці семестру здають розрахунково - графічну роботу. В кінці I семестру студенти складають екзамени.
Опис: Кінематика і динаміка поступального руху твердого тіла. Кінематика і динаміка обертального руху твердого тіла. Механічні коливання і хвилі. Молекулярно-кінетична теорія ідеальних газів. Основи термодинаміки. Електричне поле в вакуумі. Діелектрики і провідники в електричному полі. Постійний електричний струм.
Методи та критерії оцінювання: Максимальна оцінка в балах - 100 Поточний контроль (ПК): Лабораторні заняття (20б); Контроль самостійної роботи (15); розрахунково-графічна робота (РГР) – 5 б; Разом за ПК - 40б Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 50 б, усна компонента – 10б. Разом за дисципліну (ПК+ЕК) – 100б
Критерії оцінювання результатів навчання: У процесі поточного та семестрового контролів використовуються наступні методи контролю результатів навчання здобувачів освіти: усне опитування; письмове опитування; практична перевірка; стандартизований контроль. Фронтальне усне опитування здійснюється на лабораторних заняттях. Індивідуальне усне опитування відбувається на лабораторних заняттях а також під час семестрового екзамену. Письмове опитування застосовується під час перевірки самостійної роботи здобувачів освіти, розрахункових робіт, домашніх завдань, семестрового екзамену. Практична перевірка знань здобувачів освіти відбувається під час виконання лабораторних робіт, в процесі виконання яких виявляється сформованість умінь працювати з приладами, проводити вимірювання, виконувати розрахунки, аналізувати отримані результати, робити висновки, оформляти звіт про виконану роботу. При стандартизованому контролі використовується тестова методика з альтернативним вибором відповідей. Тестові завдання використовуються у екзаменаційних білетах і при контролі самостійної роботи здобувачів освіти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, Г.А. Ільчук, Б.М. Романишин. Фізика. Підручник. – Львів: “Афіша”, 2005.-394с • І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, І.М. Кравчук, Б.М. Романишин, В.М. Габа, Ф.М. Гончар. Курс фізики. – Львів, Вид. „Афіша”, 2003 р. • Курс фізики. Під редакцією Лопатинського І.Є., Львів: Бескид Біт, 2002. • Р.Д. Венгренович, М.О. Стасик. Фізика. Підручник. ? Чернівці: “ДрукАрт”, 2017.-736с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).