Єдність вимірювань у кібер-фізичних системах
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.113
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Яцук Василь Олександрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення цієї дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти професійних компетентностей:
Загальні компетентності:
СпК8. Здатність здійснювати технічні заходи із забезпечення метрологічної простежуваності, правильності і повторюваності та відтворюваності результатів вимірювань і випробувань за міжнародними стандартами;
фахові компетентності:
ФКС6.6. Здатність застосовувати сучасні методи і засоби забезпечення єдності вимірювань в кібер-фізичних системах.
Результати навчання: Програмні результати навчання:
ПР2. Знати і розуміти основні поняття метрології, теорії вимірювань, математичного та комп’ютерного моделювання, сучасні методи обробки та оцінювання точності вимірювального експерименту.
ПР3. Розуміти широкий міждисциплінарний контекст спеціальності, її місце в теорії пізнання і оцінювання об’єктів і явищ.
ПР5. Вміти використовувати принципи і методи відтворення еталонних величин при побудові еталонних засобів вимірювальної техніки (стандартних зразків, еталонних перетворювачів, еталонних засобів вимірювання).
ПР14. Знати та вміти організовувати процедуру вимірювання, калібрування, випробувань при роботі в групі або окремо.
ПР18. Вільно володіти термінологічною базою спеціальності, розуміти науково-технічну документацію державної метрологічної системи України, міжнародні та міждержавні рекомендації та настанови за спеціальністю.
ПР20. Вміти створювати технічні звіти та іншу нормативно-технічну документацію державною мовою.
ПР22. Знати та вміти використовувати технології розробки програмно-апаратного забезпечення вбудованих мікропроцесорних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: основи метрологічного забезпечення; інформаційно-вимірювальні технології.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
вимірювання в промисловості;
метрологічне забезпечення виробництва.
Короткий зміст навчальної програми: Курс охоплює питання забезпечення єдності вимірювань та випробувань, особливостей побудови національної системи еталонів, шляхів її вдосконалення і схем оперативного метрологічного контролювання різноманітних засобів вимірювання, коректного використання в метрологічній роботі еталонів і зразкових засобів вимірювання, стратегії і перспектив розвитку системи технічного регулювання України, міжнародних нормативних документів, основ уповноваження (авторизації), сучасних інтелектуальних систем вимірювань, сучасний стан засобів метрологічного забезпечення вимірювання заданої фізичної величини, шляхи покращення технічних характеристик зразкових та робочих засобів вимірювання електричних та магнітних величин.
Опис: ЗАСОБИ НИЖНІІХ РІВНІВ КІБЕРФІЗИЧНИХ СИСТЕМ
Особливості калібрування вимірювальних каналів на місці експлуатації.
ПОБУДОВА КФС ПІДВИЩЕНОЇ МЕТРОЛОГІЧНОЇ НАДІЙНОСТІ
ПРЕЦИЗІЙНІ ПЕРЕНОСНІ КАЛІБРАТОРИ НАПРУГИ
ПЕРЕНОСНІ КАЛІБРАТОРИ НАПРУГИ І ОПОРУ СИСТЕМНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
Структура засобів дистанційного калібрування вимірювальних каналів
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЄДНОСТІ ВИМІРЮВАНЬ В ІНФОРМАЦІЙНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ СИСТЕМАХ ОБЛІКУ СПОЖИТОГО ТЕПЛА
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЄДНОСТІ ВИМІРЮВАНЬ В СИСТЕМАХ ДЛЯ ФІЗИКО-ХІМІЧНИХ ВИМІРЮВАНЬ
ВБУДОВУВАНІ ЗАСОБИ ДЛЯ КАЛІБРУВАННЯ ВИМІРЮВАЛЬНИХ КАНАЛІВ КФС
АВТОМАТИЧНЕ КОРИГУВАННЯ ПОХИБОК
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ЗАСОБІВ ВИМІРЮВАННЯ АКТИВНИХ ТА ПАСИВНИХ ЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИН
ДИСТАНЦІЙНЕ КОРИГУВАННЯ ПОХИБОК
ПРАКТИЧНЕ ВПРОВАДЖЕННЯ ВУЗЛІВ ВІДДАЛЕНОГО КАЛІБРУВАННЯ
Методи та критерії оцінювання: Використовуються такі методи оцінювання рівня знань:
- поточний контроль, розв’язування задач, оформлення звітів з лабораторних робіт;
- підготовка і захист розрахункових робіт;
- проведення семестрового заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів в 100 бальній шкалі.
Екзаменаційний контроль всього 70 балів. в тому числі письмова частина 50 балів і усна частина 20 балів.
Поточний контроль всього 30 балів, в тому числі лабораторні заняття - 15 балів; розрахункова робота №1 - 15 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1 Яцук В.О., Малачівський П.С. Методи підвищення точності вимірювань. Львів: Вид-тво “Бескид-біт”, 2008. – 368 с.
2 За ред. проф. Є.С. Поліщука Вимірювальні перетворювачі (сенсори) Підручник. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2015. – 584 с.
3 Поліщук Є.С., Дорожовець М.М., Яцук В.О., Ванько В.М., Бойко Т.Г. Метрологія та вимірювальна техніка Підручник. – 2-е вид., доп. та пере-робл. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2012. – 544 с.
4. Monograph, S Yatsyshyn, B. Stadnyk, Editors, Cyber-Physical Systems: Metrological Issues. Internat. Frequency sensor association publishing, S.L., Barcelona, Spain, 2016, 326 p.
5. За ред. проф. А.О. Мельника Кіберфізичні системи: технології збору даних Монографія. Львів: «Магнолія 2006», 2019. 176 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).