Електронні пристрої мехатронних засобів
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.02.E.057
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: к.т.н., доцент Мокрицький Володимир Олексійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
• здатність застосовувати професійні знання й уміння у практичних ситуаціях (ЗК01);
• здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК08).
фахові компетентності:
• набуття базових уявлень про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювальної техніки (ФК4);
• набуття базових уявлень про функціонування та проектування цифрових і аналогових вузлів засобів вимірювальної техніки (ФК6);
• здатність вибирати методи і засоби вимірювань, випробувань і контролю, виконувати експериментальні дослідження продукції, процесів та опрацьовувати отримані результати (ФК10).
фахові компетентності професійного спрямування:
• набуття знання елементної бази, принципів побудови, функціонування, основних параметрів і характеристик електромеханічних, оптико-механічних та механічних компонентів засобів мехатроніки, сучасних методів їх моделювання і розрахунку (ФКС 2.3);
• здатність застосовувати сучасні методи і засоби їх проектування та моделювання, конструювання електронних, механічних, електромеханічних та оптико-механічних вузлів мехатроніки (ФКС 2.5);
• здатність виготовляти і оформляти відповідно до правил та вимог стандартів методичні та нормативні документи, технічну документацію (в тому числі функціональні, структурні та електричні принципові схеми, конструкторську документацію) на засоби мехатроніки, використовуючи сучасні методи та засоби, і вміти описувати їх принцип роботи (ФКС 2.6)
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
1. ПР01. Вміти знаходити обґрунтовані рішення при складанні структурної, функціональної та принципової схем засобів інформаційно-вимірювальної техніки
2. ПР04. Вміти вибирати, виходячи з технічної задачі, стандартизований метод оцінювання та вимірювального контролю характерних властивостей продукції та параметрів технологічних процесів.
3. ПР06. Вміти використовувати інформаційні технології при розробці програмного забезпечення для опрацювання вимірювальної інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізити: Теорія електричних кіл. Вступ до вимірювальної електроніки
– кореквізити: Вступ у мехатроніку. Комп`ютерне конструювання електронних пристроїв мехатронних засобів
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Електронні пристрої мехатронних засобів» є важливою частиною інженерної підготовки фахівців в області мехатроніки – технічної науки, що поєднує механіку та мікроелектроніку. Прогрес сучасної техніки широко базується на застосуванні електронних пристроїв. При вивченні курсу студенти повинні зрозуміти принципи дії і можливості найпоширеніших елементів електронних пристроїв, уміти грамотно формулювати вимоги до них і кваліфіковано вибирати їх при розробці електронних пристроїв
Опис: Тема №1. Вступ. Мета і задачі курсу.
Тема №2. Напівпровідникові резистори.
Тема №3. Напівпровідникові діоди.
Тема №4. Біполярні транзистори. Тиристори.
Тема №5. Польові транзистори.
Тема №6. Інтегральні мікросхеми (ІМС).
Тема №7. Загальні відомості про підсилювачі.
Тема №8. Багатокаскадні підсилювачі з резистивно-ємнісними міжкаскадними зв'язками.
Тема №9. Підсилювачі потужності.
Тема №10. Підсилювачі постійного струму (ППС).
Тема №11. Зворотні зв'язки у підсилювачах. Операційні підсилювачі (ОП).
Тема №12. Основні схеми ввімкнення ОП, їх основні показники і характеристики, застосування.
Тема №13. Вибірні підсилювачі та активні фільтри, їх різновидності та основні характеристики.
Тема №14. Автогенератори.
Тема №15. Цифрові мікроелектронні пристрої та складні логічні вузли.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування, тести. Екзамен: письмовий тестовий контроль, усне опитування.
ПР 01. Поточний контроль: перевірка виконання задач з практичних занять; перевірка виконання та оформлення звітів з лабораторних робіт; захист звітів з лабораторних робіт
ПР 04. Поточний контроль – усне та фронтальне опитування
ПР 06. Поточний контроль: перевірка виконання та захист контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК):
1. Усне опитування – 6 балів
2. Поточний тестовий контроль – 10 балів
3. Лабораторні роботи – 24 бали
Разом за ПК - 40 балів
Екзаменаційний контроль (ЕК):
1. Письмова компонента - 50 балів
2. Усна компонента - 10 балів
Разом за ЕК - 60 балів
Всього за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: В навчальному процесі передбачено наступні методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: усне індивідуальне, комбіноване і фронтальне опитування на початку кожного заняття; перевірка виконання індивідуальний завдань студентів та контрольних робіт; перевірка виконання та захист лабораторних робіт; тестова перевірка і оцінка знань. Діагностику знань студентів реалізовано підсумковим тестуванням та екзаменаційним контролем.
Рекомендована література: • Конспект лекцій з курсу "Електронні пристрої мехатронних засобів" для студентів спеціальності 152 Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка (Спеціалізація «Прилади і системи точної механіки») / Укл.: В.О. Мокрицький – Львів: НУ “Львівська політехніка”, 2018. - 252 с.
• Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Електроніка і мікросхемотехніка. Підручник, 2-е видання. – К.: «Каравела», 2009 р. – 416 с.
• Щупляк Н.М. Основи електроніки і мікроелектроніки. http://dmtc.org.ua/., 2012.
• Изъюрова Г.И. и др. Расчет электронных схем. Примеры и задачи: Учеб. пособие для вузов по спец. электрон. техники. – М.: Высшая шк., 1987. - 335 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджено вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).