Електротехніка в інформаційно-вимірювальних технологіях

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.011
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Рендзіняк Сергій Йосипович к.т.н., доц. Гамула Петро Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з метрології, вимірювальної техніки та приладобудування в галузі електротехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно вибирати необхідні електротехнічні, електронні та електровимірювальні пристрої і вміли правильно їх експлуатувати та розробляти технічні завдання на вимірювання електричних сигналів в електротехнічних системах. Вказана мета досягається вивченням наступних питань: – основні закони теорії лінійних електричних кіл та методи їх аналізу; – основи теорії електричних сигналів та їх перетворення в електричних колах.
Завдання: загальні компетентності: – набуття базових знань електротехніки для засвоєння дисциплін в галузі знань “метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка”; – здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; – базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; – креативність, здатність до системного мислення; – розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набутих знань; фахові компетентності: – здатність застосовувати теорію електричних кіл, при проектуванні елементів вимірювальних систем; – здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин; – базові знання в галузі електричної інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – здатність до застосування знань на практиці; – мати дослідницькі навички; – базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення вимірювальних пристроїв; – уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • основні закони теорії лінійних електричних кіл та основні методи їх аналізу; • застосування основних електротехнічних пристроїв та електровимірювальних приладів; • електротехнічна термінологія; • застосовування математичних методів для розв'язання практичних задач електротехніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика • Фізика • Основи метрології та вимірювальної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Основи теорії лінійних електричних кіл, методи аналізу усталених та перехідних процесів у лінійних колах, основні методи інженерного аналізу електричних кіл. Основні розділи: основні поняття електричних кіл; лінійні електричні кола постійного і синусоїдного струмів; резонансні явища в електричних колах, аналіз перехідних процесів лінійних електричних кіл.
Опис: 6
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання курсу «Електротехніка у інформаційно-вимірювальних технологіях» використовуються такі методи оцінювання рівня знань: ? поточний контроль знань студентів під час проведення занять; ? проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання контрольної роботи та опитування на практичних заняттях (20%); • захист розрахунково-графічної роботи (20%); • підсумковий семестровий контроль: екзамен (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Костін М.О., Шейкіна О.Г. Теоретичні основи електротехніки: Підручник у 3 т. – Д.: Вид-во Дніропетр. Нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В.Лазаряна, 2011. 2. Баскаков С.И. Радиотехнические цепи и сигналы: Учеб. для вузов. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Высш. шк., 1988. – 448 с. 3. Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник / М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна, О.Є. Гамола, В.І. Горячко, В.С. Мадай, В.С. Маляр, С.Й. Рендзіняк, М.О. Соколовський, П.Г. Стахів, Я.Я. Чепурний, М.П. Дивак; за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Електротехніка в інформаційно-вимірювальних технологіях

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.010
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Рендзіняк Сергій Йосипович Гамула Павло Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання: – здатність застосовувати теорію електричних кіл, при проектуванні елементів вимірювальних систем; – здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин; – базові знання в галузі електричної інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – здатність до застосування знань на практиці; – мати дослідницькі навички; – базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення вимірювальних пристроїв; – уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - фізика - вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст: «Електротехніка в інформаційно-вимірювальних технологіях» дає основні поняття теорії електричних сигналів та кіл, властивості структурних елементів, а також основні електротехнічні закони. Тут подаються основи теорії лінійних електричних кіл, основні методи інженерного аналізу електричних кіл, методи аналізу усталених та перехідних процесів у лінійних колах, елементи загальної теорії електричних сигналів, особливості передачі детермінованих сигналів через електричні кола, вплив випадкових сигналів на інформаційні процеси. Основними розділами є: основні поняття електричних кіл; лінійні електричні кола постійного і синусоїдного струмів; аналіз перехідних процесів лінійних електричних кіл, елементи загальної теорії електричних сигналів, спектральне подання сигналів, динамічне подання сигналів лінійні електричні фільтри, дискретні та цифрові сигнали, перетворення детермінованих сигналів лінійними електричними колами, випадкові сигнали.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (40 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Література 1.Рендзіняк С.Й Основи електротехніки та електроніки. Конспект лекцій для студентів ІКНІТ базового напряму підготовки 6.0804 – комп’ютерні науки. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010. – 84 с. Номер реєстрації 3210 від 7 жовтня 2010 р. 2. Луцик Я.Т Електротехнічні матеріали (конспект лекцій) Львів: Вид-во НУ ”Львівська політехніка”.– 2012 (реєстр.№ 4282 від 19.06.2012 р.) 3. Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Електричні кола. Навч. посібник Львів:Видавниц¬тво Львівської по-літехніки – 2012 – 312с 4. Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко Основи теорії електронних кіл: Електронний підручник Львів: Видавництво Національного уні-верситету «Львівська політехніка», 2008. – 332 с 5. В.С.Руденко, В.И.Сенько, В.В.Трифонюк, Е.Е. Юдин Промышленная электроника К: Техника, 1979. 6. Богородицкий Н.П., Пасынков В.В., Тареев Б.М. Электротехнические материалы. Л.: Энергоатомиздат, 1985. 7. Воробкевич А.Ю., Маляр В.С., Совин Р.Я., Соколовський М.О. Стахів П.Г., Шегедин О.І Збірник задач з теоретич¬них основ електротехніки. Частина 1: Навч.посібник За ред А.Ю.Воробкевича, О.І.Шегедина. К.:Магнолія Плюс, 2004. – 224 с. 8. М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна, О.Є. Гамола, В.І. Горячко, В.С. Мадай, В.С. Маляр,С.Й. Рендзіняк, М.О. Соколовський, П.Г. Стахів, Я.Я. Чепурний, М.П. Дивак; Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник/ за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404с 9. Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П Практикум з електротехніки Львів: НУ “Львівська політехніка”.2013 - 184с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).