Електротехніка в інформаційно-вимірювальних технологіях

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.011
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: д.т.н., проф. Рендзіняк Сергій Йосипович к.т.н., доц. Гамула Петро Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є теоретична та практична підготовка фахівців з метрології, вимірювальної техніки та приладобудування в галузі електротехніки в такому обсязі, щоб вони могли правильно вибирати необхідні електротехнічні, електронні та електровимірювальні пристрої і вміли правильно їх експлуатувати та розробляти технічні завдання на вимірювання електричних сигналів в електротехнічних системах. Вказана мета досягається вивченням наступних питань: – основні закони теорії лінійних електричних кіл та методи їх аналізу; – основи теорії електричних сигналів та їх перетворення в електричних колах.
Завдання: загальні компетентності: – набуття базових знань електротехніки для засвоєння дисциплін в галузі знань “метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка”; – здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; – базові знання фундаментальних наук в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; – креативність, здатність до системного мислення; – розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набутих знань; фахові компетентності: – здатність застосовувати теорію електричних кіл, при проектуванні елементів вимірювальних систем; – здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин; – базові знання в галузі електричної інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – здатність до застосування знань на практиці; – мати дослідницькі навички; – базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення вимірювальних пристроїв; – уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • основні закони теорії лінійних електричних кіл та основні методи їх аналізу; • застосування основних електротехнічних пристроїв та електровимірювальних приладів; • електротехнічна термінологія; • застосовування математичних методів для розв'язання практичних задач електротехніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика • Фізика • Основи метрології та вимірювальної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Основи теорії лінійних електричних кіл, методи аналізу усталених та перехідних процесів у лінійних колах, основні методи інженерного аналізу електричних кіл. Основні розділи: основні поняття електричних кіл; лінійні електричні кола постійного і синусоїдного струмів; резонансні явища в електричних колах, аналіз перехідних процесів лінійних електричних кіл.
Опис: 6
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання курсу «Електротехніка у інформаційно-вимірювальних технологіях» використовуються такі методи оцінювання рівня знань: ? поточний контроль знань студентів під час проведення занять; ? проведення семестрового екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання контрольної роботи та опитування на практичних заняттях (20%); • захист розрахунково-графічної роботи (20%); • підсумковий семестровий контроль: екзамен (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Костін М.О., Шейкіна О.Г. Теоретичні основи електротехніки: Підручник у 3 т. – Д.: Вид-во Дніропетр. Нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В.Лазаряна, 2011. 2. Баскаков С.И. Радиотехнические цепи и сигналы: Учеб. для вузов. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Высш. шк., 1988. – 448 с. 3. Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник / М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна, О.Є. Гамола, В.І. Горячко, В.С. Мадай, В.С. Маляр, С.Й. Рендзіняк, М.О. Соколовський, П.Г. Стахів, Я.Я. Чепурний, М.П. Дивак; за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Електротехніка в інформаційно-вимірювальних технологіях

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.010
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Рендзіняк Сергій Йосипович Гамула Павло Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання: – здатність застосовувати теорію електричних кіл, при проектуванні елементів вимірювальних систем; – здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин; – базові знання в галузі електричної інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; – здатність до застосування знань на практиці; – мати дослідницькі навички; – базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення вимірювальних пристроїв; – уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - фізика - вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст: «Електротехніка в інформаційно-вимірювальних технологіях» дає основні поняття теорії електричних сигналів та кіл, властивості структурних елементів, а також основні електротехнічні закони. Тут подаються основи теорії лінійних електричних кіл, основні методи інженерного аналізу електричних кіл, методи аналізу усталених та перехідних процесів у лінійних колах, елементи загальної теорії електричних сигналів, особливості передачі детермінованих сигналів через електричні кола, вплив випадкових сигналів на інформаційні процеси. Основними розділами є: основні поняття електричних кіл; лінійні електричні кола постійного і синусоїдного струмів; аналіз перехідних процесів лінійних електричних кіл, елементи загальної теорії електричних сигналів, спектральне подання сигналів, динамічне подання сигналів лінійні електричні фільтри, дискретні та цифрові сигнали, перетворення детермінованих сигналів лінійними електричними колами, випадкові сигнали.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (40 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма)
Рекомендована література: Література 1.Рендзіняк С.Й Основи електротехніки та електроніки. Конспект лекцій для студентів ІКНІТ базового напряму підготовки 6.0804 – комп’ютерні науки. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010. – 84 с. Номер реєстрації 3210 від 7 жовтня 2010 р. 2. Луцик Я.Т Електротехнічні матеріали (конспект лекцій) Львів: Вид-во НУ ”Львівська політехніка”.– 2012 (реєстр.№ 4282 від 19.06.2012 р.) 3. Маляр В.С. Теоретичні основи електротехніки. Електричні кола. Навч. посібник Львів:Видавниц¬тво Львівської по-літехніки – 2012 – 312с 4. Ю.Я. Бобало, Б.А. Мандзій, П.Г. Стахів, Л.Д. Писаренко, Ю.І. Якименко Основи теорії електронних кіл: Електронний підручник Львів: Видавництво Національного уні-верситету «Львівська політехніка», 2008. – 332 с 5. В.С.Руденко, В.И.Сенько, В.В.Трифонюк, Е.Е. Юдин Промышленная электроника К: Техника, 1979. 6. Богородицкий Н.П., Пасынков В.В., Тареев Б.М. Электротехнические материалы. Л.: Энергоатомиздат, 1985. 7. Воробкевич А.Ю., Маляр В.С., Совин Р.Я., Соколовський М.О. Стахів П.Г., Шегедин О.І Збірник задач з теоретич¬них основ електротехніки. Частина 1: Навч.посібник За ред А.Ю.Воробкевича, О.І.Шегедина. К.:Магнолія Плюс, 2004. – 224 с. 8. М. В. Говикович, А.Ю. Воробкевич, Н.П. Мусихіна, О.Є. Гамола, В.І. Горячко, В.С. Мадай, В.С. Маляр,С.Й. Рендзіняк, М.О. Соколовський, П.Г. Стахів, Я.Я. Чепурний, М.П. Дивак; Теоретичні основи електротехніки. Част. 2. Збірник задач: Навчальний посібник/ за ред.. П.Г. Стахіва.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014.- 404с 9. Коруд В.І., Мадай В.С., Мусихіна Н.П Практикум з електротехніки Львів: НУ “Львівська політехніка”.2013 - 184с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).