Актуатори та сенсори робототехніки

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.05.E.136
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: доцент Ришковський Олександр Павлович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати різновиди та принципи роботи сучасних сенсорів, їх класифікацію, області та особливості застосування, • знати принципи побудови МЕМС і НЕМС (мікро-електромеханічних і нано-електромеханічних) сенсорів, • знати різновиди та принципи роботи сучасних актуаторів, їх класифікацію, області та особливості застосування в робототехніці • призначення та структурні схеми ввімкнення сучасних сенсорів і актуаторів в інформаційно-вимірювальних системах, • вміти самостійно вибирати відповідні сучасні сенсори, актуатори, методи вимірювання в залежності від поставленої вимірювальної задачі і умов проведення експерименту та необхідної точності вимірювань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи метрології та вимірювальної техніки, • Електротехнічні матеріали, • Методи та засоби вимірювання неелектричних величин
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація сучасних сенсорів фізичних величин. Сенсори механічних величин. Сенсори оптичних величин. Сенсори геометричних розмірів. Сенсори магнітних величин. Сенсори параметрів руху твердих тіл. Сенсори температури. Сенсори оптичного випромінювання. Сенсори хімічного складу речовин і іонізуючого випромінювання. Принципи побудови МЕМС і НЕМС (мікро-електромеханічних і нано-електромеханічних) сенсорів. Актуатори, принципи фуункціонування, особливості і області використання.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Засоби та методи вимірювань неелектричних величин / За ред. проф. Є.Поліщука,- Львів: "Бескид-Біт", 2008. 1. Поліщук Є.С. Методи та засоби вимірювань неелектричних величин,- Львів, вид. Держ. Універс. “Львівська політехніка”, 2000 р. 2. Датчики : Справочное пособие / Под общ. ре. В.М.Шарапова, Е.С.Полишука. - Москва: Техносфера, 2012.- 624 с. 3. Метрологія та вимірювальна техніка : Підручник — 2-е вид., доп. та переробл. /Є.С.Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Т.Г. Бойко ; 3а ред. Є.С. Поліщука; — Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2012. — 544 с. 4. Вимірювальні сенсори (сенсори). — Підручник: Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, В.М. Ванько, Ю.В. Яцук. — Вид-во Нац. Ун-ту «Львів. Політехніка», 2015. — 584 с. 5. Schaumburg H. Sensoren,- B.G.Teubner, Stuttgart, 1992. 6. Hoffmann J. Taschenbuch der Messtechnik, Fachbuchverlag, Leipzig, 2000. 7. Основи метрології та вимірювальної техніки: Підручник: У 2 т./ М. Дорожовець, В. Мотало, Б. Стадник, В. Василюк, Р. Борек, А. Ковальчик; За ред. Б. Стадника. – Львів: вид-во НУ "Львівська політехніка", 2005 8. Поліщук Є.С., М.М. Дорожовець, Б.І. Стадник, О.В. Івахів, Т.Г. Бойко, А. Ковальчик: Засоби та методи вимірювань неелектричних величин: Підручник: /За ред. проф. Є.С. Поліщука. – Львів: вид-во "Бескид Біт", 2008. 9. Поліщук Є.С. Методи та засоби вимірювання неелектричних величин.:Підручник–Львів: вид-во НУ "Львівська Основи метрології та вимірювальної техніки: Підручник: У 2 т./ М. Дорожовець, В. Мотало, Б. Стадник, В. Василюк, Р. Борек, А. Ковальчик; За ред. Б. Стадника. – Львів: вид-во НУ "Львівська політехніка", 2005
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).