Оцінювання відповідності продукції, послуг та персоналу
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.116
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: проф. Байцар Роман Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати сучасний підхід до організації роботи з оцінювання відповідності;
- знати основні положення законів України «Про підтвердження відповідності» і «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»;
- знати види діяльності, які охоплює сфера оцінювання відповідності;
- знати процедури оцінювання відповідності у законодавчо регульованій і нерегульованій сферах;
знати механізм підтвердження компетентності, незалежності і професійності акредитованих органів з оцінки відповідності та випробувальних лабораторій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Основи метрології;
- Фізико-хімічні вимірювання.
Короткий зміст навчальної програми: Законодавче і нормативне забезпечення робіт з оцінювання відповідності продукції та послуг. Терміни та визначення в галузі оцінювання відповідності. Модулі та технічні регламенти. Основні принципи державної політики у сфері підтвердження відповідності. Повноваження органів виконавчої влади. Декларування відповідності, декларація про відповідність, національний знак відповідності. Підтвердження відповідності у законодавчо регульованій і законодавчо нерегульованій сферах. Обов’язки робітників і постачальників продукції (послуг), що підлягає підтвердженню відповідності. Державний нагляд за підтвердженням відповідності і оскарження дій уповноважених органів. Фінансування діяльності і оплата робіт з оцінювання відповідності. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері оцінювання відповідності. Акредитація органів з оцінювання відповідності. Міжнародна співпраця.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, контрольна робота (35%);
• підсумковий контроль (контрольний захід; залік): письмово-усна форма (65%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Порядок впровадження модульного підходу оцінки відповідності з урахуванням вимог Директив ЄС: Затвердж. Наказом Держстандарту України від 10.01.99 р., № 2.
2. Самойленко А.А. Сертифікація послуг: Навч. посібник. – К.: Нац. торгов.-екон. Ун-т, 2003. – 144 с.
3. Стригунова М.Н. Сертифікація: теорія і практика: Навч. посібник. – Севастополь, СНУ ЯЕ та П, 2012. -375 с.
4. Черепков С.Т., Кондрашов С.І., Будьоний М.М. М.М. та ін. Технічне регулювання та підтвердження відповідності в Україні: Підручник/С.Т.Черепков, С.І.Кондрашов, М.М.Будьоний та ін. – Харків: вид-во Підручник НТУ «ХПІ», 2010. – 440 с.
5. Величко О.М., Кучерук В.Ю., Гордієнко Т.Б., Севастьянов В.М. Основи стандартизації та сертифікації: Підручник./ О.М.Величко, В.Ю.Кучерук, Т.Б.Гордієнко, В.М.Севастьянов. – Херсон: Олді-плюс, 2013, - 364 с.
6. Грищенко Ф.В. документи міжнародних і європейських організацій стандартизації. Тан, тенденції та перспективи: Монографія/ Ф.В.Грищенко. – К.: ДП «УкрНДНЦ», 2015. – 124 с.
7. Закон України «Про підтвердження відповідності», 2001.
8. Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», 2001.
9. Акредитація органів з оцінки відповідності. Збірник нормативно-правових документів та методичних матеріалів. Серія: Якість, стандартизація метрологія та сертифікація. – Львів: ДЦСМС, 2002, випуск 4. – 62 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Оцінювання відповідності продукції, послуг та персоналу (курсова робота)
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.119
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: проф. Байцар Роман Іванович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати сучасний підхід до організації роботи з оцінювання відповідності;
- знати основні положення законів України «Про підтвердження відповідності» і «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»;
- знати види діяльності, які охоплює сфера оцінювання відповідності;
- знати процедури оцінювання відповідності у законодавчо регульованій і нерегульованій сферах;
знати механізм підтвердження компетентності, незалежності і професійності акредитованих органів з оцінки відповідності та випробувальних лабораторій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Основи метрології;
- Фізико-хімічні вимірювання.
Короткий зміст навчальної програми: Законодавче і нормативне забезпечення робіт з оцінювання відповідності продукції та послуг. Терміни та визначення в галузі оцінювання відповідності. Модулі та технічні регламенти. Основні принципи державної політики у сфері підтвердження відповідності. Повноваження органів виконавчої влади. Декларування відповідності, декларація про відповідність, національний знак відповідності. Підтвердження відповідності у законодавчо регульованій і законодавчо нерегульованій сферах. Обов’язки робітників і постачальників продукції (послуг), що підлягає підтвердженню відповідності. Державний нагляд за підтвердженням відповідності і оскарження дій уповноважених органів. Фінансування діяльності і оплата робіт з оцінювання відповідності. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері оцінювання відповідності. Акредитація органів з оцінювання відповідності. Міжнародна співпраця.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, контрольна робота (35%);
• підсумковий контроль (контрольний захід; залік): письмово-усна форма (65%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Порядок впровадження модульного підходу оцінки відповідності з урахуванням вимог Директив ЄС: Затвердж. Наказом Держстандарту України від 10.01.99 р., № 2.
2. Самойленко А.А. Сертифікація послуг: Навч. посібник. – К.: Нац. торгов.-екон. Ун-т, 2003. – 144 с.
3. Стригунова М.Н. Сертифікація: теорія і практика: Навч. посібник. – Севастополь, СНУ ЯЕ та П, 2012. -375 с.
4. Черепков С.Т., Кондрашов С.І., Будьоний М.М. М.М. та ін. Технічне регулювання та підтвердження відповідності в Україні: Підручник/С.Т.Черепков, С.І.Кондрашов, М.М.Будьоний та ін. – Харків: вид-во Підручник НТУ «ХПІ», 2010. – 440 с.
5. Величко О.М., Кучерук В.Ю., Гордієнко Т.Б., Севастьянов В.М. Основи стандартизації та сертифікації: Підручник./ О.М.Величко, В.Ю.Кучерук, Т.Б.Гордієнко, В.М.Севастьянов. – Херсон: Олді-плюс, 2013, - 364 с.
6. Грищенко Ф.В. документи міжнародних і європейських організацій стандартизації. Тан, тенденції та перспективи: Монографія/ Ф.В.Грищенко. – К.: ДП «УкрНДНЦ», 2015. – 124 с.
7. Закон України «Про підтвердження відповідності», 2001.
8. Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», 2001.
9. Акредитація органів з оцінки відповідності. Збірник нормативно-правових документів та методичних матеріалів. Серія: Якість, стандартизація метрологія та сертифікація. – Львів: ДЦСМС, 2002, випуск 4. – 62 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).