Інформаційне забезпечення в приладобудуванні
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.091
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: доц. Вельган Р. Б.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
• здатність застосовувати професійні знання й уміння у практичних ситуаціях (ЗК01);
• здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК08).
Фахові компетентності:
• набуття базових уявлень про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювальної техніки (ФК4);
• набуття базових уявлень про функціонування та проектування цифрових і аналогових вузлів засобів вимірювальної техніки (ФК6);
• набуття базових знань про будову, роботу та взаємодію основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципи проектування мікропроцесорних інформаційно-вимірювальних комплексів та систем (ФК7).
Фахові компетентності професійного спрямування:
• набуття базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння пристроїв та систем (ФКС 2.2);
• здатність застосовувати сучасні методи і засоби проектування та моделювання, конструювання електронних, механічних, електромеханічних та оптико-механічних вузлів мехатроніки (ФКС 2.5);
• здатність застосовувати сучасні досягнення мікросистемної техніки в інформаційних технологіях приладобудування (ФКС 2.8);
• здатність проектувати, вводити в експлуатацію, обслуговувати роботизовані системи та комплекси (ФКС 2.9)
Результати навчання: Студенти повинні знати:
- сучасну елементну базу та її застосування;
- будову і принцип роботи однокристальних мікрокомп’ютерів, що застосовуються у мехатронних засобах.
Студенти повинні вміти:
- розрізняти та розуміти призначення їх основних елементів контролерів мехатронних засобів, застосовувати комп’ютерну техніку при проектуванні основних вузлів контролерів мехатронних засобів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Фізика;
Теорія електричних кіл;
Інформатика;
Програмне забезпечення мехатронних засобів;
Мікропроцесорні засоби мехатроніки.
Кореквізити:
Електромеханічні та оптикомеханічні вузли мехатроніки;
Конструювання мехатронних засобів
Короткий зміст навчальної програми: Зміст навчального модуля:
Архітектурні розвязки однокристальних мікропроцесорів, мови та програмні засоби аналогових мікропроцесорів, cпеціалізовані модулі архітектури мікросистем, aналогово-цифрове перетворення в мікросистемах, cигнальні процесори DSP.
Опис: 1 Склад інформації, що охоплює перелік інформаційних одиниць або сукупностей, потрібних для розв’язання комплексу задач;
2 Структура інформації та її перетворення.
3 Формування показників документів.
4 Характеристики поширення інформації.
5 Обсяг потоків інформації, маршрути, терміни.
6 Характеристики якості інформації.
7 Способи перетворення інформації.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (30%);
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Banzi M. Getting Started with Arduino / Massimo Banzi. - Sebastopol, CA, USA : O'Reilly Media, 2008, 130 p. URL:
http://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/EL19138/Massimo%20Banzi-Getting%20Started%20with%20Arduino%20-Make%20(2011).pdf
C Programming Tutorial / Tutorials Point. URL:
https://www.tutorialspoint.com/cprogramming/c_pdf_version.htm
Иго Т. Arduino, датчики и сети для связи устройств: Пер. с англ / Т. Иго. - Санкт-Петербург: БХВ-Петербург. - 2015. 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).