Інформаційне забезпечення в приладобудуванні
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.091
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: доц. Вельган Р. Б.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
• здатність застосовувати професійні знання й уміння у практичних ситуаціях (ЗК01);
• здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК08).
Фахові компетентності:
• набуття базових уявлень про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювальної техніки (ФК4);
• набуття базових уявлень про функціонування та проектування цифрових і аналогових вузлів засобів вимірювальної техніки (ФК6);
• набуття базових знань про будову, роботу та взаємодію основних вузлів однокристальних мікроконтролерів та принципи проектування мікропроцесорних інформаційно-вимірювальних комплексів та систем (ФК7).
Фахові компетентності професійного спрямування:
• набуття базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння пристроїв та систем (ФКС 2.2);
• здатність застосовувати сучасні методи і засоби проектування та моделювання, конструювання електронних, механічних, електромеханічних та оптико-механічних вузлів мехатроніки (ФКС 2.5);
• здатність застосовувати сучасні досягнення мікросистемної техніки в інформаційних технологіях приладобудування (ФКС 2.8);
• здатність проектувати, вводити в експлуатацію, обслуговувати роботизовані системи та комплекси (ФКС 2.9)
Результати навчання: Студенти повинні знати:
- сучасну елементну базу та її застосування;
- будову і принцип роботи однокристальних мікрокомп’ютерів, що застосовуються у мехатронних засобах.
Студенти повинні вміти:
- розрізняти та розуміти призначення їх основних елементів контролерів мехатронних засобів, застосовувати комп’ютерну техніку при проектуванні основних вузлів контролерів мехатронних засобів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Фізика;
Теорія електричних кіл;
Інформатика;
Програмне забезпечення мехатронних засобів;
Мікропроцесорні засоби мехатроніки.
Кореквізити:
Електромеханічні та оптикомеханічні вузли мехатроніки;
Конструювання мехатронних засобів
Короткий зміст навчальної програми: Зміст навчального модуля:
Архітектурні розвязки однокристальних мікропроцесорів, мови та програмні засоби аналогових мікропроцесорів, cпеціалізовані модулі архітектури мікросистем, aналогово-цифрове перетворення в мікросистемах, cигнальні процесори DSP.
Опис: 1 Склад інформації, що охоплює перелік інформаційних одиниць або сукупностей, потрібних для розв’язання комплексу задач;
2 Структура інформації та її перетворення.
3 Формування показників документів.
4 Характеристики поширення інформації.
5 Обсяг потоків інформації, маршрути, терміни.
6 Характеристики якості інформації.
7 Способи перетворення інформації.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування, контрольні роботи (30%);
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Banzi M. Getting Started with Arduino / Massimo Banzi. - Sebastopol, CA, USA : O'Reilly Media, 2008, 130 p. URL:
http://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/EL19138/Massimo%20Banzi-Getting%20Started%20with%20Arduino%20-Make%20(2011).pdf
C Programming Tutorial / Tutorials Point. URL:
https://www.tutorialspoint.com/cprogramming/c_pdf_version.htm
Иго Т. Arduino, датчики и сети для связи устройств: Пер. с англ / Т. Иго. - Санкт-Петербург: БХВ-Петербург. - 2015. 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).