Елементи керування виконавчими пристроями
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.03.E.095
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Дейнека Р.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
- здатність застосовувати теорію електричних та магнітних кіл, основні положення теоретичної механіки та матеріалознавства при проектуванні елементів вимірювальних систем (ЗК11);
фахові компетентності:
- здатність застосовувати сучасні методи вимірювання електричних та неелектричних фізичних величин, оцінювати характеристики похибок та непевності вимірювань (ФК2);
- набуття базових уявлень про функціонування та проектування цифрових і аналогових вузлів засобів вимірювальної техніки; (ФК6);
фахові компетентності професійного спрямування:
- набуття базових знань програмного забезпечення засобів вимірювання (ФКC5.10).
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати
- основні принципи і концепції побудови автоматичних систем управління;
- методи та математичний апарат теорії автоматичного керування;
- основні проблеми та перспективи розвитку теорії автоматичного керування.
вміти
- використовувати методи аналізу стійкості і якості автоматичних систем регулювання, а також виконувати їх синтез за заданими технічними характеристиками;
- обґрунтовано вибирати структури і схеми регулювання і керування;
- застосовувати ПК як для дослідження систем керування, так і для управління технологічними об'єктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізит: загальна фізика, вища математика, теорія електричних сигналів і кіл, основи мехатроніки;
– кореквізит: конструювання мехатронних засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни Цією дисципліною ставиться завдання вивчення основних принципів і засобів керування мехатронними засобами, алгоритмів управління та функціонування керуючих систем. В процесі вивчення даної дисципліни розглядаються такі розділи теорії автоматичного керування як будова систем автоматичного керування, види керування, класифікація систем автоматичного керування, передавальні функції систем і ланок, математичне моделювання систем керування і їх частотні характеристики, стійкість систем автоматики та основні її критерії.
Опис: Поняття системи автоматичного керування. Будова системи автоматичного керування. Функціональна схема керування. Види керування. Класифікація систем керування. Передавальна функція. Математична модель системи автоматичного керування. Операторна форма. Типи з’єднань ланок. Типові елементарні ланки і їх передавальні функції. Частотні характеристики ланок і систем. Стійкість ланок та систем автоматичного керування. Методи дослідження стійкості. Критерії стійкості.
Методи та критерії оцінювання: - Потоковий контроль під час виконання практичних, лабораторних і розрахунково-графічних робіт – 30%;
- підсумковий контроль - екзамен (виконання контрольної роботи – 60% , усне опитування – 10% ).
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти. Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок Порядок та критерії виставляння балів та оцінок 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теория автоматического управления. Под ред.. Воронова А.Л. М., "Высшая школа", ч.1, 2 – 1986.
2. Сборник задач по теории автоматического регулирования и управления (под ред.. В.А. Бесекерского) – М., Наука, 1979.
3. Пятин Ю.М. Проектирование элементов измерительных приборов. М., "Высшая школа", 1977.
4. А.В. Кончин. Датчики средств диагностирования машин. М., “Машиностроение”, 1984.
5. Измерения в промышленности. Справочник п/р Профоса П. М. "Металлургия" 1980
6. В.Я. Распопов Приборы первичной информации. Микромеханические приборы. Уч. пособие. Тул. Гос. университет. Тула, 2002 г. 392с.
7. MEMS/NEMS: micro electromechanical systems / nano electro mechanical systems. Edited by Cornelius T. Leondees. Vol. 2,5. University of California, Los Angeles, USA, 2005.
Уніфікований додаток: Інклюзивні освітні послуги (УНІФІКОВАНИЙ ДОДАТОК) Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Академічна доброчесність Академічна доброчесність Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).