Конструювання та виробництво мікропроцесорних засобів
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.023
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Питель Іван Данилович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результати навчання:
- володіти знаннями про основні поняття з конструювання та технології виробництва мікропроцесорних засобів;
- вміти оформляти різні види конструкторських документів;
- володіти знаннями про умовні графічні та буквені позначення електрорадіоелементів.;
- вміти аналізувати та вибирати заходи боротьби з зовнішніми факторами, які впливають на працездатність мікропроцесорних засобів;
- вміти синтезувати функціональні схеми мікропроцесорних засобів;
- вміти та використовувати на практиці модульний принцип конструювання мікропроцесорних засобів;
- вміти проводити розрахунки компонентів друкованих плат.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
- електротехнічні матеріали
- цифрові електронні вузли засобів вимірювальної техніки
Короткий зміст навчальної програми: Короткий зміст:
Головною метою процесу конструювання виробів є створення малогабаритної, високоефективної і надійної апаратури, виробництво та експлуатація якої вимагають обмежених витрат трудових, енергетичних і матеріальних ресурсів. Для досягнення цієї мети потрібно вирішити три основні завдання сучасного конструювання мікропроцесорних засобів: комплексної мініатюризації, охолодження і підвищення технологічності.
Розвиток конструювання та технології виробництва мікропроцесорних засобів відбувається у напрямі ресурсозберігання, екологічної безпеки і широкого впровадження обчислювальної техніки і засобів автоматизації.
Конструювання та технологія виробництва мікропроцесорних засобів в даний час є найбільш розвинутою частиною вимірювальної техніки і в системі підготовки спеціалістів з інформаційно - вимірювальних технологій.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання
Усне опитування, приймання звітів з лабораторних робіт (30 %); підсумковий захід – іспит (письмово-усна форма) Evaluation
Oral interviews, receiving reports from laboratory work (30 %); final event - exam (written and oral form)
Рекомендована література: Література:
1 Ольшанський С.В. Конструювання радіоелектронних засобів. КНУТШ 2014р.
2 Горобець А.И., Степаненко А.И., Коронкевич В.М. Справочник по конструированию радиоэлектронной аппаратуры (печатные узлы) Киев, издат-во „Техніка”, 1985 г.
3 Грачев А., Мельник А., Панов Л. Поверхностный монтаж при конструировании и производстве электронной аппаратуры. Одесса, ЦНТЭПИ ОНЮА , 2003.- 427 с.
4 Медведев А.М. Печатные платы. Конструкции и материалы. М.: Техносфера, 2005. 304 с.
5 ДСТУ 3973-2000 Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Київ Держстандарт України 2001р.
6 Питель І.Д. Конструювання та технологія виготовлення засобів вимірювань vns.lpnu.ua/course, 2021р.
7 By DJ Wardynski What is Microprocessor and How Does it Work Published October 10, 2019 Література:
1 Ольшанський С.В. Конструювання радіоелектронних засобів. КНУТШ 2014р.
2 Горобець А.И., Степаненко А.И., Коронкевич В.М. Справочник по конструированию радиоэлектронной аппаратуры (печатные узлы) Киев, издат-во „Техніка”, 1985 г.
3 Грачев А., Мельник А., Панов Л. Поверхностный монтаж при конструировании и производстве электронной аппаратуры. Одесса, ЦНТЭПИ ОНЮА , 2003.- 427 с.
4 Медведев А.М. Печатные платы. Конструкции и материалы. М.: Техносфера, 2005. 304 с.
5 ДСТУ 3973-2000 Система розроблення та поставлення продукції на виробництво. Київ Держстандарт України 2001р.
6 Питель І.Д. Конструювання та технологія виготовлення засобів вимірювань vns.lpnu.ua/course, 2021р.
7 By DJ Wardynski What is Microprocessor and How Does it Work Published October 10, 2019
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Конструювання та виробництво мікропроцесорних засобів
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.024
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Дейнека Р.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
загальні компетентності:
- здатність застосовувати теорію електричних та магнітних кіл, основні положення теоретичної механіки та матеріалознавства при проектуванні елементів вимірювальних та мехатронних систем (ЗК11);
- навички роботи з комп’ютером (ЗК14);
- здатність виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації (ЗК10).
фахові компетентності:
- базові знання про технології, виготовлення засобів вимірювань, розрахунку та оптимізації їх параметрів (ФК8);
- здатність застосовувати основні принципи побудови вимірювальних систем (ФК14);
- базові уявлення про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювань (ФК7).
фахові компетентності професійного спрямування:
- набуття базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння пристроїв та систем (ФКС 2.2);
- набуття базових знань основних методів і принципів побудови та роботи мехатронних систем, зокрема систем автоматичного керування і регулювання об’єктами мехатроніки (ФКС 2.4);
- здатність виготовляти і оформляти відповідно до правил та вимог стандартів методичні та нормативні документи, технічну документацію (в тому числі функціональні, структурні та електричні принципові схеми, конструкторську документацію) на засоби мехатроніки, використовуючи сучасні методи та засоби, і вміти описувати їх принцип роботи (ФКС 2.6)
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати
- основи теорії і методи розрахунку механізмів та їх елементів в обсязі, який необхідний для розв’язання розрахункових задач, пов’язаних з аналізом структури, кінематики та динаміки механізмів;
вміти
- проводити розрахункові та проектні роботи, пов’язані з аналізом та синтезом механізмів, приводів, передаточних механізмів мехатронних засобів та їх елементів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Пререквізит:
Фізика, ч. 1 і 2;
Основи мехатроніки;
Моделювання мехатронних вузлів.
– Кореквізити:
Основи проектування механізмів мехатронних засобів, ч. 1 і 2.
Короткий зміст навчальної програми: Викладання дисципліни передбачає необхідну підготовку студентів з питань конструювання і проектування засобів вимірювань та їх елементів. Дисципліна передбачає вивчення методів і принципів конструювання механічних компонентів засобів вимірювань – деталей, корпусів та механізмів засобів вимірювань, основи стандартизації та взаємозамінності, допусків і посадок, принципи конструювання.
Опис: Поняття про вимірювання, система одиниць. Структура вимірювальних приладів. Первинні вимірювальні перетворювачі механічних величин, конструкції і принципи роботи. Механічні передачі та їх параметри. Зубчасте зачеплення. Спряження перетворювачів з вимірювальною апаратурою. Елементи технології виготовлення вимірювальних приладів.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (30%): усне опитування, контрольні роботи
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід – екзамен): письмова форма – тестування (60%), усна форма (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гаврилов А.Н. Основы технологии приборостроения. - М., Высшая школа, 1976, 328 с., ил.
2. Руденко П.О. Проектування технологічних процесів з машинобудування, Київ, Вища школа, 1993, 413 с.
3. Медвідь М.В., Шабайкович В.А. Теоретичні основи технології машинобудування, Львів, Вища школа, 1976, 300 с.
4. Маталин А.А. Технология машиностроения. Учебник для вузов. Л. Машиностроение. Ленинградское отделение. 1985 - 495 с.
5. Петрухин П. Резание конструкционных материалов, режущие инструменты и станки , М, Машиностроение, 1974.
6. Справочник технолога приборостроителя: 2-х томах. 2-ое изд., прораб. и доп. Т1 - под ред. П.В.Сыроватченко, 607 стр., ил. Т2 - под ред. Е.А. Скороходова, 463 стр., ил. - М., Машиностроение, - 1981 г.
7. Красников В.Ф. Технология миниатюрных изделий. – М., Машиностроение, 1980 г.
8. Красковский Е.Я., Дружинин Ю.А., Филатова Е.М. Расчет и конструирование механизмов приборов и вычислительных систем: Учеб. пособие для приборостроит. спец. вузов. – М.: Высш. шк., 1991. – 480 с.
9. Кореняко О.С. Теорія механізмів і машин. К.: Вища школа, 1987 р.
Уніфікований додаток: Інклюзивні освітні послуги (УНІФІКОВАНИЙ ДОДАТОК) Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Академічна доброчесність Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Конструювання та виробництво мікропроцесорних засобів (курсовий проєкт)
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.00.O.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інтелектуальної мехатроніки та роботики
Лектор: Дейнека Р.М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти
компетентностей:
загальні компетентності:
- здатність застосовувати теорію електричних та магнітних кіл, основні положення теоретичної механіки та матеріалознавства при проектуванні елементів вимірювальних та мехатронних систем (ЗК11);
- навички роботи з комп’ютером (ЗК14);
- здатність виконувати збір, аналіз та систематизацію науково-технічної інформації (ЗК10).
фахові компетентності:
- базові знання про технології, виготовлення засобів вимірювань, розрахунку та оптимізації їх параметрів (ФК8);
- здатність застосовувати основні принципи побудови вимірювальних систем (ФК14);
- базові уявлення про принципи функціонування, основні параметри та властивості електронних компонентів засобів вимірювань (ФК7).
фахові компетентності професійного спрямування:
- набуття базових знань теорій і методів, необхідних для розуміння пристроїв та систем (ФКС 2.2);
- набуття базових знань основних методів і принципів побудови та роботи мехатронних систем, зокрема систем автоматичного керування і регулювання об’єктами мехатроніки (ФКС 2.4);
- здатність виготовляти і оформляти відповідно до правил та вимог стандартів методичні та нормативні документи, технічну документацію (в тому числі функціональні, структурні та електричні принципові схеми, конструкторську документацію) на засоби мехатроніки, використовуючи сучасні методи та засоби, і вміти описувати їх принцип роботи (ФКС 2.6)
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати
- основи теорії і методи розрахунку механізмів та їх елементів в обсязі, який необхідний для розв’язання розрахункових задач, пов’язаних з аналізом структури, кінематики та динаміки механізмів;
вміти
- проводити розрахункові та проектні роботи, пов’язані з аналізом та синтезом механізмів, приводів, передаточних механізмів мехатронних засобів та їх елементів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – Пререквізит:
Фізика, ч. 1 і 2;
Основи мехатроніки;
Моделювання мехатронних вузлів.
– Кореквізити:
Основи проектування механізмів мехатронних засобів, ч. 1 і 2.
Короткий зміст навчальної програми: Викладання дисципліни передбачає необхідну підготовку студентів з питань конструювання і проектування засобів вимірювань та їх елементів. Дисципліна передбачає вивчення методів і принципів конструювання механічних компонентів засобів вимірювань – деталей, корпусів та механізмів засобів вимірювань, основи стандартизації та взаємозамінності, допусків і посадок, принципи конструювання.
Опис: Поняття про вимірювання, система одиниць. Структура вимірювальних приладів. Первинні вимірювальні перетворювачі механічних величин, конструкції і принципи роботи. Механічні передачі та їх параметри. Зубчасте зачеплення. Спряження перетворювачів з вимірювальною апаратурою. Елементи технології виготовлення вимірювальних приладів.
Методи та критерії оцінювання: - Підсумковий контроль - залік (виконання курсового проекту – 80% , усне опитування – 20% ).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання проводиться відповідно до якості і повноти виконання завдань поточного контролю, розрахунково-графічних, курсових, залікових контрольних, кваліфікаційних робіт, а також захисту курсових і кваліфікаційних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гаврилов А.Н. Основы технологии приборостроения. - М., Высшая школа, 1976, 328 с., ил.
2. Руденко П.О. Проектування технологічних процесів з машинобудування, Київ, Вища школа, 1993, 413 с.
3. Медвідь М.В., Шабайкович В.А. Теоретичні основи технології машинобудування, Львів, Вища школа, 1976, 300 с.
4. Маталин А.А. Технология машиностроения. Учебник для вузов. Л. Машиностроение. Ленинградское отделение. 1985 - 495 с.
5. Петрухин П. Резание конструкционных материалов, режущие инструменты и станки , М, Машиностроение, 1974.
6. Справочник технолога приборостроителя: 2-х томах. 2-ое изд., прораб. и доп. Т1 - под ред. П.В.Сыроватченко, 607 стр., ил. Т2 - под ред. Е.А. Скороходова, 463 стр., ил. - М., Машиностроение, - 1981 г.
7. Красников В.Ф. Технология миниатюрных изделий. – М., Машиностроение, 1980 г.
8. Красковский Е.Я., Дружинин Ю.А., Филатова Е.М. Расчет и конструирование механизмов приборов и вычислительных систем: Учеб. пособие для приборостроит. спец. вузов. – М.: Высш. шк., 1991. – 480 с.
9. Кореняко О.С. Теорія механізмів і машин. К.: Вища школа, 1987 р.
Уніфікований додаток: Інклюзивні освітні послуги (УНІФІКОВАНИЙ ДОДАТОК) Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Академічна доброчесність Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).