Методи і засоби контролю якості
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.129
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Походило Євген
Володимирович, проф.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної
дисципліни передбачає
формування у здобувачів
освіти компетентностей:
- принципи побудови
параметричних сенсорів,
схеми їхнього з’єднання з
вимірювальними колами;
- суть електричних методів
контролю якості продукції як
електричної, так і
неелектричної природи.
- основні принципи побудови
алгоритмів моделювання
вимірювальних процесів та
опрацювання вимірювальної
інформації
Результати навчання: У результаті вивчення
навчальної дисципліни
здобувач повинен бути
здатним продемонструвати
наступні програмні результати
навчання:
- вміти аналізувати умови
проведення вимірювального
експерименту та вибирати
методи і засоби вимірювання
залежно від умов
експерименту;
- вміти застосовувати сучасне
програмне забезпечення для
опрацювання і аналізу
результатів контролю;
- вміти організувати контроль
якості продукції на
підприємстві
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи та засоби вимірювань,
випробувань та контролю
Кваліметрія
Опрацювання результатів
вимірювань
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Контроль якості”
є одною із основних фахових
дисциплін професійної та
практичної підготовки
бакалаврів за спеціалізацією
152.06 “Якість, стандартизація
та сертифікація”. Дисципліна
містить лекційний курс і
практичні заняття
Опис: Показники якості продукції.
Диференційний метод
оцінювання якості продукції
та його реалізація.
Електрофізичні параметри
об’єктів контролю
неелектричної природи.
Електричні методи контролю
якості. Діелькометричний
метод контролю.
Кондуктометричний метод
контролю. Метод імпедансної
спектроскопії для
ідентифікації продукції.
Класифікація об’єктів
кваліметрії імітансного
контролю. Електричні моделі
об’єктів неелектричної
природи об’єктів кваліметрії
різної природи. Загальні
структурні схеми засобів
контролю якості за
електричними параметрами.
Приелектродні ефекти ємнісних сенсорів з
неізольованими електродами,
їхній вплив на результат
вимірювання.
Методичні та інструментальні
похибки вимірювання,
способи їх зменшення. Синтез
структур засобів контролю
якості об’єктів електричної та
неелектричної природи.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, контрольна
робота
Підсумковий контроль (залік):
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування, контрольна
робота (30%)
Підсумковий контроль (залік):
письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3021-95
Випробування і контроль
якості продукції. Терміни та
визначення.
2. Метрологія. Терміни та
визначення: ДСТУ 2681-94. -
[Чинний від 1995-01-01]. -
Київ: Держстандарт України,
1994. – 68 с.
3. Є.С.Поліщук,
М.М.Дорожовець, Б.І.Стадник
та ін.. Засоби та методи
вимірювань неелектричних
величин. Львів, “ Бескид-Біт ”,
2008.
4. Походило Є.В. Імітансний
контроль якості /
Є.В.Походило, П.Г.
Столярчук. - Львів:
Видавництво Львівської
політехніки, 2012. - 164с.
5. Бубела Т.З., Столярчук П.Г.,
Походило Є.В. та ін. Методи
та прилади визначення
показників якості продукції.
Львів: Видавництво
Львівської політехніки, 20012.
– 292с.
6. Вимірювальні
перетворювачі (сенсори):
підручник /В.М.Ванько,
Є.С.Поліщук,
М.М.Дорожовець, В.О.Яцук,
Ю.В.Яцук; за ред. проф.
Є.С.Поліщука та проф.
В.М.Ванька – Львів: Ви-во
Львівської політехніки, 2015.-
584 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).