Методи і засоби контролю якості

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.129
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Походило Євген Володимирович, проф.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення методів та засобів контролю якості продукції за електричними параметрами
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: - принципи побудови параметричних сенсорів, схеми їхнього з’єднання з вимірювальними колами; - суть електричних методів контролю якості продукції як електричної, так і неелектричної природи. - основні принципи побудови алгоритмів моделювання вимірювальних процесів та опрацювання вимірювальної інформації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен бути здатним продемонструвати наступні програмні результати навчання: - вміти аналізувати умови проведення вимірювального експерименту та вибирати методи і засоби вимірювання залежно від умов експерименту; - вміти застосовувати сучасне програмне забезпечення для опрацювання і аналізу результатів контролю; - вміти організувати контроль якості продукції на підприємстві
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методи та засоби вимірювань, випробувань та контролю Кваліметрія Опрацювання результатів вимірювань
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Контроль якості” є одною із основних фахових дисциплін професійної та практичної підготовки бакалаврів за спеціалізацією 152.06 “Якість, стандартизація та сертифікація”. Дисципліна містить лекційний курс і практичні заняття
Опис: Показники якості продукції. Диференційний метод оцінювання якості продукції та його реалізація. Електрофізичні параметри об’єктів контролю неелектричної природи. Електричні методи контролю якості. Діелькометричний метод контролю. Кондуктометричний метод контролю. Метод імпедансної спектроскопії для ідентифікації продукції. Класифікація об’єктів кваліметрії імітансного контролю. Електричні моделі об’єктів неелектричної природи об’єктів кваліметрії різної природи. Загальні структурні схеми засобів контролю якості за електричними параметрами. Приелектродні ефекти ємнісних сенсорів з неізольованими електродами, їхній вплив на результат вимірювання. Методичні та інструментальні похибки вимірювання, способи їх зменшення. Синтез структур засобів контролю якості об’єктів електричної та неелектричної природи.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, контрольна робота Підсумковий контроль (залік):
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування, контрольна робота (30%) Підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3021-95 Випробування і контроль якості продукції. Терміни та визначення. 2. Метрологія. Терміни та визначення: ДСТУ 2681-94. - [Чинний від 1995-01-01]. - Київ: Держстандарт України, 1994. – 68 с. 3. Є.С.Поліщук, М.М.Дорожовець, Б.І.Стадник та ін.. Засоби та методи вимірювань неелектричних величин. Львів, “ Бескид-Біт ”, 2008. 4. Походило Є.В. Імітансний контроль якості / Є.В.Походило, П.Г. Столярчук. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. - 164с. 5. Бубела Т.З., Столярчук П.Г., Походило Є.В. та ін. Методи та прилади визначення показників якості продукції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 20012. – 292с. 6. Вимірювальні перетворювачі (сенсори): підручник /В.М.Ванько, Є.С.Поліщук, М.М.Дорожовець, В.О.Яцук, Ю.В.Яцук; за ред. проф. Є.С.Поліщука та проф. В.М.Ванька – Львів: Ви-во Львівської політехніки, 2015.- 584 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).