Стандартизація продукції та послуг
Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 6.175.04.E.111
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: доц.. Колодій Зеновій Олексійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1) знання організаційних, методичних та правових основ стандартизації продукції та послуг;
2) знання загальних правил, принципів та характеристик стосовно стандартизації продукції та послуг;
3) знання нормативних документів з стандартизації продукції та послуг;
4) вміння оцінювати сучасний рівень та перспективи розвитку стандартизації;
5) вміння використовувати нормативні документи для підвищення ефективності та поліпшення якості продукції та послуг;
6) вміння розробляти нормативні документи, які ґрунтуються на досягненнях науки, техніки і практичного досвіду і визначають прогресивні вимоги до продукції, що виготовляється;
7) вміння організовувати та проводити науково-дослідні роботи на підприємствах і в організаціях різних форм власності стосовно розроблення нормативних документів на продукцію, що випускається.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1) Метрологічна діяльність, стандартизація та сертифікація.
2) Методи та засоби підвищення точності вимірювань і випробувань.
3) Стандартизація, сертифікація, ліцензування та акредитація.
Короткий зміст навчальної програми: Загальні відомості про стандартизацію. Роль стандартизації в розвитку народного господарства країни. Основні поняття та визначення в галузі стандартизації. Роль і сутність параметричних рядів при стандартизації продукції. Вимоги до параметричних рядів. Методика створення параметричних рядів. Основні методи стандартизації та їх особливості. Прогресивна стандартизація. Комплексна стандартизація. Випереджаюча стандартизація. Поняття уніфікації та її види. Органи державної і галузевої служби стандартизації. Об’єкти стандартизації. Категорії нормативних документів із стандартизації. Вітчизняні системи стандартів. Технічні умови як нормативний документ. Вимоги до технічних умов. Стандартизація послуг. Етапи стандартизації послуг. Ефективність робіт із стандартизації. Міжнародна діяльність зі стандартизації.
Методи та критерії оцінювання: 1) письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%);
2) підсумковий контроль (70%, контрольний захід, іспит); письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Болотніков А. О. Стандартизація та сертифікація товарів та послуг: навч. посібник / А. О. Болотніков. – К.: МАУП, 2005. – 144 с..
2. Добровольська В. В. Правові засади стандартизації та сертифікації в Україні / В. В. Добровольська // Актуальні проблеми держави і права: збір- ник наукових праць; редкол.: С. В. Ківалов. – О.: Юридична література, 2008. – Вип. 38. – 340 с..
3. Загуменна О. В. Роль стандартизації у підвищенні якості продукції / О. В. Загуменна // Актуальні проблеми сучасної науки в дослідженнях моло- дих учених: збірка наукових праць. – Х.: Вид-во Харківського нац. ун-ту внутр. справ, 2006. – 244 с.
4. Іваненко Л. Реалізація права споживачів на придбання товару належної якості / Л. Іваненко, О. Язвінська // Право України. – 2003. – № 8. – С. 73–77.
5. Кислицин В. О. Розвиток систем управління якістю на підприємстві: монографія / В. О. Кислицин. – Донецьк: НАН України; Ін-т економіки пром-сті, 2009. – 188 с.
6. Про стандартизацію: Закон України від 15 січня 2015 року № 124-VIII [Електронний ресурс]
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).