Макроекономіка
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.007
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доцент Тревого О.І., к.е.н. доц. Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 10. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні.
Фахові компетентності (ФК):
ФК 4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними.
ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. General Competencies (GC):
Результати навчання: ПРН 2. Зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя.
ПРН 3. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства.
ПРН 12. Оцінювати правові, соціальні та економічні наслідки функціонування організації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити: Мікроекономіка
Короткий зміст навчальної програми: - Макроекономічні показники економічної діяльності в системі національних рахунків, макроекономічна нестабільність, споживання, заощадження та інвестиції;
- Макроекономічний аналіз: сукупний попит та сукупна пропозиція. макроекономічна рівновага, модель сукупних видатків та економічна рівновага, макроекономічна модель IS-LM;
- Фіскальна політика, бюджетні дефіцити і державний борг, фінансові ринки. гроші і банківська справа, механізм грошово-кредитної політики, міжнародні аспекти національної економіки, механізм зовнішньоекономічної політики, проблеми економічного розвитку сучасного світу.
Опис: Макроекономічні показники економічної діяльності в системі національних рахунків, макроекономічна нестабільність, споживання, заощадження та інвестиції.
Макроекономічний аналіз: сукупний попит та сукупна пропозиція. макроекономічна рівновага, модель сукупних видатків та економічна рівновага, макроекономічна модель IS-LM;
Фіскальна політика, бюджетні дефіцити і державний борг, фінансові ринки. гроші і банківська справа, механізм грошово-кредитної політики, міжнародні аспекти національної економіки, механізм зовнішньоекономічної політики, проблеми економічного розвитку сучасного світу.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100 %): поточний контроль (40%), іспит (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Степан Панчишин. Макроекономіка – навчальний посібник, Одеса – Апріорі, 2022, 524с.
2. Мирослав Маринович. Митрополит Андрей Шептицький і принцип «позитивної суми», Львів: ВЛС, 2021р, 283с.
3. С.Панчишин, П.Островерх, І.Грабинська. Аналітична економіка. Макроекономіка і мікроекономіка. Підручник у 2 книгах. Книга 1. Вступ до макроекономіки, Львів, 2020, 543с.
4. Естер Дюфло, Абхіджіт Банерджі. Дієва економіка для важких часів, Київ: Наш формат – 2021 р., 321с.
5. Кеннет Роґофф, Кармен Рейнгарт. Циклічна історія фінансових криз. Київ: Наш формат – 2019 р. 286с.
6. Базилевич В.Д., Базилевич К.С., Баластрик Л.О. Макроекономіка: Підручник. – К.; 2014.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).