Інформаційно-комунікаційний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.041
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., доцент Новаківський Ігор Іванович, д.е.н., професор Карий Олег Ігорович.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування теоретичних знань і практичних навичок з питань: використання нових інформаційних технологій і систем для розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень на базі використання інформаційних систем; використання сучасних інформаційних систем та технологій в управлінні підприємствами у відповідності до освітньо-кваліфікаційної програми підготовки фахівців.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Фахові компетентності (ФК): ФК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН13. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління інноваційною діяльністю. кореквізити: Прийняття управлінських рішень, Інформаційно-комунікаційний менеджмент (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Сутність інформаційно-комунікаційного менеджменту. Методологічні засади інформаційно-комунікаційного менеджменту. Формування ефективного інформаційно-комунікаційного середовища на підприємстві. Управління розвитком інформаційної системи менеджменту з урахуванням еволюції інформаційно-комунікаційних технологій. Оптимізація проектів удосконалення інформаційних систем менеджменту в організації. Методи оцінки економічної ефективності проекту впровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій. Управління інформаційною безпекою в організації.
Опис: Інформаційне суспільство та економіка. Інформаційно-комунікаційні технології. Формування комунікаційного середовища в аудиторії. Інформаційна система менеджменту та її структура. Функціональна структура інформаційної системи у промисловому підприємстві. Розвиток інформаційних систем менеджменту. Маркетингові інформаційні системи. Логістичні інформаційні системи. Корпоративні інформаційні системи. Життєві цикли розвитку інформаційної системи. Системи штучного інтелекту. Організування електронного бізнесу в Інтернеті.Безпека інформаційно-комунікаційних систем.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 45 балів (усне-експрес-опитування та захист лабораторних робіт). Екзаменаційний контроль – 55 балів (45 балів – письмове опитування, тестовий контроль, 10 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аверкина М.Ф. Інформаційний менеджмент: навчальний посібник. Луцьк: АКВА ПРІНТ, 2018. 168 с. 2. Новаківський І.І., Грибик І.І., Смолінська Н.В. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. Підручник. К: Вид-вничий дім «Кондор» 2019. 440 с. 3. Новаківський І.І., Карий І.О., Беспалюк Х.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: підручник. Львів: Видавництво Растр-7, 2023. 316 с. 4. Новаківський І.І., Карий І.О., Кулиняк Х.Я. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: 1001 тест: практикум. Львів: Видавництво Растр-7, 2022. 252 с. 5. Новаківський І.І., Карий І.О., Леськів М.Р. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. 222 с. 6. Карий І.О., Новаківський І.І., Ярмола К. М. Управління комунікаціями туристичних організацій в організаціях: навч. посібник. Львів : Растр-7, 2023. 197 с. 7. Новаківський І.І., Грибик І.І., Федак Т.В. Інформаційні системи в менеджменті: системний підхід. Навчальний посібник. Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2010. 202 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інформаційно-комунікаційний менеджмент (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., доцент Новаківський Ігор Іванович, д.е.н., професор Карий Олег Ігорович.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування теоретичних знань і практичних навичок з питань: використання нових інформаційних технологій і систем для розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень на базі використання інформаційних систем; використання сучасних інформаційних систем та технологій в управлінні підприємствами у відповідності до освітньо-кваліфікаційної програми підготовки фахівців.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Фахові компетентності (ФК): ФК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. ФКП1.2. Здатність застосовувати необхідні знання для роботи на низовому рівні управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання.
Результати навчання: ПРН11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН13. Спілкуватись в усній та письмовій формі державною та іноземною мовами. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Операційний менеджмент (КР). кореквізити: Інформаційно-комунікаційний менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність інформаційно-комунікаційного менеджменту. Методологічні засади інформаційно-комунікаційного менеджменту. Формування ефективного інформаційно-комунікаційного середовища на підприємстві. Управління розвитком інформаційної системи менеджменту з урахуванням еволюції інформаційно-комунікаційних технологій. Оптимізація проектів удосконалення інформаційних систем менеджменту в організації. Методи оцінки економічної ефективності проекту впровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій. Управління інформаційною безпекою в організації.
Опис: Інформаційне суспільство та економіка. Інформаційно-комунікаційні технології. Формування комунікаційного середовища в аудиторії. Інформаційна система менеджменту та її структура. Функціональна структура інформаційної системи у промисловому підприємстві. Розвиток інформаційних систем менеджменту. Маркетингові інформаційні системи. Логістичні інформаційні системи. Корпоративні інформаційні системи. Життєві цикли розвитку інформаційної системи. Системи штучного інтелекту. Організування електронного бізнесу в Інтернеті.Безпека інформаційно-комунікаційних систем.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: 10 балів (усне-експрес-опитування та проміжні звіти при роботі над КП), 60 балів – оцінка КП згідно рівня його виконання, 30 балів – захист роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аверкина М.Ф. Інформаційний менеджмент: навчальний посібник. Луцьк: АКВА ПРІНТ, 2018. 168 с. 2. Новаківський І.І., Грибик І.І., Смолінська Н.В. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід. Підручник. К: Вид-вничий дім «Кондор» 2019. 440 с. 3. Новаківський І.І., Карий І.О., Беспалюк Х.М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: підручник. Львів: Видавництво Растр-7, 2023. 316 с. 4. Новаківський І.І., Карий І.О., Кулиняк Х.Я. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: 1001 тест: практикум. Львів: Видавництво Растр-7, 2022. 252 с. 5. Новаківський І.І., Карий І.О., Леськів М.Р. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. 222 с. 6. Карий І.О., Новаківський І.І., Ярмола К. М. Управління комунікаціями туристичних організацій в організаціях: навч. посібник. Львів : Растр-7, 2023. 197 с. 7. Новаківський І.І., Грибик І.І., Федак Т.В. Інформаційні системи в менеджменті: системний підхід. Навчальний посібник. Львів: Вид-во «Національний університет «Львівська політехніка»», 2010. 202 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).