Управління комунікаціями туристичних організацій

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.066
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Огінок Соломія Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування теоретичних знань і практичних навичок з використання нових інформаційних технологій і систем для розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень в туристично-рекреаційному секторі; здобуття студентами практичних навичок щодо застосування підходів, методів, моделей та інструментів ефективного комунікаційного процесу.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Фахові компетентності (ФК): ФК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
Результати навчання: ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН18. Здатність продемонструвати базові знання у сфері управління організаціями та їх підрозділами, уміння планувати господарську діяльність, здійснювати побудову організаційних структур, використовувати ефективні системи мотивації, забезпечувати контроль і регулювання управлінських процесів. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Управління інноваційною діяльністю, Планування бізнес-процесів організацій сфери послуг. Кореквізити: Управління комунікаціями туристичних організацій (КП), Економічне оцінювання інноваційних процесів.
Короткий зміст навчальної програми: Структурно викладені матеріали висвітлюють такі питання: сучасний стан і тенденції розвитку інформаційнокомунікаційних технологій в туристично-рекреаційній сфері; сутність інформаційно-комунікаційних систем та їхнє значення в управлінні сучасними туристичними організаціями; стратегічна й оперативна спрямованість інформаційно-комунікаційних технологій у туристичному бізнесі; підтримання безпеки туристичних інформаційних систем й надійності проведення операцій в електронному просторі.
Опис: Глобалізація і цифровізація туристичнорекреаційної галузі. Комунікацій організацій туристичнорекреаційної галузі. Формування комунікаційного середовища у галузі туризму і рекреації. Соціально-етичні аспекти комунікацій в туристично-рекреаційній галузі. Цифровий маркетинг у туристичнорекреаційних комунікаціях. Організація роботи офісу підприємств туризму та рекреації. Платіжні системи та їх місце в туристично-рекреаційній сфері. Інтелектуальні комунікаційні технології в туристичних і рекреаційних організаціях. Забезпечення безпеки інформаційних комунікацій в сфері туристичнорекреаційної галузі. Обгрунтування ефективності інформаційно-комунікаційної системи туристичного підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, Екзамен –письмове опитування, тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (45 балів); підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (55 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Карий І.О., Новаківський І.І., Ярмола К. М. Управління комунікаціями туристичних організацій в організаціях: навч. посібник. Львів : Растр-7, 2023. 197 с. 2. Бабарицька В. К., Малиновська О. Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту: Навчальний посібник. К.: Альтерпрес, 2004. 288 с. 3. Миронов Ю. Б. Маркетинг в туризмі: опорний конспект лекцій. Дрогобич: ДДПУ ім. Івана Франка, 2005. URL: http://tourlib.net/books_ukr/mark_tur.htm. 4. Кузьмін О.Є., Дубодєлова А.В., Кулиняк І.Я., Малкуш Х.Ю. Організування туристичної діяльності. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2015. 352 с. 5. Новаківський І.І., Карий І.О., Леськів М.Р. Управління комунікаціями туристичних організацій в організаціях: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. 222 с. 6. Гаврилов В. П. Інформаційні системи і технології в туризмі: навчальний посібник для здобувачів напряму підготовки 6.140103 "Туризм". Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 168 с. Допоміжна: 1. Сущенко О. А., Наумік-Гладка К.Г., Алдошина М.В. Маркетингові комунікації в туристичній діяльності. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 218 с. 2. Макарова М.В. (2017). Комунікації в туризмі: основи дослідження, види та шляхи розвитку. Ефективна економіка. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2017_1_7 3. Silvia S. (2012). The Role of Communication in Tourism Development. Ovidius University Annals, Economic Sciences Series. 12 (1). Р. 1161-1165. 4. Чорна Л.В. (2018). Міжкультурна комунікація в туризмі: професійноприкладний аспект. Карпатський край. Наукові студії з історії, культури, туризму. 1 (10-11). 137-143. 5. Писаревський І. М., Александрова С.А. Професійно-комунікативна компетентність (в туризмі). Харків: Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова. 2017. 175 с. Інформаційні ресурси 1. Про туризм: Закон України від 15.09.1995 р. № 324/95-ВР. Дата оновлення: 16.10.2020. 2. World Tourism Organization. URL: https://www.unwto.org/tourismdata/international-tourism-and-covid-19 3. Державний служба статистики України – www.ukrstat.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління комунікаціями туристичних організацій (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.069
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Огінок Соломія Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів практичних навичок з розроблення туристичного продукту, зокрема дослідження ключових факторів функціонування туристичного ринку певної країни, визначенні її комунікаційних особливостей та формування ефективних каналів комунікації туристичного підприємства для взаємодії з клієнтами.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ). Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. Фахові компетентності (ФК): ФК11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління.
Результати навчання: ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи. ПРН11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Планування бізнес-процесів організацій сфери послуг. Кореквізити: Управління комунікаціями туристичних організацій, Основи інвентики та дизайн мислення, Івент-менеджмент (КР).
Короткий зміст навчальної програми: Курс «УКТО» спрямований на формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок з розроблення та управління комунікаційними стратегіями у сфері туризму. У межах курсового проєкту студенти аналізуватимуть ключові фактори, що впливають на функціонування туристичного ринку обраної країни, визначатимуть її комунікаційні особливості та розроблятимуть ефективні канали взаємодії туристичних підприємств із клієнтами. Курс охоплює аспекти бренд-менеджменту, цифрового маркетингу, управління взаємовідносинами з клієнтами та використання інноваційних комунікаційних інструментів для підвищення конкурентоспроможності на ринку. Виконання курсового проєкту надасть студентам практичний досвід у створенні та впровадженні ефективних комунікаційних моделей у сфері туризму.
Опис: У Вступі потрібно обґрунтовувати актуальність теми, розкрити її значення, виділити цілі і завдання роботи, визначати коло питань, які висвітлюються у курсовому проекті. У вступі потрібно навести завдання роботи, зазначити об’єкт, предмет і методи дослідження. В основній частині потрібно сформувати два розділи. У Розділі 1 наводяться основні відомості та інформація про об’єкт і предмет дослідження, які є необхідними для виконання завдання курсового проекту. Цей структурний розділ роботи повинен містити такі пункти: 1.1. загальні відомості про досліджуване підприємство; 1.2. дослідження та аналіз ринку; 1.3. оцінювання комунікаційної діяльності підприємства; 1.4. характеристика туристичної діяльності та аналізування основних туристичних напрямків досліджуваної країни. Розділ 2 повинен складатись з наступних структурних підрозділів: 2.1. особливості комунікацій досліджуваної країни; 2.2. розроблення туристичного продукту; 2.3. формування механізму комунікацій з клієнтами для просування та реалізації створеного туристичного продукту. Висновки повинні містити основну інформацію по курсовому проекту: що було його метою, яку інформацію було досліджено та які результати досягнуто.
Методи та критерії оцінювання: Вступна лекція: евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: перевірка розділів курсового проекту, усне опитування, презентація курсового проекту, захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: змістове наповнення розділів курсового проекту, усне опитування, презентація (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: 1. Карий І.О., Новаківський І.І., Ярмола К. М. Управління комунікаціями туристичних організацій в організаціях: навч. посібник. Львів : Растр-7, 2023. 197 с. 2. Бабарицька В. К., Малиновська О. Ю. Менеджмент туризму. Туроперейтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення турпродукту: Навчальний посібник. К.: Альтерпрес, 2004. 288 с. 3. Миронов Ю. Б. Маркетинг в туризмі: опорний конспект лекцій. Дрогобич: ДДПУ ім. Івана Франка, 2005. URL: http://tourlib.net/books_ukr/mark_tur.htm. 4. Кузьмін О.Є., Дубодєлова А.В., Кулиняк І.Я., Малкуш Х.Ю. Організування туристичної діяльності. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2015. 352 с. 5. Новаківський І.І., Карий І.О., Леськів М.Р. Управління комунікаціями туристичних організацій в організаціях: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2018. 222 с. 6. Гаврилов В. П. Інформаційні системи і технології в туризмі: навчальний посібник для здобувачів напряму підготовки 6.140103 "Туризм". Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 168 с. Допоміжна: 1. Сущенко О. А., Наумік-Гладка К.Г., Алдошина М.В. Маркетингові комунікації в туристичній діяльності. Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 218 с. 2. Макарова М.В. (2017). Комунікації в туризмі: основи дослідження, види та шляхи розвитку. Ефективна економіка. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2017_1_7 3. Silvia S. (2012). The Role of Communication in Tourism Development. Ovidius University Annals, Economic Sciences Series. 12 (1). Р. 1161-1165. 4. Чорна Л.В. (2018). Міжкультурна комунікація в туризмі: професійноприкладний аспект. Карпатський край. Наукові студії з історії, культури, туризму. 1 (10-11). 137-143. 5. Писаревський І. М., Александрова С.А. Професійно-комунікативна компетентність (в туризмі). Харків: Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова. 2017. 175 с. Інформаційні ресурси 1. Про туризм: Закон України від 15.09.1995 р. № 324/95-ВР. Дата оновлення: 16.10.2020. 2. World Tourism Organization. URL: https://www.unwto.org/tourismdata/international-tourism-and-covid-19 3. Державний служба статистики України – www.ukrstat.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).