Управління міжнародними проєктами та програмами
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.04.E.099
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: канд. екон. наук, доцент Передало Христина Станіславівна
канд. екон. наук, доцент Моторнюк Уляна Іванівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
ЗК 14. Здатність працювати у міжнародному контексті
фахові компетентності спеціальності:
ФК 5. Здатність управляти організацією і її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту
ФК 9. Здатність працювати в командні та налагоджувати особистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань
ФК 11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління
фахові компетентності професійного спрямування:
ФКП 3.7. Уміння розробляти, обґрунтовувати та реалізовувати міжнародні програми та проекти
Результати навчання: Програмні результати навчання
ПРН7. Виявляти навички організаційного проектування
ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи
ПРН 10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації
ПРН 20. Здатність продемонструвати поглибленні знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ресурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу
Комунікація
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності
Автономія і відповідальність
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Міжнародне інвестування
кореквізити:
• Розроблення міжнародного проекту (КР)
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика управління міжнародними програмами та проектами. Середовище проектного менеджменту. Обґрунтування доцільності міжнародних програм та проектів. Оцінювання організаційних структур управління міжнародними програмами та проектами. Процеси управління міжнародними програмами та проектами. Управління інтеграцією в міжнародних програмах та проектах. Управління змістом в міжнародних програмах та проектах. Управління часом в міжнародних програмах та проектах. Управління вартістю в міжнародних програмах та проектах. Управління якістю в міжнародних програмах та проектах. Управління персоналом в міжнародних програмах та проектах. Управління комунікаціями в міжнародних програмах та проектах. Управління ризиками у міжнародних проектах та програмах. Управління закупівлями в міжнародних програмах та проектах.
Опис: Тема 1. Загальна характеристика управління міжнародними проектами та програмами.
Історія розвитку управління програмами та проектами. Поняття та класифікація програм та проектів. Сутність системи управління міжнародними програмами та проектами
Тема 2. Середовище проектного менеджменту.
Фази проекту та його життєвий цикл. Зацікавлені сторони проекту. Вплив виконавчої організації.
Тема 3. Обґрунтування доцільності та ефективності міжнародних проектів та програм
Обґрунтування доцільності проекту. Оцінювання ефективності програм і проектів
Тема 4. Оцінювання організаційних структур управління міжнародними проектами та програмами
Ключові аспекти побудови організаційних структур управління проектами. Матрична та проектна організаційна структура управління.
Тема 5. Процеси управління проектами та програмами.
Процеси ініціалізації. Процеси планування. Процеси виконання робіт. Процеси контролювання. Процеси закриття
Тема 6. Управління інтеграцією в міжнародних проектах та програмах.
Загальна характеристика управління інтеграцією. Розробка плану проекту. Виконання плану проекту. Загальний контроль за змінами.
Тема 7. Управління змістом в міжнародних проектах.
Загальна характеристика управління змістом проекту. Ініціалізація. планування змісту. Визначення та перевірка змісту. Контроль за змінами.
Тема 8. Управління часом у міжнародних проектах та програмах.
Визначення діяльності. Завдання послідовності робіт. Оцінка тривалості робіт. Розроблення календарного плану. Контроль за дотриманням календарного плану. Сіткові графіки. Графік Ганта.
Тема 9. Управління змінами в проектах. PERT – метод, метод авралу, метод скоригованого обсягу.
Тема 10. Управління вартістю в міжнародних програмах та проектах
Планування ресурсів. Бюджетування проекту. Контроль за дотримання бюджету проекту
Тема 11. Управління якістю в міжнародних проектах та програмах.
Планування якості. Забезпечення якості. Контроль за якістю міжнародного проекту
Тема 12. Управління персоналом у міжнародних проектах та програмах.
Формування команди проекту. Управління конфліктами в проектах. Лідерство і мотивація в команді. Розвиток команди
Тема 13. Управління комунікаціями у міжнародних проектах та програмах.
Планування комунікаційного зв'язку. Звітування про виконання проекту. Адміністративне закриття проекту. Ведення перемовин.
Тема 14. Управління ризиками у міжнародних проектах та програмах.
Сутність ризику. Види ризиків. Ідентифікація ризиків. Розвинення реакції на ризик. Контроль за реакцією на ризик.
Тема 15. Управління закупівлями у міжнародних проектах та програмах
Планування закупівель. Планування клопотань. Вибір джерела поставок. Адміністрування контракту. Закриття контракту.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти.
Поточний контроль проводиться у формі виконання лабораторних робіт та їх захисту, а також практичних занять, на яких оцінюється індивідуальна та колективна робота студентів, їх публічні доповіді та презентації.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль (40%): усне опитування, письмові завдання, лабораторні роботи
• іспит (60%): письмова (45%) та усна (15%) компоненти
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Петрович Й.М. Управління проектами / Й.М. Петрович , І.І. Новаківський. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. - 396с.
2. Козик В.В. Практикум з управління проектами / В.В. Козик, І.Є. Тимчишин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. - 180с.
3. Тарасюк Г.М. Управління проектами: [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів]. – К.: Каравела, 2014. – 344с.
4. Project Management: from Simple to Complex, v. 1.1 [Russell Darnall and John M. Preston] on Amazon.com. *FREE* shipping on qualifying offers, 332 p. ISBN: 9780982361887.
5. Project Management Institute, Inc., A Guide to the Management Body of Knowledge (PMBOK Guide), 7-th ed. Newtown Square, PA: Project Management Institute, Inc.
6. Сазерленд Дж. Scrum. навчитись робити вдвічі більше за менший час / Дж. Сазерленд. - Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2016. - 280с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління міжнародними проєктами та програмами (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.04.E.100
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: канд. екон. наук, доцент Передало Христина Станіславівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук.
загальні компетентності:
ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
ЗК 14. Здатність працювати у міжнародному контексті
фахові компетентності спеціальності:
ФК 5. Здатність управляти організацією і її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту
ФК 9. Здатність працювати в командні та налагоджувати особистісну взаємодію при вирішенні професійних завдань
ФК 11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління
фахові компетентності професійного спрямування:
ФКП 3.7. Уміння розробляти, обґрунтовувати та реалізовувати міжнародні програми та проекти
Результати навчання: Програмні результати навчання
ПРН7. Виявляти навички організаційного проектування
ПРН9. Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи
ПРН 10. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації
ПРН 20. Здатність продемонструвати поглибленні знання і розуміння процесів реалізації зовнішньоекономічних операцій, їх організаційного, фінансового, ресурсного, юридичного, логістичного, митного, транспортного, експедиційного, страхового, управлінського супроводу
Комунікація
КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності
Автономія і відповідальність
АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Управління міжнародними проектами та програмами
кореквізити:
• Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та структура курсової роботи «Розроблення міжнародного проекту» дозволить студентам набути практичних навиків щодо використання базових інструментів проектного менеджменту в зовнішньоекономічній діяльності. На основі отриманого завдання студенти повинні сформувати загальну концепцію проекту, виокремити ключових стейкхолдерів, структурувати проект, навести його економічне обґрунтування, сформувати план проекту з врахуванням часових параметрів, параметрів якості та ризиків
Опис: Обгрунтування концепції проекту. Управління змістом проекту. Управління часом проекту. Управління якістю і трудовими ресурсами проекту. Управління вартістю проекту. Управління ризиками проекту. Висновки та рекомендації.
Методи та критерії оцінювання:
Семестровий контроль проводиться у перевірки курсової роботи, що передбачає письмову (перевірка оформлення та змістового наповнення) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали за курсову роботу виставляються на підставі публічного захисту.
Змістове наповнення роботи: 40%; Оформлення роботи: 20%; Усна компонента: 40%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Петрович Й.М. Управління проектами / Й.М. Петрович , І.І. Новаківський. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. - 396с.
2. Козик В.В. Практикум з управління проектами / В.В. Козик, І.Є. Тимчишин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. - 180с.
3. Тарасюк Г.М. Управління проектами: [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів]. – К.: Каравела, 2014. – 344с.
4. Project Management: from Simple to Complex, v. 1.1 [Russell Darnall and John M. Preston] on Amazon.com. *FREE* shipping on qualifying offers, 332 p. ISBN: 9780982361887.
5. Project Management Institute, Inc., A Guide to the Management Body of Knowledge (PMBOK Guide), 7-th ed. Newtown Square, PA: Project Management Institute, Inc.
6. Сазерленд Дж. Scrum. навчитись робити вдвічі більше за менший час / Дж. Сазерленд. - Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2016. - 280с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).